Alla inlägg under december 2011

Av sofie - 31 december 2011 20:30

eller nyårslöften om man vill kalla dom det. Mål får iallafall mig mer motivation till att uppnå dem. Nyårslöften funkar lixom inte.. 

  • Få jobb inom vården
  • Bli hälsosam och träna regelbundet
  • D.v.s Sluta röka, måste dock tilllåta mig att feströka!
  • Få VG/MVG i mina skolämnen
  • Spara mer av min extra pengar till resor, framtida lägenhet o.s.v (Vilket betyder= Mindre kläder!)
  • Skaffa körkort

Detta blir nog inte det enklaste att uppnå. Speciellt inte att spara mer pengar, är så sjukt van vid att bara handla upp allting. Känner att jag är värd det när jag jobbar fast jag går i skolan. Samtidigt blir jag liten kallsvettig när jag ser hur mycket jag tjänat i år och hur lite saker jag köpt som jag faktiskt verkligen haft nytta av. Jisses. Resten av målen SKA jag uppnå, det måste jag bara göra och det tror jag att jag gör också, bara jag vill! Mina stora stora mål vill jag inte lägga ut här, för då kommer jag bara bli ledsen istället. Skriver ner dom i mitt hemliga block istället!


GOTT NYTT ÅR BABES! Hoppas ni får det bäst! ;) 

Av sofie - 31 december 2011 17:24

 

Såhär ser jag ut hitintills! Ska fixa mitt hår och så hos Moa. Jenn kommer och hämtar mig när som helst. Taggaaaaaad till tusen. 

GOTT NYTT ÅR <3 

Av sofie - 30 december 2011 23:16

Jag funderade ett tag.. och bestämde mig... att jag ska nog göra ett sånthär "nyårsinlägg". Here i go!

2011.. vad ska man säga? Det senaste året känner jag iallafall att jag utvecklats mycket, trots att alla inte ser vet jag ändå att mina närmaste sätt det... mer än jag själv till och med. I-n-g-e-n-t-i-n-g i min vardag idag ser likadant ut som för ett år sedan. Jag har flyttat till egen lägenhet, fixar allting själv.. vilket jag visste inte skulle bli något problem alls! (Jag har tvättat mina egna kläder sen jag var 14, hjälpt mamma lagat mat/lagat egen mat sen något år tillbaka) Däremot visste jag att vara ifrån min kära mamma skulle bli otroligt tufft, vilket det även blev/är. Men utvecklingen ligger inte bara i att jag klarar mig själv, utan hur jag handlar och tänker. Jag bryr mig mer om mig själv, om min framtid. Jag tycker om den personen jag är. Jag tycker om mig själv, vilket jag inte gjort lika mycket innan. Jag kan ta komplimanger och tar åt mig dem, suger på dem som karameller och tänker på dem i flera dagar när jag fått någon. Komplimanger som värmer mest är när människor tycker om min personlighet eller tycker jag är duktig på någonting. Jag är helt enkelt nöjd med mig själv, på något bra sätt :)

Nog babblat om det... kan vara kul att läsa i framtiden :) För då kommer jag troligen har utvecklats ännu mer. Jag orkar inte lägga ut bilder/ visa vad som hänt i år. 
   Såhär kanske jag ser ut på huvudet när jag åker till Afrika i framtiden.. fy vad jag längtaaaaaaar. Kommer bli min livsresa :D. 

Av sofie - 30 december 2011 23:10

Nätshoppa måste vara det bästa som finns!
Eftersom jag jobbat så mycket nu på lovet kommer jag få en ganska lovlig lön :) Därför har jag bestämt mig för att klicka hem lite hihi :D Dessutom kommer jag ha sparat typ halva resan till sommaren snart... wiee :D

Detta går på 1000 kronor tillsammans ink. frakt. Inte dumt, inte dumt alls! :) 

Av sofie - 29 december 2011 23:17

  

Av sofie - 29 december 2011 22:33

Sorgsen Sofie här på kvällskvisten...

Saknar allting så mycket, börjar sakna allting ännu mer.
Dendära söta doften, parfymen som spred sig i hela rummet när hon gjorde sig fin. 
Den jobbiga sucken när hon var trött.
Bråken vi hade när vi puttade varann med köksslevar.
Dagarna ute i trädgården då vi njöt av solen.
När hon väckte mig tidigt på morgonen bara för att få mitt tyckade om hennes outfit/sminkning.
Domdära tidiga söndagsmornarna när jag vaknade av att mamma stängde ytterdörren. 
Kvällarna då hon pussade mig godnatt.
Dagarna då jag fick äkta kärlek i överflöd varje dag.
Jag saknar min bästa bästa vän, jag saknar dig mamma! 

Nu låter det som mamma rest till Afrika för evigt eller något, när i själva verket hon bara bor i Stockholm. Men att flytta ifrån sin mamma i så tidig ålder har nog satt sina spår. Iallafall när man har en så bra mamma som jag har. Ingenting slår min mamma, ingenting!     

Förstår inte hur mycket kärlek kan ha i sitt hjärta. Jag önskar verkligen jag lyckas ge mina barn den kärleken jag fick av mina föräldrar. 

Av sofie - 29 december 2011 20:17

Hello!

Har inte varit mycket uppdatering de senaste dagarna. Har inte haft tid eller orkat riktigt..inte har jag haft min dator med mig heller haha.

Dagen har iallafall varit jättebra trots min negativa inställning imorse. Var riktigt otaggad till att jobba, men det har flytit på. Kände att jag gjorde en bra insats helt enkelt! :) Har precis fått klart för mig vart jag ska vara på nyår, det är ju också skönt! Nu är det bara vad jag ska ha på mig! Inte alls bestämt mig :P. Olikt mig...

Snart ska jag ta en dusch, sen ska jag laga mat. Har ätit massa chesebugare senaste dagarna... inte bra! Så nu ska jag laga riktig mat och ta med mig imorgon som jag kan äta efter jobbet :) Sen är jag ledig tills på måndag :D De va mitt jullov de... haha


Hoppas ni haft ett bra jullov hitintills (ni som har den lyckan att ha jullov). Håller på att bara längta fram till våren och sommaren. Har lite planer och hoppas dom blir uppfyllda också! 

Ha det bäst!
PUSS


       

Av sofie - 27 december 2011 09:52


Hej!   

Vaknade upp riktigt trött, men satte mig vid datorn...klickade upp HMs hemsida och där var nya vår kollektionen. WIHO :D Blev överlycklig och fick äkta vårkänslan..så glad :)

Ska klicka hem massa med bikinis i år, iallafall 4 stycken! Jag ska ju faktiskt utomlands med Jakob och måste variera bikinivarianter så jag inte får några streck :)  Ska försöka jobba jääättteeemycket första 5 veckorna på sommarlovet och sen bara resa resa resa tills pengarna tar slut. Jaja... jag är helt överlycklig nu. 

Våren är nära!! :D

 

Jag och Rickhard på motorcykel en vårdag i april! :D Jag var helt livrädd haha  

Ovido - Quiz & Flashcards