Alla inlägg under oktober 2010

Av sofie - 31 oktober 2010 21:46

Hejsan!


Har haft en bra söndag, spenderades med min Jakob vilket var både trevligt, mysigt och uppfriskande. Efter många om och men gick vi till affären och köpte godis, till det kollade vi på lite uppdrag granskning och såg ett jättesorligt avsnitt som hette "de förlorade barnen". Rekomenderar starkt att ni ska kolla på det, klicka --> här <-- för att komma direkt till avsnittet.


Nu är jag iallafall hemma, ska ta mig en dusch och ge mitt rufsiga hår ett försök till att bli lika mjukt som vanligt. Vi får väl se om jag lyckas, just nu känns det relativt omöjligt..


Hoppas höstlovet fortsätter lika bra som det börjat!
Puss

   

Av sofie - 31 oktober 2010 12:31

Hello!


Hade en kanonkväll igår hos Daniel, vi kom dit och fick en god middag och sedan bjöd kvällen på dans och roliga pratstunder. Syskonfesterna är alltid roliga!


Jag i Jakobs vampyr tänder  

   Anna(pirat), Debbie (älva) Jag, (grottmänniska)   Robin :)   Jag och Jakob ( vampyr)   Anna och jag (förvandlades till en brud som blivit dissad på sitt bröllop)   

Av sofie - 29 oktober 2010 22:08

Nu har jag bestämt mig efter att ha prövat båda alternativen
pepples?
uteliggare/grottmänniska?


Det här ska jag vara:  - facelook  

Grottmänniska!!!


Sminkningen kommer bli mycket bättre imorgon, detta gjorde jag på bara 3 sekunder. Lägger upp mer biler på min outfit då! : 

Av sofie - 29 oktober 2010 21:07

Nu är det ÄNTLIGEN höstlooov! 


Dagen har jag spenderat med min mamma, vi har inte gjort något speciellt, busat lite kanske? Just nu kollar vi iallafall på Idol. :) Skönt att börja lovet lugnt iallafall..


Morgondagen är också efterlängtad då är det nämligen syskonfest + respektive då. Vi blir väl 8 st då min syster Eva och hennes kille inte kommer :(. Jag har faktiskt ändrat mig nu i sista sekund, jag funderar på om jag ska vara uteliggare eller om jag ska vara papples (stavning?). Trasiga leggins känns mycket varmare än tunna stumpebyxor i denna kylan, ska göra ett försök ikväll och se vilken jag vill vara mest :)


Längtar även tills jag och Jakob blir 3 år, då ska vi hitta på något riktigt mysigt, ska bli grymt. Har frästen inte träffat honom (hemma) på hela veckan, så jag tittar på lite ögongodis för att inte känna en allt för stor saknad. ♥
(en bild från 19 dec 2009 då vi blev 2 år) 

      


Av sofie - 28 oktober 2010 19:16

Hello!


Dagen har gått ganska snabbt, jag åkte direkt till Sofia efter skolan, efterlängtade Sofia. Vi har inte träffats på någon månad så vi låg och snacka i två och en halv timme. Det behövde jag verkligen, så nu har jag lite nya krafter!


Höstlovet kommer att bli kanon, ska hinna med lite kvalitetstid med alla människor jag älskar och tycker om.


sofia och jag i somras        


Av sofie - 27 oktober 2010 18:38

Har ingen lust att blogga eller skriva överhuvudtaget just nu. Försöker hitta lösningar på alla problem men dom är omöjliga att finna. Jag vill hitta en väg bort från all skit, allting. Vara borta ifrån det några dagar bara. Slippa tänka på framtiden och längta något så otroligt till den. 


Ja ni märker hur dåligt de blir när jag börjar skriva. Bäst att ta en paus från detta ett tag. 


But, I will be back!

Av sofie - 26 oktober 2010 22:08

Oj oj, snart 1 vecka sen jag skrev. Inte kul, kanske bra.

Har varit hos min syster Deborah några dagar, har inte orkat blogga, har bara tagit det lugnt. Det är så mycket nu med skolan, och jag blir så otroligt trött. Men nu är det 3 dagar kvar till höstlovet och detta höstlov är inte till för att vila, icke! Det blir full rulle hela lovet. Redan på fredag eller lördag är det syskon- haloweén fest som gäller. Blir en superduper bra start på lovet. Inget går upp mot att spendera kvällen med mina nära och kära. 


Fy vad skönt de ska bli med LOOOOV!!

    

Tror inte jag har visat dessa än, här har ni dom iaf! (skolfoton)

Av sofie - 22 oktober 2010 23:46

jag vill flytta hemifrån!


Jag vill köpa mina egna möbler, äta mat som jag själv köpt och tilllagat, bo med världens roligaste och underbaraste Jakob, göra precis vad jag vill, tjäna mina egna pengar, handla kläder när jag vill, skaffa bil, skaffa körkort, ha en helt egen walk-in-closet, inreda hela huset, bestämma själv hur hela huset ska se ut. (skaffa barn lite senare)


Tänk om man kunde önska sig detta i julklapp? Att ta studenten i år och helt plötsligt bli 18, hade varit skönt va?


Just nu längtar jag grymt mycket, vill ha nytt, vill trivas, vill bestämma själv. Det är långt kvar och det känns ändå roligt att se fram emot någonting. Närmast på min "göra-lista" är utomlands semester som antagligen kommer bli av efter sommarjobbets lön, om jag får något sånt.


Tänker på framtiden något sjuk mycket just nu, drömmer om hur jag vill leva, vad jag ska tjäna och hur/var jag ska bo. Vilket är väldigt svårt att lista ut nu och självklart tänker jag mig ett jättefint hus och en hög lön. Men de viktigaste är nog att få leva tillsammans med någon jag älskar (Jakob). Jag hoppas verkligen vi håller livet ut.   

Ovido - Quiz & Flashcards