Alla inlägg under november 2011

:(

Av sofie - 30 november 2011 10:01

Aj så ont i halsen och oj jag jag hostar! Damsugade precis vardagsrummet men jag orkar inte mer... blir nästan lite yr av det så jag slutade. Jag ska ta mig varm oboy och varma mackor till frukost, sen tar jag nog en c-vitamin. Får hoppas det blir lite bättre av det.

Drar till praktiken kl 13. Nästsista dagen, kommer sakna dom så himla mycket!

Gjorde lite gott till 1a advent till mina sötnosar!   

Av sofie - 29 november 2011 19:46

Saker som jag saknar allra mest med att bo hemma.

- Laga mat med mamma!
Det var jag och mamma i köket, i alla fall dom sista månaderna. Vi slängde ihop lite grejer och plötsligt fick vi en ny maträtt... vi planerade vad vi skulle äta och hade jättekul i köket.
- Nattmackan
Varje gång jag skulle äta på kvällen brukade mamma göra mig sällskap och vi pratade. Det var så mysigt!
- Busandet med katterna
Jag vara aldrig själv hemma! Jag hade katter som jag sprang runt och pratade med :)

- Kärleken
Har aldrig fått så mycket kärlek av någon än som av mamma. Hon kramade mig alltid så länge, och sa så fina ord till mig jämt, älskade mig verkligen med hela hennes hjärta. Jag kanske inte tänkte på det då, men nu när jag tänker efter, uppskattar jag det verkligen!  Saknar verkligen mammas kärlek mest av allt, så underbar en människa kan vara! 

Men man måste växa upp någon gång och ta hand om sig själv. Jag tycker jag klarar mig riktigt bra för att vara en så social person som jag är. Jag ser fram emot min framtid och vart den för mig. Hoppas verkligen jag kan ge mina barn den kärlek jag får av min familj!

 

Min mamma, personen med det största hjärtat i hela universum. Bästa du   
 

Av sofie - 29 november 2011 19:27

Detta hittade jag imorse...

Kokade kaffe i Torsdags till mig och Jakob... glömde dock hälla ut det sista som blev kvar. Detta var upptäckten imorse som var så vidrig!


 På tal om något helt annat så slog jag in två julklappar imorse, fina va? ;). 

 

Av sofie - 29 november 2011 13:45

Sitter och äter min lunch nu trots att jag är riktig matäcklad nu... nej fyyyy! Visar sen när jag kommer tillbaka från praktiken. Fyfan alltså.... 

 

Dags att börja sätta på sig kläder så jag hinner till praktiken i tid, idag går jag faktiskt dit! 
 Ha en superbra dag!

Av sofie - 29 november 2011 09:51

        

Har åkt på någon förkyldning, halsen gör inte ont men jag har hur krasslig som helst och roslar... Vill åka till skolan och plugga idag, men jag vet ju hur det gick förra gången så tänkte göra ett försök till att sitta här hemma. Igår var jag på Erikslund med Ralph och senare Debbie. Köpte massa ljus och sen besökte vi den bästa butiken på hela dagen Pickadoo - billig är kul! :) Fick med mig någon julklapp till Jakob, i år är han verkligen lättast! Det händer typ aldrig. Nu har jag bara 6 st kvar.. yey. 

Nej, nu är det dags för mig att försöka plugga religon och försöka göra klart läsloggen i svenska. Jag har gjort typ 3 tal i matte på 4 veckor och jag tänker inte ens besvära mig med att öppna matteboken för jag fattar ändå ingenting. Nästa vecka börjar skolan och det kanske är bra så jag får ordning på plugget igen... däremot kommer jag sakna praktiken något enormt!

PUSS 

Av sofie - 28 november 2011 11:34

          

Av sofie - 28 november 2011 10:05

Ingen uppdatering igår, väl förståligt!
Idag har morgonen bestått av massa kaos, men både mamma och pappa hjälpte mig så nu är det fixat. Inte rolig start på morgonen! Så nu ska jag gå på stan, without money. Så får jag hoppas att jag får dom om några dagar igen..

Måste fixa mig nu, det är stan kl 12 som gäller. PUSS


       

Av sofie - 26 november 2011 22:15

Beställd och påväg hem till mig! :) (Personlig Almancka)
Citatet därfram ska tatueras in när jag blir 18 :) 

 
Ovido - Quiz & Flashcards