Alla inlägg under november 2010

Av sofie - 30 november 2010 21:43

Känns liiiiiite onödigt att berätta om vad jag ätit idag.. men men.. jag lovade er att skriva om dessa dagar så here i go!


Frukost: 2 ost och gurkmackor och ett glas oboy
Lunch: Corstroganof och lite tomater
Mellanmål: 2 ost och gurkmackor och ett glas oboy
Middag: Pytt i panna med rödbetor och ett glas saft.


Jag är inne i någon sorts "mack" period där jag älskar att äta mackor..brukar ha lite olika perioder av saker.. men leverpastejmackorna återkommer ständigt, måste vara p.g.a mitt dåliga järnvädre.
 
Har även tränat idag, blev puls medel. Svettigt och ganska kul. Kör det nästa tisdag också! 

Ursäkta rörigt inlägg.. men mitt internett är CP och jag är grymt sugen på en macka.. försöker motstå..ååh :(

Av sofie - 29 november 2010 20:59

Kärlek för mig är äkta, öppenhet och känsla. Man visar kärlek genom att vara omtänksam och förstående, bry sig om andra människor. Kärlek ett ord, en känsla, en ärlighet som är väldigt svår att beskriva. Alla ser på kärlek på olika sätt. Men jag tycker kärlek är något fantastiskt, underbart. Det gör än glad, lycklig och man känner att man blir älskad och omtyckt. Det är lika kul att ge kärlek och få kärlek. Kärlek behöver inte vara något stort, det kan vara ett lite större leendé och en lite längre kram som visar att man bryr sig. 

Utan kärlek hade ingen klarat sig. ( bilden är tagen för ungefär 2 år sedan..)

Inga pengar i hela världen kan mäta sig, inte det minsta lilla, med kärleken. Kärleken är djup.. riktigt djup. 



Av sofie - 29 november 2010 18:29

Passade på att beställa lite grejer på HM nu medans de är REA.   
   
Blev det här + en klänning som ni får se på sen :)

Kändes lite dumt att beställa massa toppar när jag ientligen behöver ett par leggins och ett par svarta jeans, men jag beställer nästan aldrig byxor över nätet.  De får inhandlas vid mellandags REAn istället! :)


Nu ska jag gå och träna lite Afro Dans med syster!
PUSS

Av sofie - 28 november 2010 12:45


Mina föräldrar har alltid och kommer alltid att betyda väldigt mycket för mig. Dom är skilda sen flera år tillbaka och är därför VÄLDIGT olika. 


 
Min mamma - Hon ÄLSKAR solen och kan ligga i flera timmar och sola på sommaren, hon slår alltså hela familjen i brunhet men när de gäller hennes goda brunsås, slår de allt!
Hon är även grymt kärleksfull och är duktig på att säga vad hon känner och tycker. Hennes hjärta är stort och fullt med ömhet och empati, hennes beröm ger än mer självförtroende än vad ni kan ana. Om de är någon som är bra på att uppmuntra än så är det hon. 



Min pappa - Han är väldigt allmänbildad och kan sin sak. När de gäller musik och sjungandet är han precis som jag, hittar på låtar om ingenting och sjunger JÄMT framför datorn och i duschen. Han har en bra filmsmak och as garvar åt filmer som Ice Age och älskar även filmen Mamma Mia som är fylld med hans favoritlåtar från Abba. 

De två starkaste personerna jag känner rent känslomässigt är mina föräldrar. Trots alla svårigheter och motgångar i livet har dom klarat det gallant!


Love you, always and forever   

Av sofie - 27 november 2010 11:45

Min första kärlek..


Min första stora kärlek är min älskade Jakob, som jag fortfarande är tillsammans med. Jag blev tillsammans med honom när jag var 13 år, 2007 och vi är fortfarande tillsammans nu när jag är 16 år, 2010. Det har varit 3 galna år men mycket tårar och skratt, med mot och medvind. Jag hoppas, som jag skrev igår, på en lång, lycklig framtid tillsammans med Jakob, de gör jag verkligen. 


Jag hade inga tankar alls på inleda ett seriöst förhållande när jag var 13 år, inte alls! Men det bara hände, och nu sitter jag här 3 år senare och skriver om min första och enda kärlek. Det är sjukt vad mycket båda två har förändras på den här tiden. Man förändras ändå grymt mycket i åldern jag var/är i och även i hans ålder. Vi har hitintills växt ihop och hoppas på att vi fortsätter att göra det.


Jag älskar Jakob från djupet av mitt hjärta och kan inte tänka mig en bättre partner än honom. 
 
   

Av sofie - 27 november 2010 11:34

  

Om de inte hade varit jul hade det här varit påväg hem till mig.. om jag hade haft pengar förståss..

ring från stylebytyra
skor + mössa från nelly 

Av sofie - 26 november 2010 23:32

     
Om jag nu skulle beskriva mig själv är jag en målinriktad tjej som älskar att omringas av mina nära. Familjen är för mig grymt betydelsefull för mig och jag skulle inte välja någon/något före dem.


Just nu satsar jag stenhårt på skolan och är jättesugen på att skaffa ett jobb men ser hellre till att framtiden är viktigare än kläder och pengar just nu. 


När jag blir "stor" vill jag jobba med människor, funderar just nu på att bli barnmorska eller intensiv sjuksköterska. För två år sen ville jag bli frisör så jag vet inte hur länge barnmorksa-drömmen håller i sig.  


Jag är VÄLDIGT ordningsam, inte när de gäller städning utan när de gäller, vardag, skolarbeten, framtiden, allting annat. Jag älskar helt enkelt att planera! Har dock väldigt svårt att bestämma mig för saker, om jag ska köpa en tröja, godis eller vad som helst.. kan stå hur länge som helst och fundera på om jag ska köpa det eller inte.

Trots mina "ordentliga" sidor är jag ändå väldigt busig, älskar att hitta på sånger om ingenting, dansa medans jag pratar med katterna i min ensamhet och storskratta åt mina egna skämt. Många skulle kalla det onormal, men jag föredrar ordet busig! :)


Jag har även en pojke som jag älskar från djupet av mitt hjärta som jag berättar mer om en annan dag :)


-------------------------------------------------------------------------------------


Idag har jag annars haft en bra dag, har gått i skolan och sen  träffade jag min älskling Jakob.. vi hade lite fredagsmys med mamma, åt lite gott och kollade på Idol. Han är fortfarande lite sjuk, men hoppas på att kunna vara med honom imorgon också. :)

Av sofie - 26 november 2010 23:28

Tänkte prova det här nu, de är alltså vad jag kommer skriva om i 30 dagar frammåt. Får se hur väl jag kan hålla mig till den men,men.. de är inte hela världen :)
Dag 01 - Om mig
Dag 02-  Min första kärlek
Dag 03-  Mina föräldrar
Dag 04 – Vad är kärlek?
Dag 05 – Det här åt jag i dag
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Ovido - Quiz & Flashcards