Alla inlägg under juni 2012

Av sofie - 29 juni 2012 18:03

Helo! 

Sitter och underhåller mig med datorn, jag kan inte laga mat eller kolla tv så datorn får räcka! Har nämligen packat ner hela lägenheten för imorgon flyttar jag!!!! När jag kom hem såg jag att Jennica (min nya granne) har gjort ett inlägg i min tidslinje på Facebook, se häääär!
 
Känns superduper bra! Försöker få tag i någon som kan ge mig skjuss till Ikea men alla jobbar eller är inte i västerås... suug! Men imorgon händer det, det jag längtat efter sen jag var typ 14 (inte för jag var redo då men iaf) jag flyttar till eget! Jag är så otroligt glad :):) Ska jobba dag hela nästa vecka så jag kommer få plenty of time in the  new appartment :)

Nu ska jag fortsätta tråka ut mig själv, ha de bäst!

Av sofie - 28 juni 2012 10:41

Hello :)

Ska jobba idag från 14-21 har skrivit en lista om allt jag behöver till lägenheten... de är inte lite direkt :P Men på lördag flyttar jag iallafall! Ska även köpa en säng då, äntligen får jag en sängram till mina sängar! Sen får jag två stolar och ett matbord att ha sålänge.. Resten köper jag väl när nästa lön kommer, då är Jakob hemma också så då ska vi måla om lite i lägenheten :) Så spännade! Jobbar dag hela nästa vecka så då hinner jag fixa mycket i lägenheten! Nu är de bara 7 dagar kvar tills han kommer hem! Åh vad jag längtar :) Har träffat Jakob så lite som jag gjort nu, vi har träffats en gång på 3 veckor men snart så träffar jag han igen :):):) Utomlandsresan skippar vi, blir för mycket utgifter så vi tar en liten weekend här i Sverige istället bara vi två! När skolan börjar ska jag satsa på att ta körkort och sen så småningom köpa bil. Fy vad skönt att kunna åka vart man vill när man vill :) Längtar!!
 
Älskar den här bilden för den så störd ut, ser ut som jag är ett mongo som kör någon ful dans haha!


Av sofie - 27 juni 2012 16:52

Kan inte skriva, är för glad!

Nu har jag iaf hittat en lösning, flyttar in till en lägenhet i hallsta MIN ALLDELES EGNA! Nu ska jag sätta mig och läsa igenom alla papper och skriva upp en kom ihåg lista. Är så sjukt mycket att komma ihåg haha!

STOR PUSS

Av sofie - 26 juni 2012 17:20

Tar en paus från allt packande.. nu är de ju faktiskt bara smågrejer kvar som dator, helosanen till tattoon, sängkläderna o.s.v Lyckades även skruva ner mina hyllor hihi. Har ätit också och jag är fortfarande krasslig och jävlig. Men imorgon åker jag och kollar på lägenhet i hallsta, en tvåa... inflytt på lördag om jag vill ha den :). Ska först äta lite lunch med pappsen sen hänger han med mig och kollar på lägenheten, så spännande! Hoppas den är fin :)

De här beställde jag imorse, har kikat på de röda skorna i en vecka... har inte funnits i min storlek men nu så! :D


Nu återgår jag till mitt sista packande sen ska jag organisera upp resten av mina saker!

PUSS 

Av sofie - 26 juni 2012 09:45

Min lediga dag blev väl inte riktigt som jag trodde... ville sova till minst 10 och bara njuta av att få sova lite längre och vakna upp vid 11 ist.. Istället vaknade jag av min telefon som ringde typ 20 ggr, en tjej som behövde nyckeln om typ någon timme så ah... vet inte riktigt varför de blev att hon ringde så tidigt. Min sovmorgon blev helt enkelt inte av. Så nu är jag fortfarande trött, fan.... jag som ville sova ut! :(

Lägenheten i hallsta var erbjuden en annan sökande, jag var 3a i kö. Så antingen väntar jag ut det eller så sökert jag en 2a istället som jag kan flytta in till när jag vill... ååh.. vill ringa mamma men hon är på jobbet. SKIT!

Jakob kommer hem om 9 dagar från USA... och jag har ingen aning vart jag bor då... jag har ingen aning vart jag bor om 5 dagar ens... haha. Shit vilket liv man lever just nu alltså, men allting löser sig till slut! Det brukar de oftast göra :)

Av sofie - 25 juni 2012 23:04

 

Åkte en sväng till stan efter jobbet, tog en tur till McDonald´s och hälsade på dom och gick till min skola... hämtade betygen som jag nu såg var fel! Fortfarande inget betyg i matte B, hur dryga får dom vara egentligen? Fy... Åkte iallafall med pappsen till Erikslund, bra nyheter jaaa, jaaa!! :) Vi tog en sväng till Ica och så åt vi lite också... kom hem runt sex tiden och började packa lådor! Har hunnit med att duscha, kolla lite tv och dessutom prata med Jakob också! :) 9-10 lådor är iallafall nu packade och imorgon väntas fler....lyckades packa ner det mesta av köket och badrummet, även min börjar bli nedpackad. Skönt att jag inte har alltför mycket att packa ner! Vad jobbigt det måste vara att ha hus och packa ner allting när man ska flytta.. 


Imorgon ringer jag hallsta och får förhoppningsvis reda på om jag får lägenheten eller ej! Ska försöka sova efter det här inlägget, men hjärtat dunkar och jag är nervös inför besked imorgon... Annars blir det att bo hos syster, ingen aning hur länge..

Imorgon ska jag äntligen få sooovaaa uuuuuut :)


Av sofie - 24 juni 2012 22:46

Ville bara skriva några sista ord innan jag lägger mig efter denna långa dag! 

Uppskattar alla som påriktigt bryr sig och stöttar mig.. jag är så tacksam och glad även om jag har svårt att visa det just nu! Man märker så sjukt mycket på en så kort tid vilka som faktiskt finns där och vilka som inte gör de!

Ta vara på varann!

 

Av sofie - 24 juni 2012 14:00

Just när jag trodde att livet började rulla på igen så small det... den kommande veckan kommer angligen bli den stressigaste i mitt liv. Nu ska jag packa ner hela rummet + massa annat i lägenheten som kök och badrum på en vecka med massa med jobb ivägen. Frågan är om ens min hosta tilllåter mig jobba. Helgen har jag knappt klarat av att prata då hostningarna kommer heeela tiden! Bäst att vara tyst så man inte blir ännu sjukare :( 

Jaja.. nog prat om allt jobbigt! Skolan som köpte upp min skola är ju störda, hatar gymnasiet.. man kan inte lita på något. Tänkte slänga upp några bilder... sen ska jag iväg till jobbet igen går delad tur så de är 7.30-21 idag som gäller! Träffar mamma och får lite lådor och sen är de bara hem och börja packa.. 

             

Ovido - Quiz & Flashcards