Alla inlägg under november 2012

Av sofie - 29 november 2012 22:57

Jag bara la mig ner i sängen och fick dendära jobbiga känslan jag hade för några veckor sen. Dendära känslan när man inte är tillräcklig, man vet inte vad man gjort för fel. Men jag måste påminna mig själv att jag är en bra person...att alla faktiskt inte lämnar mig och sviker utan de som finns i mitt liv idag är viktigare än dom som någonsin funnits innan..

Jakob är min hjälte.. han har verkligen funnits dygnet runt.. fan vad jag älskar honom.. mitt allt min bästa vän. Nu ska jag ringa min soulmate.. tänk att vi pratat i princip varje kväll i 5 år :)

Av sofie - 28 november 2012 22:15

Jakob renase kattlådan idag för första gången... minen på hans ansikte var obeskrivlig men när jag sen förklarar hur man tar av locket på milos lilla kattlådshus förstår han inte varför han måste se bajset när han rensar kattlådan..han tänkte alltså rensa den genom att gräva med spaden genom luckan... haha dog lite grann... detta behövdes verkligen skrivas ner så jag kan se tillbaka och le...riktigt riktigt stort!

Av sofie - 28 november 2012 22:15

Jakob renase kattlådan idag för första gången... minen på hans ansikte var obeskrivlig men när jag sen förklarar hur man tar av locket på milos lilla kattlådshus förstår han inte varför han måste se bajset när han rensar kattlådan..han tänkte alltså rensa den genom att gräva med spaden genom luckan... haha dog lite grann... detta behövdes verkligen skrivas ner så jag kan se tillbaka och le...riktigt riktigt stort!

Av sofie - 28 november 2012 08:47

Hejhej! 
Inte varit på skolan på hela veckan, känner mig helt slut och seg.. Ska till jobbet idag igen, sen är jag ledig i två dagar fast då är det skola istället.. älskar livet just nu.. måste antagligen sätta mig och plugga efter skolan imorgon också.. hoppas jag inte får såndär sprängande huvudvärk idag som jag fick igår.

Söndag är jag ledig, det ska bli så kul! Äntligen jobbar jag INTE när Jakobs mormor bjuder på mat. Alltså på 5 år har jag inte ätit där en enda gång, känns förjävligt. Äntligen blir det av! Vi åker till min mamma sen som ska firas efter det :)


PUSS  

Av sofie - 25 november 2012 22:10

Precis där jag befinner mig nu, men alla känslor jag har inom mig, men min situation och allt omkring mig så är jag
nöjd. Helgen har bjudit på mycket trots att den sätt ut som vanligt.

Jag blir glad för så lite, till exempel i fredags när Jakobs lillasyter kom för att säga hejdå... eller när en av mina vänner precis kom hem från ett annat land och bokar in en fika med mig det första hon gör.. eller när min mamma berättar för mig att hon är stolt över vart jag är idag, eller när min pappa vill luncha med mig bara för att hinna umgås och prata.. eller när älsklingen för en gång skull gör rent efter sig och måste visa mig det... när milo så mysigt saboterar för mig för att få uppmärksamhet... när man kommer till jobbet och kollegorna är glada över att se än. Det är så lite men tillsammans blir det så mycket! Haft en fantastiskt helg trots att 50 procent av tiden har bestått av jobb. Det kommer de ändå göra resten av mitt liv, lika bra att vänja sig och trivas med det! :)

Nu ska jag snart ringa till min älskling, berätta att jag älskar honom och vakna upp imorgon med ett leende på läpparna och få så mycket gjort så att jag faktiskt skrivit ner en lista om allt som ska göras imorgon (på min lediga dag)

Fredagens skratt på Karlsson på taket glömmer jag aldrig, fyfan vad kul man kan ha.. på en så fin resturang... alltså alltid så olägligt.
HAHA Kaa de hat jag kabb
krabb*
 

Av sofie - 24 november 2012 09:42

Härlig fredag det var igår.. lönen kom och jag och min syster gick på stan, lunchade och shoppade tills vi skulle möta upp debb och pappa för att äta. Riktigt mysigt och fy vad jag har skrattat.. åh älskade familj ingenting är roligare än att umgås med er!

Nu är jag påväg till jobbet 12-21 wiie.. älsklingen hämtar mig sen så de är skönt.. puss

Av sofie - 22 november 2012 21:25

Mitt inlägg igår var väldigt flummigt, vet inte varför jag skrev ett inlägg då jag knappt kunde ha mina ögon öppna. Idag har varit en bra dag, jag sätter mig och pluggar i skolan och det fungerar riktigt bra... är konsentrerad i skolan på ett helt annat sätt än hemma. Måste lära mig, att ta saker i min takt.. jag är ingen superwoman som klarar av allting samtidigt fast jag ibland vill tro det. Att jobba såhär mycket tar kol på mig, men fokus. SNART är studenten här och då ska jag aldrig någonsin gå i skola och jobba samtidigt igen. Saker att se fram emot
Lite fler körlektioner och sen bokar jag in uppkörningen
Januari, lillafamiljen jag föreställde mig för två år sedan blir verklighet!
Jul och Nyår, umgås med familj och vänner.. bättre kan de inte bli!

Fokus, sista året i gymnasiet. Fokus, snart är de bara skola eller jobb inte båda samtidigt! Fokus, körkortet är nära! Fokus, träningen ska äntligen sättas igång!

Många bollar i luften, snart är allting mycket enklare!

Av sofie - 21 november 2012 21:11

Min dag har bestått av en tidig träning.. en kilometers simning med Lina, lunch på stan och lite julpynts shopping...

Jag känner mig sjukt sluten efter dessa dagar..jobbat fem dagar i sträck plus övningskörning..död.. nu mys med mina favoriter

GRATTIS MAMMA PÅ DIN DAG?

Ovido - Quiz & Flashcards