Alla inlägg under december 2010

Av sofie - 30 december 2010 13:15

Jag är otroligt nöjd med det här året, med mina val, med mina mål, med mina uppnådda mål. Det känns som jag utvecklats väldigt mycket i hur jag tänker och agerar. Här är några stunder från året jag absolut kommer att minnas!


Året började med många tjejkvällar
 
Hade en grymt bra födelsedag
 
Skaffade mitt första riktiga sommar/extra-jobb
 
Avslutade 9an med (enligtmig) bra betyg
 

Hade en underbar och ganska varm sommar
 
Åkte till Åland
 
Åkt ut med Jakobs båt

Åkt till Skånex2
 

Började på Gymnasiet
 
Festat
  
Fått nya vänner
 
Syskonfestat/halooweén    


Firade 3 år med min fantastiska pojkvänn  
Julafton
 

Återträff med gamla apalbyare
 


Tack för ett U-N-D-E-R-B-A-R-T år!
vila i frid farmor <3

Av sofie - 29 december 2010 22:11

Jag kommer ärligt talat inte ihåg mina allra första kyss, men jag kommer ihåg första gången jag kysste Jakob.. eller han kysste mig rättare sagt. Ett pinsamt minne som jag skrattar åt varje gång jag berättar det..så här var det:
Vi hade träffats 3 gånger, jag var superduper kär i den snyggaste killen jag visste. På den tiden var jag också otroligt blyg för killar jag tyckte om.
På kvällen dagen innan vi skulle vara, berättade min kompis Lina för mig att Jakob ville strula med mig. Jag förstod inte varför han inte hade gjort det innan men tydligen tyckte han att de var svårt i min soffa..? Så när han sedan kom till mig dagen därpå erbjöd jag honom att vi skulle gå upp på mitt rum. Väl på rummet la vi oss i sängen och båda två låssades sova, iallafall jag. Han började komma närmare och tryckte upp mitt ansikte med hjälp av hans ansikte. Jag "sov" och tryckte ner det igen.. tillslut mötte hans läppar mina och då var det försent för att trycka ner ansiktet. Hela kroppen blev fylld med fjärillar.. ja tjejer, ni vet! :)

De tre första dagarna vi var minns jag som mest, när vi jämförde storleken på våra händer, när vi hoppade närmare varann i soffan och när våra läppar möttes för första gången. Kär.. jag var riiiiiiktigt kär..


här hade vi varit tillsammans i 2 månader.. jag var 13 och han 15 :) småttingar!

Av sofie - 29 december 2010 10:52

Hade somsagt återträff med de gamla 9orna från Apalby igår, riktigt roligt att träffa alla! Jag ska lägga upp några få bilder i det här inlägget senare när jag har ätit frukost. 


       
Drömde en jätteskum dröm inatt, började med att Jakob satt och rättade mina svenska papper och då drog han upp små luckor på baksidan av pappret där de stod vad som var fel i texten. Sen drömde jag att Sabina, en i Jakobs klass hade hittat ett ställe där Jakob skulle plugga på. Så när jag och Jakob åkte bussen dit fick vi reda på att vi blev kidnappade med massor av andra människor. Sen fightades Jakob med 3 av dom onda killarna och hoppade överallt och kasta tegelstenar i deras huvud.. helt plötsligt träffar vi på min mamma som låssas som att ingenting händer och pratar med Jakob samtidigt som han slåss.. Jag tror jag fått drömmen lite från en film, men är inte säker.. om inte så är de helt sjukt vilken fantasi jag har.


Ha en superbra Onsdag! 
PUSS



Av sofie - 28 december 2010 14:49

Mina drömmar just nu är att åka utomlands med mina nära och kära. Leva livet i någon månad och njuta av solen och värmen. Jag är trött på kylan, feta dunjackor och klumpiga skor. Dessutom har jag aldrig varit utomlands...blä.
 
 
2011 here i come!!

Av sofie - 28 december 2010 12:50

Äntligen börjar träningen sätta sina spår! Sen jag började träna har jag gått ner totalt 10 cm över kroppen, mest på mage och lår. Är överlycklig, nu blev jag ännu mer taggad till att träna! :D


  

Av sofie - 27 december 2010 18:55

Hej hej
Mellansdagsrean var inte alls som jag trodde, fick för mig att alla affärer skulle ha rea på allting. Men jag hittade lite grejer ändå..


Dessa smycken hittade jag på Ur&Penn, halva priset på alla smycken :)
         
Sen köpte jag också två par örhängen och två skjortor på GinaTricot + en BH på Lindex.

PS. HM-katalogen kom idag, sping season 2011, vill ha i stort sätt allt!! 

Av sofie - 27 december 2010 09:45

sen vår/ tidig sommar outfit från HM
 

Av sofie - 26 december 2010 20:22

Hello

Måste försöka bli lite trött nu, ska ju upp imorgon till mellandagsrean med Amanda. Ska kriga som fan! Hoppas jag hittar bra grejer nu och billiga framförallt..

Veckan kommer bli GREAT, händer mycket och det gillas. Apalbyåterträff, Nyår, Jakob, Träning, Familj.. allting förutom plugg! Grymt skönt!


Ha en wonderfull vecka, vet inte om jag kommer uppdatera så mycket.
Så här såg de ut på uppersittarkvällen- hihi
 
PUSS 

Ovido - Quiz & Flashcards