Alla inlägg under augusti 2010

Av sofie - 31 augusti 2010 17:41

Har varit en ganska seg skoldag. Började med Samhäll och sen över till VoA - vård och omsorgsarbete. Tråkiga lektioner båda två. Ville bara lägga mig ner mitt huvud mitt på bänken framför mig och sova. Men lite respekt måste man ju ha.. Gick iallafall på stan efter skolan med Amanda och Josefine. Fick med mig det här hem. :)

mysig tröja ifrån HM - 149 kr. 



   

Tänkte köpa denhär också, men snart har jag en fet dunjacka på mig och det känns som det kommer se lite dumt ut med en ryggsäck över det.. 



Av sofie - 31 augusti 2010 17:23

Såå!

Nu är jag brunett, eller ska färga det en gång till eftersom färgen inte riktigt tog som den skulle på de allra ljusaste partierna. :)

Detta är resultatet! :)

     


Av sofie - 30 augusti 2010 17:37

Ska iväg och gör en grej jag inte borde snart.. borde inte, men jag har inget val snart! Undrar hur, var, vem!?! Jaja, avslöjar imorgon min lilla secret! :)



Två enkla men sjuktsnygga väskor från HM, behöver faktiskt en väska som man kan ha till skolan. Jag har bara för stora eller för små. Får se om jag hittar den i butik någonstans. 

   

Av sofie - 29 augusti 2010 11:55

Hello!


Nu är nästan hela min lön slut.. har lite pengar kvar som jag ska färga håret för och så. Lönen har väl gått åt kläder och sånt, inte bra. Skulle ju försöka spara men det gick inte så bra. Än sålänge ligger det 300kr i spargrisen! Får hoppas på att dom stannar där också. 


Tycker det är skönt med helg och jag har bestämt mig för att ta det lugnt vilket jag gjort också, duktig kikka. Planerar att eventuellt ta en tripp till pappa nästa helg. Vi får se hur det blir. Skulle vara trevligt iallafall.


Nu tänkte jag ta tag i dagen och börja tvätta lite innan jag får besök. Kläderna börjar ta slut fast garderoben är full. Ska nog börja lägga undan sommarkläderna så jag får mer plats. Börjar bli jobbigt att försöka prega in allting i de små(stora) byrålådorna. 


Ja nu vet ni.. ciaao

     C-razzyy

Av sofie - 28 augusti 2010 16:44

Har inte kunna bloggat något pågrund av vårat dampiga internett, men nu är jag tillbaka! :) 


Gårdagen bestod av mycket rast och lite lektioner. När jag begav mig hemåt insåg jag hur skönt det skulle bli med helg. På kvällen träffade jag Sukrea som jag inte träffat på hela sommarlovet så det blev en låååååååååååång pratstund om allt och ingenting. Var hemma vid 23 och då var det bums i säng. :)


Idag har jag inte gjort så mycket ÄN. Ska träffa Sofian snart och efter det ska jag försöka komma hem till syster på något konstigt sätt. Måste även bestämma frisör-tid, mitt hår är desperate need of a new haircolor, engelska? Vill inte göra färga hemma hur mycket billigare de än är kommer de bli riktigt dåligt. 


Såhär ser jag ut idag:

        

Allt är ifrån HM förutom byxorna som är ifrån Cubus och skorna jag fick av Jakob. (:

Av sofie - 27 augusti 2010 07:32

            

Väska - premie från Ellos

Halsduk - Ellos

Skor - Ellos

Tröja - HM

Trosor - Cubus


Av sofie - 26 augusti 2010 21:31

Hello!


Ska fatta mig kort! 

Slutade skolan 40 minuter tidigare än vad vi skulle, drog till donken med några från klassen och sen träffade jag syster Eva. Handlade lite och sen åkte jag till Jakob. Vi kollade mest på TV och mös. Kikade på hans schema och han slutar runt 14 varje dag.. förutom fredagar då han slutar 11.15 Hoppas jag får lika soft schema när jag går i 3an.. Mamma hämtade mig därifrån vid 21 och då hade hon även varit snäll och hämtat ut ellos-paketet åt mig, snällt snällt! Visar er imorgon vad jag köpt för jag hinner inte nu. Min kropp och mitt huvud säger "ZZzzZÄÄNG" så de är väl bäst att gå och lägga sig..

Så här såg jag ut idag

     

Av sofie - 25 augusti 2010 17:38

Hej


Varit skola idag.. vi har haft kortare lektioner än vad vi ska för att de inte varit så mycket att göra. Så vi har haft mycket rast. På lunchen drog jag ner med Josefine och Amanda till stan och köpte ett linne och några ringar. 



  

ringar : 29:-
vitt linne (underspetströjan): 29:-


Riktigt billigt. Efter skolan drog jag, Fanny och Hanna och fika på Cafégränden. Pratade om lite allting och sen visade jag stan för Fanny. Hon bor nämligen inte i V-ås.  Sen drog hon med tåget hem och jag tog bussen. Nu sitter jag här och dagen har bara sprungit bort. Antar att jag tar mig en varm dusch eller kanske degar ner mig i min säng eller soffa. Vi får väl se, vi får väl se.


För övrigt : riktigt riktigt nöjd med mitt val i skolan, allt känns väldigt bra.

Ovido - Quiz & Flashcards