Alla inlägg under maj 2011

Av sofie - 22 maj 2011 11:45

Dagens "to-do"
-springa/gå 5 km
-tvätta kläder
-städa rummet
-öva på engelskaredovisningen 
  8 skoldagar kvar tills sommarlovet börjar! ♥


 

Av sofie - 21 maj 2011 08:34

Hej hej!


Hade en lugn fredagskväll igår, idag är det jobb som gäller! :) Har äntligen fått lite tider, det är bara två men det är bättre än inga alls. Idag släpps även sommarschemat, så skönt! :) Ska vara ledig 3 gånger i sommar, när Jakob tar studenten, när jag åker till Gotland och när jag åker till England. Hoppas jag får massor med jobb mellan de tillfällena. 
Igår var jag med Jakob, vi städade bl.a hans stökiga rum. Sen tog vi en sväng ut och cyklade/åkte inlines. När vi kom hem kollade vi lite hockey och sen kollade vi på en film. Hann somna innan mamma kom och hämta mig 24, jisses vad jag sover hela tiden..

Idag blir det alltså jobb i 2,5 timme, efter det vet jag inte riktigt vad som händer. Får väl hitta på något skoj. Nu är det dags för frukost!
 
PUSS
 

Av sofie - 19 maj 2011 19:05

Hej


Nu är det inte alls långt kvar till sommarlov! Dessutom är jag ledig i 5 dagar innan jag påbörjar mitt sommarlov, wihoo! :)


Idag har jag gjort klart min uppgift i samhäll, nu är det bara en engelska redovisning och en vård och omsorgs uppgift kvar sen är det ingen mer kvar i skolan. :) Åt lite "efter skolan mat" på jensens med mamma och syster. Jag sprang dit när jag fick höra att dom skulle äta där. Är helt galen i jensens!  Gått runt lite på stan, hittat lite roligare grejer, hänt lite roliga grejer. Haha...
Nu tänkte jag och mamma gå ut och gå, har nästan slutat med min träning helt. Helt sjukt, är inte så motiverad heller. Har massa andra tankar i huvudet. Men jag funderar på om jag ska börja gå till skolan, eller iallafall hem från den vissa dagar. Nej men vi får se.


Hämtade även ut mitt pass idag! Så här blev det:       

Av sofie - 17 maj 2011 18:54

Heej

Sjukt trött, vet inte vart de kom ifrån. Jag sov eftermiddag idag igen, jisses. Men de är alltid så att jag blir skit trött när de blir så dåligt väder ute, får ingen energi till något. Längtar tills jag får någonting att göra, just nu känns det som man bara glider runt i skolan bara för att få närvaro. Har bara 1 inlämmningsuppgift kvar och 1 redovisning sen är de bara matte nationella kvar.
Skönt? ja!
Nu längtar jag bara tills jag får lite jobbtider, sen är jag nöjd! :) Nu blir det sängen för mig.
   jag, anna och eva från Lady Gaga konserten 2009 :)

Av sofie - 16 maj 2011 20:05

Hello!

Blev en tupplur från 17-18. Var riktigt trött, direkt när jag vaknade vart det bara att kasta i sig mat för att sedan övningsköra. Det gick rätt bra, förutom att jag gjorde lite fel för jag var lite trött.


Nu tänkte jag göra kladdkakssmet, har mensvärk och är varm och lite små tjurig på lite andra saker just nu. Så jag tröstäter lite kladdkaka medans jag kollar på project runway.


Här är en bild från i Lördags :)
   

.

Av sofie - 16 maj 2011 16:47

Har en såndära CP-dag idag, vill egentligen ligga hemma hos Jakob och halvsova men istället får jag göra det själv vilket inte alls är lika roligt! Imorse var jag typ  hyper och skitglad och nu är jag bara trött och irriterad. Ska gå ner och ta mig något gott innan jag slocknar. Riktigt ovärd skoldag, känns så onödigt att gå i skolan när man vet att man ändå inte har något att göra i den.


Fick pröva Niklas OnePiece idag, shit vad skön den var! I nneed it. Får bli när jag

har mer pengar!

   

Av sofie - 16 maj 2011 10:28

Hello!

Blev det något morgon-plugg? Såklart INTE. Typiskt. Haft en lugn morgon iallafall, sitter och myser i Jakobs tjocktröja. Snart ska jag sätta på mig lite mer kläder och sminka klart mig sen ska jag göra mamma lite sällskap innan jag trampar iväg till skolan. 

Hittade en fin och mysig bild på mig och Eva
 

Av sofie - 15 maj 2011 22:00

 
Hade en trevlig kväll igår, började med "förfest" hemma hos Jejje, sen åkte vi till Moas fest. Var skitkul! Men fanns väl delar av kvällen som kunde bli bättre, men allting kan inte vara perfekt! Hängde med Aram, Nogge och Lidmo till donken efter förstår inte varför för jag var tvungen att gå hela vägen tillbaka sen eftersom min syster bodde där festen var typ. Jaja, kom hem runt 3 och slockna med nästan en gång. 

Idag åkte jag hem till min Älskling runt 14. Var på rätt dåligt humör tills jag fick sova en stund, eller ligga och småslumra. Har typ legat i sängen hela dagen, varit rätt skönt.
Imorgon börjar jag 12.35 men ska dra lite tidigare så jag kan käka lunch. Får inte glömma packa ner idrottskläder.... Vet inte riktigt vad som händer efter skolan, kanske blir att springa lite. Behövs!

Nu ska jag fortsätta kolla på matchen sen ska jag sova för att sedan kunna gå upp imorgon och plugga klart det jag har i skolan.

PUSS 

Ovido - Quiz & Flashcards