Alla inlägg under november 2011

Av sofie - 26 november 2011 20:40

Hej!
Vilken dag! Började med att jag försov mig.. fan! Så jag kom en halvtimme försent till praktiken. Sen var det att jobba jobba jobba och sen på min rast träffade jag mamma. Vi hann med att gå på IKEA och äta på BurgerKing. Imorgon kommer hon igen, vi ska ha adventsmys med hela familjen, myyys <3.
Nu tänkte jag ta mig något att äta, sen ska jag göra mig ordning för sängen. Imorgon är det upp och hoppa vid 6 och praktiken börjar 7.30 går till 17. Jobbar in min rast och börjar en timme tidigare bara för att få vara med på adventsmyset (L).

Snart drar mina sista dagar igång på praktiken, ni anar inte hur mycket jag kommer sakna både personal och dom jag tar hand om därborta. Får hoppas jag får komma tillbaka och sommarjobba! :)

Fick lite nostalgi när jag kollade igenom bilderna från Gotland. Hoppas jag och Jakob kan hyra något liknande i sommar på något annat ställe i Sverige som inte är lika dyrt. Skulle vara grymt!


Satt och fikade i Gotlands gamla stan, dyrt men de va mysigt! :) Jakob, Jag, Annika (hans mamma) och hans syster Emma :)
 

   

Jag och Annika på en bänk i lekparken, bara vi som satt ner tror jag... :P


 

Som ni ser var alla andra och lekte. Christer, Jakobs pappa underhöll sig med denna sak, haha ;)




 

Sen fanns det ju dagar när man kolla på stenar som inte var lika kul. Här sitter Emma, Jag (med luvan), Jakob och Annika och fikar bland massa stenar. Jag ville bara hem och sova haha :P
 

Av sofie - 25 november 2011 21:07

      

   I don't know why I'm scared, 
'Cause I've been here before, 
Every feeling, every word, 
I've imagined it all, 
You'll never know if you never try, 
To forget your past and simply be mine.

Av sofie - 25 november 2011 20:00

   

   

Av sofie - 25 november 2011 19:48

     

Hello!
Fick sluta lite tidigare idag också, och jag är helt ensam hemma. Tråååk! Snart tänkte jag göra lite mat och kika på Idol. Känns som de var länge sen jag såg det. Jag är ju alltid med Jakob på helger och han vill inte se idol så det blir att jag inte följer det. Imorgon drar jag förmodligen till IKEA på min rast. Ha det bra sålänge! :)

Av sofie - 25 november 2011 12:08

Nu är det off to praktik. Ha en bra dag!
   

Av sofie - 25 november 2011 10:04

Massa praktik nu! 
Idag går jag 13-21
Imorgon 8.30-21
Söndag 8.30-20.30
Måndag 8-14.30
Sen är jag ledig och har bara 2 dagar kvar att jobba. Resten av dagarna är det skola som gäller. Ligger jääättteeeemycket efter i matte och har inte gjort mitt religonsarbete. Fan.
 
 

-

Av sofie - 24 november 2011 21:39

Hej!

Helt galet kär i Rihannas nya album, eller iallafall några av hennes låtar. Lyssnar på dom hela tiden och jag får frid på något vis. Dagen har varit lite knasig, jag har framför allt varit lite seg sedan resan. Kanske borde röra på fläsket mer så jag blir piggare? Om jag ändå kände att jag hade tid och motivation, men den finns inte. Jag känner inte motivation till någonting längre, varken plugg, träning eller skola över huvud taget. Vill bara jobba, tjäna pengar och leva livet. Är så trött att sitta vid skolbänken. Kan inte tiden spolas fram till sommaren så jag får leva lite iallafall... eller att det blir mars snart.. så jag får fylla 18! Så jag kan ta körkort, korgen, bestämma helt själv om allting.. nästan.

Dags för mig att försöka göra någonting annat, på lördag ska jag förhoppningsvis träffa mamma en stund, får hoppas jag hinner med till IKEA. Skulle vara bäst!

 

PUSS 

Av sofie - 24 november 2011 14:25

Hej!

Har så väldans tråkigt idag. Ingen är hemma och jag inbillar mig massa saker som vanligt så jag vågar knappt gå på toa. Jakob kommer någon gång idag, jag vet inte riktigt när... han har ju så mycket i skolan så...
Har lust att ta mig en tripp till IKEA och kika lite... behöver ljushållare eller vad man kallar det. FINA... för just nu har jag bara 3 ynka. Sen vill jag självklar kolla vad en spegel jag vill ha kostar. Det är en stor fet spegel med silver/guldram runt. Om jag får plats med den i min framtida hall ska jag ha den där.  

Nu har jag gjort fint på en utav hyllorna. Så här ser det ut! :)
       
Längtar verkligen tills jag får inreda allting i en lägenhet helt själv, hall, badrum, kök, sovrum och hall. Min hall kommer vara så jäkla snygg... kan se den söta romantiska lilla hallen framför mig. Då ska jag självklart också uppdatera er om hur jag inreder allting. Kul va?! :)

Ovido - Quiz & Flashcards