Alla inlägg under april 2010

Av sofie - 28 april 2010 13:44

Idag har jag gått på idrottslektionen, endast. och jag tror allt fler lärare börjar ha något emot mig. Vet inte vad som orsakar det. Det går bättre nu på jobbet.. mitt mål är att sälja 4/dag. Ska nog lyckas får jag hoppas. 

Längtar tills England eftersom Jakob inte fick hänga med till Åland *SUUUCK*. Hatar att han inte får hänga med någonstans. Jaja, längtar till England nu ska bli sååå kul. :D

 Puss/S 

Av sofie - 27 april 2010 09:14

Hejhej

Sovit hos Pappa inatt och nu är mina spargrisar någorlunda klara.. :) Rickhard och Eva hade målarfärg krig igår haha! Eva gegade ner Rickhard med sin ljusgröna färg i hela ansiktet.. Rickhard ger igen med samma gröna färg... och sen ger Eva igen med ännu mer färg. Efter det är hon inlåst på toan i ungefär 20 minuter i hopp om att färgen hon hade i sitt hår skulle gå bort. När hon väl släpper in Rickhard får hon stå yttligare några minuter för att försöka få bort den röda färgen i ansiktet. Haha dom är sånna busfrön!

Nåväl, nu är jag hemma... sitter och kollar ner i min fina spargris där jag har lagt 11 kr.

 
Var på stan igår frästen, köpte väl inte alls mycket. Ett par blå mjukisbyxor och ett leopard och zebra pannband (se bild). Det gick på 90 spen, rea är alltid lika kul. Känner ingen shopping lust, vill bara åka till England.. längar något grymt mycket. Skönt att shopping suget dragit sig undan. Just nu känner jag bara för att ha kul. :)

Jobbar idag 16.45 får hoppas på en bra dag. Ciao mina vänner! :) 

Av sofie - 25 april 2010 21:54

Sålde 2 st idag.. man kan säga dubbelt så mycket som förra gången bara för att göra så det låter mer haha. 

Idag saknar jag Jakob såå mycket. Lite småkär skulle jag klassa det som, jag har mina små perioder. Man tycker ju ändå att den känslan ska vara över efter 2 år men jag tror att den nästan alltid kommer finnas där mer eller mindre och det är jag ju jäkligt glad över.

Nu längtar jag bara till sommarn då jag kan spendera tiden med honom mer. Eller mindre? Om han får sommarjobb är de ju lite småkört, då är de väl helgerna som gäller. Blä..

Av sofie - 25 april 2010 12:32

Kort och gott
Trevlig dag igår.. åt på Maistro med Jakob och efter det släppte vi ut katterna. Jakob och Tigerr var väl ute på lite äventyr haha.. På kvällen kom Eva och Rickhard, vi köpte lite (mycket) gott bl.a vanilla coke MUMS! Kollade på en film som var rätt bra, efter det stack alla hem och jag gick och la mig. 

Trodde denna dag skulle bli fantastisk så jag gick ut.. laddade upp med saker som skulle underhålla mig länge i solen. När jag väl kommer ut och lägger mig på den härliga solstolen sätter jag på radion på mobilen och diggar musiken medans jag målar naglarna i alla olika färger. Det var inte varmt kan jag säga dig! Men solen visade sig ändå. Efter 1 timme gick jag in med en frusen kropp. Nu är himlen täckt av moln, jag antar att de inte blev så fint väder ändå. Men marken är torr och varken snö eller regn vågar sig fram så jag ska väl vara glad ändå? 
Vid 4 börjar jag jobba.. min andra "ring"-dag hoppas jag säljer några. Efter det är klockan 20.00 och då är jag väl hemma vid 20.20 eller något sånt. 

Imorgon bjuder vädret på sol får jag hoppas, ska nämligen till stan med sister Eva. Får väl se om jag måste påminna henne genom att sätta en post-stick lapp på hennes datorskärm igen.. haha. 

Färgglada naglar får man inte nog av, eller?  /S    

Av sofie - 24 april 2010 09:31

Hello!

Kolla nyss på hur vädret ska se ut nu i veckan.. det kommer bli runt 11-15 grader varje dag. Nice! 

Igår var jag hos Jakob, vi hade det jättemysigt låg och kollade på 2012 samtidigt som vi åt chips och drack cola. Filmen var bra och klockan var bara 21 när den slutade så vi låg och snackade lite.. sen satte vi på TVn kollade lite på samuraj film sen somnade jag tills jag skulle åka hem. Haha typiskt.   

Idag tror jag Jakob ska komma hit.. ska försöka övertala honom för jag orkar inte cykla dit iallafall. Sen vet jag inte alls vad som kommer hända här.. det är fint väder så vi kanske hittar på nått ute..inte vet jag. Jag är uppe tidigt idag.. somnade vid 12 igår så nu har jag alltså sovit i 9 timmar, passar mig utmärkt.


Imorgon
ska jag nog städa och tvätta lite på morgonen och sen vid 16 börjar jag jobba så då blir det cykel dit. Hoppas jag säljer ett par imorgon, men vi får se.. vi får se..

Nä nu är de frukost time. Blir snart galen av hunger!
Kramis   
 

Av sofie - 22 april 2010 14:30

Helloo

Har inte bloggat så mycket nu.. känner väl att jag inte har någon lust helt enkelt. Så här har dagarna sett ut hittintills.

Tisdag - Skola - möte - jobb. På jobbet fick jag sitta och lyssna.. fick mer "kött på bennen" inför torsdag.

Onsdag - Skola - tåg - Pappa - Ica Maxi - Städa - Måla spargris - Tv - Sova. Såg på efterlyst där det var massa hemskt. Påbörjade även mina söta små spargrisar.. ni får se när dom är klara!

Idag - Skola - Hade nationella, kan väl inte säga att det gick dåligt men inte heller bra. Började på ett grupparbete där vi ska skiva om plats.. haha inte kul!
Sen nu ska jag sminka mig, sätta upp håret och sätta på mig lite vettigare kläder. Det regnar ute och jag är så sjukt pisst på vädret. Jäkla April väder. Sen ska jag cykla till jobbet och det känns ju verkligen jättebra. NOT!

Tror ingen är nöjd med vädret nu, ack ack som de kan lura. Jag som trodde de skulle bli lysande sol idag. Så fel man kan ha..

Av sofie - 19 april 2010 16:44

Heeeeeeeeeeej:D

Har fått jobb idag. I'm SOOO HAPPY! Jobbar 16.45-21.00 Tisdag, Torsdag & Söndag. Sen får vi se hur jag jobbar framöver blir nog Tisdag, Torsdag & Söndag i fortsättningen också vi får se..Är skit glad iallafall, kändes som jag förtjäna det efter alla jobb jag sökt..

Vid 19 kommer allt folk och då firar vi Jerry.. ska bli gott med rostbiff och potatis. Jag är skitglad idag och hoppas ni är det också! Kramis! /S    

Av sofie - 18 april 2010 14:13

Regnet öser ner, vädret har varit fram och tillbaka hela dagen. Precis som jag. Solen kommer vid vissa tillfällen och när du minst anar det kommer det stora mörka molnet fram. 


Jag vet att veckan kommer vara jobbig.. men för att någonsin hitta tillbaka tror jag det behövs. 


Sitter i mina trånga jeans och funderar på att skriva världens depp text, men det tjänar inget till så.. jag väntar på mamsen istället. Ska dra iväg till Ica Maxi och stå emot alla frästelser från godis hyllan.Så här ser min vecka ut.


Måndag - Jerry fyller år (Mammas man) God mat ska käkas och han ska såklart firas. 


Tisdag - Träning av nått slag


Onsdag - Förmodligen städa hos Pappsen och göra klart spargrisarna.


Torsdag - Vara med Lina


Helg - Hitta på något riktigt roligt.


Ovido - Quiz & Flashcards