Alla inlägg under maj 2011

Av sofie - 31 maj 2011 20:44

Aj vad ont de gör i knäna efter denna fullspäckade dag. 
När jag ska cykla iväg till skolan är de punka på min cykel, jag envisas att cykla ändå till den första svängen då jag nästan ramlar av cykeln. Springer in, letar nyklar busskort allt jag kan få tag på så att jag kan rusa iväg till skolan. Jag hittar inga nyklar, inget busskort.. chansar och tar mitt gamla busskort och har tur eftersom det fanns 1 resa kvar. När jag väl kommer till skolan i feta mjukisbyxor, en tjocktröja och löparskor ska vi gå ända till djänkeberget. Där borta spelar vi brännboll och svara på lite frågor (avslut med 2 lärare som ska sluta). Älskar brännboll! 

Blir inringd till jobbet (första gången!). Åker hem, kastar i mig mat för att sedan bege mig till jobbet. För ungefär 2 timmar sen kom jag hem, och jag har fått i mig mat och tagit en TREO. Nu ska jag snart lägga mig i sängen. Men innan det ska jag kolla upp lite grejer.  
 
ÄLSKAR VÄDRET! 

Av sofie - 31 maj 2011 08:05

Hellooo!

Ännu en skoldag med aktiviteter, har packat ner chokladbollar i väskan och ska snart ner och äta mig en god frukost. Hoppas det slutar regna snart så att jag kan cykla till skolan. Idag tar jag med mig kameran, så bilder kommer senare! :)
   PUSS

Av sofie - 30 maj 2011 22:38

Hej!
  
Varit en bra dag, började med att jag tvättade min tvätt.. och sen drog jag ner till skolan och åt mat. I skolan åkte vi till löga eftersom 2orna hade fixat lite aktiviteter för oss. Riktigt roligt faktiskt, fick öva på att ta ut människor ut bilar, sätta bangade på huvuden o.s.v
Efter det åkte jag  till Jakob med världens starkaste motvind..han skippade till och med skolan p.g.a den...Vi hade en bra dag iallafall, dock sov jag i någon timme som vanligt. Fattar inte hur det är möjligt.
Nä, nu är det dags för duschen och sen ska jag baka chokladbollar tills imorgon.  
PUSS 

Av sofie - 29 maj 2011 22:01

Efter två goda kladdkakor, en rabarberpaj och lite glass åkte jag ut och övningskörde. Vi körde från Gryta till Skälby via stan, sen körde vi runt på Erikslund, vidare till IKEA, motorvägen till Viksäng...blablabla..
JAPP, jag körde på motorvägen för första gången idag! Det gick bra, inte alls svårt.. mycket lättare att köra på motorvägen än att köra i stan. Dock blev jag lite rädd när en långtradare körde förbi mig i en sväng, scaaary.. wihooo älskar att övningsköra:D
Nu tänkte jag läsa lite teoriböcker sen tänkte jag sova... 

     

Min kamera har inget batteri så inga foton blev tagna idag. MEN mamma har ju köpt batterier idag (uppladdningsbara) nu behöver jag bara en laddare.
PUSS 

Av sofie - 29 maj 2011 13:04

Nu måste jag gå ut och röra på mig, det kommer inte hända idag eftersom jag inte orkar. Men imorgon ska jag gå fram och tillbaka till skolan. Vi får se om det inträffar.. nu ska jag städa rummet och göra klart min sista inlämmningsuppgift. :):) Debbie kommer förbi senare idag, det är ju faktiskt morsdag, så jag hoppas vi lagar lite godmat senare!


PUSS

Av sofie - 29 maj 2011 10:29

Grattis på Morsdag kära mamma! :)
  (mamma o jag på min födelsedag)

Av sofie - 29 maj 2011 10:22

Hello!

Det var jätteroligt att vara på jobbet igår, jag gjorde inga större misstag och jag fick stå i pommesfritsen, vara i matsalen och stå i kassa vilket gjorde att jag varierade mig lite. :):)
Efter jobbet åkte jag hem, åt lite mat och sedan åkte jag till mormor. Intervjua henne till ett skolarbete, fick lite fika o.s.v Cyklade vidare till Amanda och Bello som hade kommit halvvägs till sin promenad till marknaden. Jag och Amanda åkte freakout, lite mini extreme. Det var inte så läskig alls egenltigen, fast jag skrek som en gris... Jag och Amanda gick rätt tidigt, köpte lite gott på Ica och sedan vidare till mig.

Hon sover fortfarande, jag är morgonpigg så jag har varit uppe i någon timme. Tänkte börja på mitt arbete som ska vara klart imorgon, ganska smart va? Sen när Amanda vaknar ska vi ner och äta frukost! :)

   
PUSS! 

Av sofie - 28 maj 2011 08:22

Hello!

Har vaknat upp med huvudvärk i 3 dagar nu, inte OK. Ska ner och ta en TREO så jag är back on track tills jag börjar jobba. Jobbar från 11.45-15 idag, efter det ska jag träffa Amanda. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på.
   Ha en bra lördag!
PUSS 

Ovido - Quiz & Flashcards