Alla inlägg under september 2012

Av sofie - 30 september 2012 13:11

Fick min efterlängtade sovmorgon idag, sov till 12... alltså det hände a-l-d-r-i-g förut att jag sov längre än till 10... men nu helt plötsligt skulle jag gärna ligga och dra mig till 15. Haha... 

Två bilder från i fredags, superbra kväll!
 


Ska hem och fira Jakob, bussen går 14... hoppas jag hinner med den. Varken smink eller hår är färdigt haha... wops.

Av sofie - 30 september 2012 00:19

Hello!
Hade en mysig morgon, lite i chocktillstånd när Jakob återigen hade lagt sig i vardagseummet under natten! Men efter jobbet var det bara hem och mysa igen! Saknar han redan sjukt mycket. Imorgon ska han firas och han har redan fått två tröjor men ska försöka hinna ner på stan och köpa något mer.. :)

Här är en förkik på vardagsrummet... :)

Av sofie - 29 september 2012 10:08

Igår fick jag lite gjort! Påbörjade nya grejer på mitt projekt arbete.. vill bara att de ska vara klart,NU!
Igår blev de förfest hos mig med adam och robin,med min nya soffa! Sen åkte vi och förfestade hos en annan kompis däe jag typ dog för jag hatade musiken. Så jag satt och räkna minutrarnanoch längtade till vi kom ut! Blev en vända på pitchers och sen en liten förfest i kön på pluto. Vi träffa två snubbar från LA som var så jävla sköna. Vi försökte bjuda dom på snus men dom vågade inte, trodde de va farligt el nå. Sen trodde dom att dom kunde massa bra ord på svenska men sjölvklart trodde dom typ "jag gillar att suga k*k" betydde du är en bra människa... dör. Fyfan va roliga dom va! Skrattade hela vägen in alltså! Träffa på min älskling också, och hans vänner. Älsklingen och jag käka lite efterkäk på donken sen drog vi hem till mig! Så sjukt bra kväll! Men de tar ett tag innan jag drar ut igen! Roligast så:)


Nu ska jag fortsätta min tråkiga bussresa och jobba 12-19. Sen blir de mys hemma hos mig med älsklingen! Hoppasbjag fårnsluta tidigare idag :D

Av sofie - 27 september 2012 21:37

Helo!

Mitt vardagsrum är färdigt! och soffan kommer redan imorgon!! :D Min älskling och hans kompis ska köra hit den och bära upp den hit när jag är i skolan så när jag kommer hem kommer jag vara superglad! Är jättetaggad inför imorgon, då ska jag ha mitt första förkrök i denna lägenhet, blir jag, Jennica och Adam..än så länge ;). Vi drar ut sen Bill och bob sen pluto där min älskling ska vara... så mys! Måste dock köpa present imorgon... det har ju inte inträffat än! Aldrig varit så sent ute haha.. blir något litet.. han har ju trots allt fått en resa för några tusenlappar! Sen blir det jobb och mys med älskling på lördag och på söndag ska vi fira honom med hans familj aswell. 

Idag har varit en bra dag, inga negativa tankar än så länge. Dags för kvällsmys med mig själv och milo. Ha de bäst! Före och efter bilder kommer upp imorgon! Ska försöka ta dem innan hela vardagsrummet är fyllt med tomma drinkar!
   
PUSS

Av sofie - 26 september 2012 21:49

Att det kan göra så otroligt ont när en människa väljer bort än, att man kan känna sig så värdelös, känna sån ånger att man öppnat sig och låtit sig bli så sårad.... igen och igen... att man aldrig lär sig. 

maybe some people just aren't meant to stay in our lives forever

Känner mig så fånig... barnslig att jag ens låter detta trycka ner mig så pass mycket som jag gör. Är så glad för de vänner jag har som lyssnar och för min familj som vill mitt bästa och fram för allt Jakob som oftast får torka mina tårar, ni är dom bästa av dom bästa och jag ska ta vara på er som faktiskt bryr sig och alltid har gjort det! 


Av sofie - 26 september 2012 19:55


Helloo!!

Varit ledig från skolan idag så jag jobbade istället! Från 11-18, sen klämde jag in en körlektion på min rast så jag är ganska slut nu! Men har dock målat lite grann när jag kom hem och rengjort alla penslar och så... man måste ju vara rädd om det man får låna! Imorgon kommer Jakob och hans vänner hit och hjälper mig måla det sista. Resten av den kvällen kommer väl dom vara fastklistrade vid x-boxet om jag inte har fel haha... Känns som jag inte kommer någonstans med körningen, som om körskolan är neggo och jobbig. Dom är så seeegaaaa på nå vis. Dör. Men imorgon blir de övningsköra igen och nu har jag äntligen en mall att gå efter för vad man ska kunna så bra o.s.v. 

På fredag ska jag äntligen ut, var jättelänge sen! Händer aldrig nu när jag står på mina egna ben. Har varken tid eller pengar längre.. Men jag är så posetiv till de ändå för de är de bästa valet jag gjort, att flytta själv. Och sen när Jakob joinar mig nästa år blir allting komplett! Jag, Jakob och katten... every single day, härligt! Lördag och söndag består av jobb sen ska jag hinna fira Jakob också, han blir 20 år.... 20 ÅR... han var 15 när vi träffades... jeeez.. tiden går snabbt!

Det är dags för mig att sätta på 4an och kolla x-factor! Ha en superbra kväll, puss!


Av sofie - 24 september 2012 22:19

Hej!

Mina dagar är upp och ner, vissa stunder gör de så ont i hjärtat och jag är sårad medans jag andra stunder känner att allting ändå faktiskt är helt OK. Men man kan inte gräva ner sig i saker som sårar än, eller som får än att må dåligt. Ska försöka fokusera på allt bra här i livet, umgås med de människor som faktiskt bryr sig och inte lägga ner tid på annat än de som får mig må bra. 

Ska försöka mig på yttligare ett körkortstest ikväll och se över min ekonomi och se om jag kan boka riskettan typ inom en väldigt snar framtid så halkan kan bokas in också! Idag när jag övningskörde körde jag slut på mig själv, vi åkte i två timmar och i typ en timme backade jag runt hörn... fan jag fick inte till det alltså! Imorgon ska jag ta nya tag och klara det! Jag ligger nästan före i teorin nu än i körningen... vilket kanske är posetivt? Jag har ju fastnat med min körning.. inte kul. 


Imorgon ska jag måla om vardagsrummet, övningsköra först, åka och handla med raffe tror jag och sen påbörja! Åh så kul! Hoppas Eve också är på! Så roligt när man är fler.. hoppas vi hinner spackla allting imorgon så jag kan börja måla sen! 

Dags för teoriplugg - pos  






Av sofie - 24 september 2012 12:27

Helo fina måndag!

Dags att ta bussen till skolan, läsa körkortsboken på vägen så domdära 30minutrarna blir använda väl! Idag ska jag träffa fina Moa, sen är de lektioner till 16. Efter de blir de dags att övningsköra och hitta en present till älskling. Vet vad han ska få men jag vill ge han mer!!! Om man bara hade haft mer pengar! Imorgon ska jag börja fixa vardagsrummet och hoppas de blir klart senast i helgen. Sen jävlar ska soffan ta plats och jag kommer bjuda hit Jakobs familj, dom får inte komma hit innan jag har fixat haha. Skäms över mina tapeter...
Nej leka lite med milo innan jag åker... kan behövas!

Ovido - Quiz & Flashcards