Alla inlägg under juni 2010

Av sofie - 30 juni 2010 23:12

Nu när man väl har pengar känns inte behovet av kläder och olika saker lika stort. Vet inte vad som händer.. men men. 

Dagen har varit härlig.. Sofia kom hit, vi lagade spagetti och köttfärsås.. la in massor av olika grejer i köttfärsåsen och den blev god!  Mums.. ska äta den imorgon TROR jag.


Har inte så mycket att skriva.. imorgon ska jag på stan och köpa massa grejs.. lovar att göra bloggen snäppet bättre när jag har ny data.. eller nej de lovar jag inte allste frästen.


Imorgon får jag reda på om jag kommit in på V-ås fria gymnasiet.. scaaaaary.


Nu ska jag sova snart.. tror jag... vad jag är osäker. Nej nu blir det sång sång sen blir det sov sov. 

  

  

Av sofie - 30 juni 2010 10:28

hejsaaaaan

Börjar bli trött på att vara hemma själv, tycker det är sjukt tråkigt att vara själv. + så jävlas mina katter med mig så fort dom får chansen.. Dom börjar väl också bli lite uttråkade dom med. Sitter här.. kolla bak mot rummet och inser att jag MÅSTE ta bort dendära klädhögen vid byrålådan. Hur svårt är det igentligen.. att flytta sig 1 meter och lyfta 1 kg och slänga ner det i en korg. äh


Igår var jag på såndära övningsköra kurs, riktigt bra.. lite väl lång kanske men lärde mig rätt mycket. Innan det var jag på Johannesberg med Debbie, vattnet var varmt.. förutom ytan då som var iskall.. men vad skönt de va!:) Tyvärr togs inga bilder, båda glömde kameran hemma.


Nej nu ska jag städa lite och försöka hitta på nått.. kl är ju faktiskt bara halv elva. 


Kram

Av sofie - 28 juni 2010 23:11

Så har man hunnit med ännu en dag. Ha kul på dagen och tjäna pengar på kvällen. Jag absolut njuter så mycket jag kan under dessa soliga dagar. Här får ni lite härliga bilder..                  

lovley day med sofia, ida och mig själv

Av sofie - 27 juni 2010 22:00


Idag var jag på stranden med Jakooob<3  vi låg där i typ 3 timmar och sen bar det av mot stan. Väl där nere diskuterade vi i 45 min vad vi skulle äta. Sen satte vi oss på McDonalds och njöt. En härlig dag, med en underbar kille.

Imorgon drar jag till Östra med Sofia och några till.. vet inte riktigt vilka. Sen jobb.

På Tisdag blir det Johannesberg med syster Debb. Efter det körskolekurs.


Onsdag händer ingenting. De ska bli lite halv dåligt väder så jag kommer nog helt enkelt göra lite nytta, städa och tvätta.


Resten av veckan återstår att se. Jag är fullkomligt överlycklig just nu, vädret gör mig sååå glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad!   

Av sofie - 26 juni 2010 23:22

Du är min framtid
 Du är hela min värld.

   Jag älskar dig!

Av sofie - 26 juni 2010 13:47

Hellooo!

Igår var det midsommar, spenderade dagen med Debbie och Ralph. Vi köpte god mat och åt jordgubbar överöst med socker. Sen efter det låg vi i soffan och klagade på hur ont vi hade i magen. 20 minuter senare åkte vi till ica maxi för att köpa godis. Haha. Vi såg iallafall en rolig film, "tab tub time mashine" eller vad den nu hette. Vid 10 åkte jag hem och kollade på TV till typ 2. Haha:)

Idag kommer Jakob hit vid 17, innan dess ska jag hinna städa lite, tvätta och sådär. Så jobbigt, men det måste göras om jag inte vill gå näck resten av veckan med damm under fötterna. 


Imorgon drar jag till Östra med Jakob, ska steka och ha kul. MÅSTE BLI BRUN! Ska se om vi drar med oss någon eller om vi åker dit själva. 


Har varit en skitbra vecka och jag har njutit exakt varenda dag solen tittat fram! Får hoppas sommaren fortsätter såhär.

   
Bild från sommaren 2008 
   

Av sofie - 24 juni 2010 23:09

Var på Östra Holmen från 10.30 till 13.25 idag. Sen åkte vi Elba  länge innan vi kom till stan igen. Väl där kuta vi till pappas jobb då båda höll på att kissapåsig. Nu har jag fått färg mina vänner, finally! Här kommer lite hääärliga bilder från idag
(kommer snart.)    sofia och jag fular oss
   sofia och jag, tog typ 20 bilder, det här var enda gången vi lyckades hoppa samtidigt haha!   var där med jacke och andreas:)  och där hade vi typ gett upp haha:)

Av sofie - 21 juni 2010 22:27

Idag har jag tagit en powerwalk med Anna, hon hade en jädrans tempo så de va svårt att hänga med ibland men vad stolt jag va sen när jag orkat hela vägen. 5 km på 45 min och då gick vi (enligt mig småsprang nästan haha). Drog hem och käkade och åkte sedan till jobbet, tjänade ihop en liten slant jag är nöjd med och efter det hämta jag ut mitt HM paket och posta mina betyg. Får hoppas jag kommer in nu då, vilket jag tror att jag gör. 


Imorgon åker jag hem till Anna på morgonen, vi drar till framnäs med hennes kompis Madde, där vi ska steka till ungefär tre. Då ska jag cykla hem igen och åka iväg till jobbet. Sen på Onsdag blir det tjejkväll hemma hos mig, blir väl lite pizza och film.. vi får väl se. :) 


Dagarna springer förbi saaaakta men säkert.


Nästa vecka ska jag klippa mig, kanske slinga håret och även gå på kurs på körskolan, så snart börjar jag övningsköra också. Mycket som händer nu.. och just nu funderar jag på om jag verkligen satte frimärket på rätt sidan brevet !:| Jaja.. återstår att se, hoppaaaaaas det.


Här kommer bilder på kläderna. (suddigt)

  Sandaler, halsband och transparent lite oversize t-shirt

   sjal och en skinnjacka

   Vit midjekjol, har 3 sådanna kjolar, en svart, vit och ljuskorall. Alla är lika genom skinnliga, på denna bild har jag faktiskt på mig två!

  Linne

Ovido - Quiz & Flashcards