Alla inlägg under november 2011

Av sofie - 9 november 2011 11:00

Hello!


Idag börjar jag kl 14 och slutar 20. Ser faktiskt fram emot praktiken, känner inte att de är jobbigt alls, vilket är väldigt skönt. Jag vill ju trots allt egentligen inte bli undersköterska, men vi får se det kanske ändras nu. Vet vad jag vill bli längre, intensivvårdsjuksköterska? barnmorska? enhetschef? kurator? No idea.
Har haft en riktigt lugn morgon. Vaknade av mig själv runt halv 10 och sen dess har jag bara glidit runt i lägenheten och har i stortsätt inte gjort någonting. Väntar in tiden lite och fortsätter att ta det lugnt. Sen cyklar jag väl runt kvart i två till praktiken så får vi se hur snabbt det går... lär ta mindre än 5 minuter i alla fall.


Blir en väldigt kort resa ner till skåne för begravning om två veckor. Åker ner på onsdagen och hem torsdagen. 

Alla bilder förutom den sista är på gården där farmor och farfar bodde, världens mysigaste!
       

   

syskonen och farfar

   

Jag och Deborah på den fina stranden.. ser ut som hon lyfter upp mig men de är jag som hoppar haha :P



off

Av sofie - 8 november 2011 10:39

Hej!


Min enda lediga dag idag och den ska jag spendera med Jakob, när han kommer. Innan det ska jag försöka städa mitt rum. Har blivit ganska noga med städningen nu när de gäller rummet. När jag bodde hos mamma brukade jag inte städa såhär ofta.. fast de blev lite lika stökigt då heller. Har inte lika mycket förvaring här hihi... hoppas mina hyllor kommer upp snart, det behövs!

PUSS

 


Av sofie - 7 november 2011 13:11

Hej!


Vilka blandade känslor den här korta dagen har medfört.


Haft en superbra dag på min praktik, trots att de var dementa som jag ska jobba med i fyra veckor gör det ingenting för att dom verkar vara riktigt roliga. Dessutom tog jag en väg hem, vilket var typ rakt upp hit, till pettersberg så jag bor alltså paralellt med där jag praktiserar. Så uppförsbacke hela vägen hem men nerförsbacke dit. :) Dessutom tar det bara 10 minuter att gå. 
Och nu de tråkiga nyheterna... men ändå bra på sätt och vis.



Min farfar gick bort imorse. Men ändå måste de vara så skönt för honom, att få komma till farmor i himlen och att dom är lyckliga nu. Men, det är inte sista gången jag fått träffa er.. jag kommer snart och träffar er igen.. i himlen!


Hade på lite lugn musik, tände ett stort ljus för farfar och några små för farmor och bara tänkte tillbaka på de stunder vi haft tillsammans.


Farfar och farmor - jag kommer aldrig glömma er... så som ni aldrig kommer glömma mig.
Vi ses igen

Av sofie - 6 november 2011 18:35

Hello!

Vaknade upp lite surare än vanligt men på gott humör ändå! Sov nämligen inte bra inatt, soffan är alldeles för hård att sova i så det slutade att min sängkamrat hoppade över till sängen tillslut. FUSK! Nästa gång är den min mohaha...
Drevrunt hela morgonen och hade jättekul, jagade varann runt i hela lägenheten, brottade ner varann och slogs lite också (med mycket skratt förståss). Åh vad jag längtar tills det blir så varje dag!   

Knäppisar!    


Imorgon börjar praktiken, 8.15 ska jag vara på plats! Sen blir det att cykla i 4 veckor. Kul de! Hoppas snön inte kommer allt för snart..

Av sofie - 5 november 2011 13:40

Hej!
Oj oj, vilken morgon! Martin ringde mig och jag började kl 10 INTE 11. Så jag började dagen med att cykla ner till stan på 6 minuter, brukar ta ungefär 8-10.. de är mycket att dra in på 2 minuter! Var anfådd första halvtimmen för jag var så uppe i varv haha... men men, Fick gå hem 1 timme tidigare och dessutom fick jag ta en liten extra rast för att få i mig cheseburgaren och colan som blev min frukost :P. 

Nu tänkte jag sätta på mig lite kläder, lägga in den sista tvätten i mina lådor och sen åka och handla. MEN FÖRST, cheka in min favorit app "Arla Köket" och kolla vad jag ska laga för gott idag! (Appen är fylld med massvis med recept och de är jätteenkelt att klicka runt på den.

Jakob kommer hit senare ikväll, så ska nog göra en riktigt kanon middag till mig själv :)

PUSS

   

Av sofie - 4 november 2011 23:15

Hello!

Haft en jättebra vecka! Känns lite mer som hemma här nu, hoppas det fortsätter så. Skulle dö om jag fick värsta hemlängtan nu när mamma ska resa bort i två veckor och jag inte kommer kunna få tag på henne. Imorgon är det jobb sen kommer Jakob hit, behöver egentligen plugga men jag har saknat honom alldeles för mycket för att ge bort min tid till det. 


Hade myskväll med Kell, Danne, Anna och mamma idag. Åh så jag bara vill hoppa upp i mammas famn och stanna där förevigt. Saknar henne så mycket men vågar nog inte känna efter så väl. Jag måste faktiskt lära mig klara mig utan henne.
På måndag är det praktik, hoppas jag får en bra handledare och att jag hittar dit! 
Nu ska jag leka lite med min mobil och sen sova. Jobbar 11-14 imorgon, så skönt!

PUSS 

 

Vill bara åka någonstans långt bort och inte tänka på någonting, bara njuta! Kanske borde åka på någon roadtripp med Jakob eller något när vi nu blir 4 år? Skulle vara supermysigt!
(Satt på ett berg vid västkusten och bara njöt med min bonus familj för några år sedan)

Av sofie - 3 november 2011 22:43

Hello!

Oj vilken dag! Jobbade från 8-17 och eftersom de var så sjukt längesen blev jag jääääättetrött... så påvägen hem till deborah höll jag på att somna på bussen haha...Men men. Väl hemma hos Debbie åt vi tacos, mums! Exakt vad jag behövde + ett avsnitt av the Walking Dead. Under andra avsnittet av the Walking dead hade vi hunnit åka till Coop, köpa godis och dessutom lämnat in Debbies två hemtentor. Längtar redan tills imorogn då jag får spendera min dag med Mamma och Anna. Åh som jag saknar min mamma!
Jag längtar alldeles för mycket i livet, jag vill lixom skippa mina två gymnasieår och komma till dagen då jag tar studenten. För det är då mitt liv börjar påriktigt! Men när jag väl är där kommer jag ha miljoner andra saker att längta till, t.ex att få barn, skaffa stort hus, resa runt jorden och upptäcka världen med min finaste pojkvän, bli gravid... ååh jag kan redan se det framför mig! Vi två i ett hus, hållandes i varandras händer med Sofie(jag) höggravid och Jakob som världens lyckligaste pappa. Nej nu hoppas vi tillbaka 10 år i tiden, dags att börja ta tag i pluggandet kanske? Mitt höstlov har helt enkelt inte bestått av mycket vila. Dessutom saknar jag Jakob till döds, vill ha lördag, NU!
   

Av sofie - 2 november 2011 21:16

Lite shopping fick vara med på min lediga dag! Tog en sovmorgon till halv 12 och åt en lugn frukost, sminkade mig och fixade till håret.. tog det lugnt helt enkelt! Sen åkte jag med Evelina till erikslund runt 16, därborta yrade vi runt i 4 timmar! Helt sinnes, fick med mig lite hem. 2 t-shirtar, 1 linne, en inpackning + lite bakmått, diskborstar och filtar till lägenheten. Nu är jag äntligen här igen och ska snart lägga mig i sängen. Börjar kl 8 imorgon ska jobba ända till 17. Det var riktigt länge sen jag jobbade så länge! Hoppas det går bra, att kunderna är snälla och alla är på bra humör kommer aldrig klara av dagen annars.... Här är lite av det jag fick med mig hem :)

  



Tror jag köpt kläder för ungefär 2000kr den här månaden. Herregud! Det har bara gått en vecka sen jag fick lön... jisses. Sen har jag ju självklart köpt saker till lägenheten för över 500 kronor också. Oj oj...

Ovido - Quiz & Flashcards