Alla inlägg under januari 2012

Av sofie - 31 januari 2012 21:16

Vilken lugn vecka det kommer bli!

Imorgon ska jag gå i skola och jobba.
Torsdag, skola och vara med Jakob
Fredag, skola och inflyttningsfest tror jag
Lördag, jobb
Söndag, leeedig! :)

Veckan har redan gått sjukt snabbt.. trodde att de va måndag idag haha. Nu är det dags att Skypa med min mammsen och sen ska jag försöka leta rätt på artikeln om min skola och då ska jag lägga upp den här så mina systrar och bror kan läsa :) 

Av sofie - 31 januari 2012 16:55

         


Pesonalfest i söndags, dessa bilder blev tagna tidigt på kvällen... sen va väskan i garderoben p.g.a säkerhetsskäl Hade en riktigt rolig kväll med mina kära arbetskamrater. Däremot slutade natten med att jag låg sömnlös/festede hemma hos Terese som på tal om det blev åretsmedarbetare. Så jag gick upp kl 4 efter 30 minuterssömn och började jobba 5.30 och stannade där till kl 14. Efter det blev det skola till kl 16 och navelpiercing efter det. Har precis gjort rent den och nu tänkte jag äta maaat! :) Blev 12 timmars sömn inatt och det blir nog en tidigt kväll idag också. Imorgon ska jag jobba igen.


Ha de bäst!

PUSS


Här är filmen förresten:



 
 

Av sofie - 29 januari 2012 12:01

Förbereder mig för en härlig dag och personalfest på eftermiddagen! :)
       

Av sofie - 28 januari 2012 09:28

Jobbar 11.30-16 idag, efter det ska jag äääntligen få träffa Jakob! Har inte sett honom på en vecka :( Vi ska mysa tusan och bara umgås och mysa mysa mysa.


Imorgon ska jag på personalfest runt 16 och sen ska jag hem inte allt för sent då jag ska upp kl 4 morgonen efter för att vara på jobbet 05.30  Försöka hinna ta hål i naveln och gå i skolan till 2 timmar. Sen är jag väl hemma runt 17 igen. 

Nästa månad ska jag försöka hålla mig till mina schemanlagda tider och försöka få kontroll över mitt pluggande i skolan, de har väl inte varit det bästa än så länge! Ska fokusera på mattematiken och få G i det först och främst.


  

Skulle inte sitta helt fel att ha en crazy night med syskonen och baby!
Men idag ska jag faktiskt vila!



Av sofie - 27 januari 2012 06:14

De går ju faktiskt ganska bra för mig att gå upp tidigt :) Har kommit upp kl 6 i två dagar nu, förbereder mig för min öppning på måndag. Ska nog sätta flera larm och inte bara ett.. ibland råkar jag stänga av larmet i sömnen..

Min dåliga uppdatering beror på att jag har mycket att göra helt enkelt. Går på skolan på dagarna och jobbar ganska ofta efter skolan eller så handlar jag, tvättar, städar... ja, sånnadär saker man gör när man bor själv. 

Idag: Skolan och sen jobb 15-22.
Imorgon: Jobb 11.30-16, efter det - vara med min älskling!
Söndag: Kanske vara med Jakob, Personalfest på kvällen iallafall
Måndag: 05.30-14 jobba, 14-16 skola. Försöka ta hål i naveln efter det. 

Efter denna månaden måste jag ta mindre jobb tider... får bli mitt lilla mål på något vis, att ta det lugnt och försöka fokusera på en sak i taget. 

Längtar så grymt mycket till sommaren!   
 

Av sofie - 25 januari 2012 23:11

Hej!


Haft mycket att göra idag.. höjdpunkten har iallafall varit de nya byxorna jag köpt. De är dom snyggaste jag äger faktiskt! ;) Sen har jag även storhandlat vilket betyder = god mat hela veckan!  Var massa extrapriser så jag fick rabatt på massor, wiho! Dessutom var jag där med pappa som tipsade mig om lite grejer och så.. snälla pappsen :). Eftersom jag alltid hatat mörk choklad köpte han självklart det till mig, och dessutom var den god! Asbra ju :)

Resten av dagen har bestått av skola, jobb och tvättning. Trots mina små stress-panik attacker så har dagen varit bra. Ska jag vara ärlig hade det varit superskönt och flyttat hem i någon månad bara för att slippa göra allting själv ett tag. Känner att jag börjar få för många bollar i luften och jag ställer för stora krav på mig själv som jag inte klarar av. Dagarna som passerar är fyllda med stress. Jag märker knappt själv att jag småspringer överallt och bara är uppe i varv hela tiden.  Jisses! Behöver lägga mig i sängen och bara soooovaaaa. Försöka se positivt på allt, för allting har sin mening! :)

Imorgon ska jag ringa ett samtal som förmodligen kommer leda till ett möte som förmodligen kommer göra min sommar 10x bättre och ge mig mycket mer erfarenhet. HOPPPPAAAAS!

Upp tidigt imorgon för att ställa om dygnet... till tidigare. Ska nämligen upp riktigt tidigt på måndag vilket gör att jag måste lägga mig typ kl 20.00 bara för att hinna sova ut lite.. jaja

God natt! 

Av sofie - 22 januari 2012 21:01

Hej!

Vilken bra dag de har varit.. trots lite huvudvärk och en kurrande mage! Har delat upp arvet idag från min farmor och farfar och fick med sig fina saker hem! Har redan satt upp lite i rummet... bl.a en matta som min gammelfarfar har gjort själv. Längtar hur mycket som helst tills jag flyttar till en större lägenhet så jag kan sätta upp allting! 

Idag tänkte jag vara uppe halva natten och kolla på paradise hotel, men blev nyss inringd till jobbet så jag börjar kl 5.30 istället för 14.00 imorgon :P Så istället för att börja klockan 14 i skolan så ska jag istället sluta jobba då och skynda mig till skolan. Härligt... kommer få en fet lön i Februari vilket verkligen behövs!

Nu ska jag försöka varva ner... tänka på massa bra saker och sen försöka sova.

PUSS

 
 

Av sofie - 22 januari 2012 13:17

helooooooooow..

Har ändrat om i mitt rum igen... haha... nu har jag två sängar ;) Eller ja.. en soffa som är utbäddad till säng + min vanliga säng.

Ska nog kasta i mig lite mat och sen åker jag till min pappa och delar upp lite saker mellan syskonen.

Hoppas in får en bra dag!

PUSS

   

Ovido - Quiz & Flashcards