Alla inlägg under februari 2012

Av sofie - 11 februari 2012 08:58

Var huuur trött som helst igår, tur att jag slutade lite tidigare för att gå hem och pigga upp mig lite. Jag och Jakob drog nämligen till bio och såg på Hamilton, förvånansvärt bra för att vara svensktillverkad! Efter det åkte vi hem till mig och myste, jag somnade typ vid 23. Stackarn, haha jag somnar alltid tidigt. Undra om jag inte behöver äta lite järn tabletter eller något. Förr har jag ju haft järnbrist och när jag börjar få det igen kan jag känna mig jättetrött. 
   
Ska iallafall slänga i mig lite frukost och sminka mig, sen ska jag GÅ till jobbet nämligen. Promenaden har inte blivit av på hela veckan men nu så! Jobbar 11-17, sen jobbar jag 06.30-15 imorgon och 05.30-12 på måndag + 14-17 på onsdag. Sen är jag ledig tills nästa måndag igen ;)
 

Av sofie - 10 februari 2012 07:33

Ska göra matteprov idag, hoppas verkligen det går bra! Igår höll jag på att somna när Jakob hjälpte mig. Jag hatar verkligen matte av hela mitt hjärta. Men men! Man får se det på den ljusa sidan, efter det här behöver jag aldrig plugga matte igen i hela mitt liv! Hoppas jag..

Är helt färdig redan, har idrott nu på morgonen så jag går ut i mjukisbyxor.. för första gången på länge! Om bara 
15 dagar  ska jag få samla hela familjen samtidigt som vi firar mig! Och om
24 dagar fyller jag 18 år! Dessutom ska jag ut och fiesta om
28 dagar för första gången på krogen..

Så surt att fylla på en måndag när man blir 18 -.-
För några veckor sedan hade vi mästerkatten i happymeal och då var det ansiktsmålning på jobbet, jag och sarah ställde självklart upp! ;)
   

Av sofie - 8 februari 2012 17:17

Gissa vem som kommer att vara fastklistrad vid datorn kl 12.00 på Fredag?!
   

Av sofie - 8 februari 2012 16:55

Hej!

Vilken bra dag! Har blivit klar med 3 arbeten idag, riktigt skönt. Dessutom kommer jag inte ha någonting kvar att göra i svenskan tills sportlovet vilket betyder att jag har tid över till andra ämnen! :D

Idag har jag även bestämt mig att läga ner 5500kronor på att ta körkort. Fanns ett paket på Dennis Trafikskola 10 körlektioner och teoripaket med lärarledda lektioner. Ska köpas innan 29/2 så alldeles strax alltså! Ska bli kul att äntligen ta tag på allvar i mitt körande och äntligen få ett körkort så småningom. Ska försöka bli klar innan sommar dvs innan Juni iallafalll. HOPPAS jag klarar det! :)

Så när lönen kommer ska jag trippa ner till Dennis och boka min första körlektion och dessutom ta hem en bunt teoriböcker och börja planera allt hur mycket jag måste plugga och så. Åh så roligt! 

KÖRKORT here i come!

   

Av sofie - 7 februari 2012 21:00

Hej!

Ringde till mammsen idag, vi saknar varann! Fick reda på att vi ska köpa nästan exakt likadana sängar (hennes är lite snyggare) och att vi kommer ha typ identiska sovrum då hon har exakt samma byrå som jag har också och att hennes sovrum också kommer att gå i vitt.. haha vi har så lika smak! ;)

Ska gå på balett för första gången i mitt liv i april, ska faktiskt bli jättekul! Det är törnrosa och trots att jag inte tycker om balett något speciellt mycket så är det ändå själva upplevelsen typ "innan jag dör" upplevelse. Ska dit med Anna och Deborah, fatta va mys!

Snart ska jag lägga mig i badet för typ fjärde dagen i rad.  Det är så sjukt skönt och avslappnande, dessutom så varvar man ner bättre så att man kan sova bra sen!
     

Av sofie - 6 februari 2012 20:53

Det positiva måste man alltid lyfta fram när tråkiga tankar försöker tränga sig på


min underbara familj...blabla... mina underbara vänner..blahalbaha.... jakob blalbalbal... Ni vet ju att jag älskar er hur mycket som helst... Känns som jag skriver det i varje inlägg.. MEN KOLLA, det här är kärlek!
      

7 Nya bikinisar som jag ska använda sju härliga dagar i cypern eller vart jag nu ska med min Babe. Kommer ha de bäst, just för jag delar resan med en sån underbar älskling :D Längtar längtar längtar! :)


Just so you know!
28 dagar kvar tills jag blir 18 år :D
 

Av sofie - 6 februari 2012 17:50

Hej!

Skulle nog inte påstå att dagen gått så bra... jobbade från 5.30-12 Redan där kände jag att jag började tröttna på dagen..... Kom till skolan och öppnade matteboken, stängde den igen, insåg att man är helt värdelös på saker och ting. Gick på infomöte om schemat i skolan, insåg att terminen inte kommer bli nå bättre p.g.a av den dåliga starten, schemat hör inte ihop någonstans! Började med en kurs idag, skit skola. Sitter här nu och har så jävla ont i huvudet, spänninghuvudvärk? Ibland behöver man uppmuntran, för ingen människa utvecklas till det bättre eller blir mer positiv om man bara för höra allt man gör dåligt. Saknar mammas härliga uppmuntran, saknar familjen, saknar att inte behöva göra någonting. Hoppas på ett sommarjobb i sommar så jag äntligen få ta lite semester. 

Allmänt negativ idag, ja... ibland får man klaga! 


Älskar den här tjejen så mycket! Hon är otroligt bra i så många situationer, you make me happy!

         

Av sofie - 5 februari 2012 13:49

Hej!

Heeelt seg idag... vet inte vad som gjort det.. kanske sov förlänge?

Har bestämt mig att kasta ut bäddsoffan och sätta in en större säng istället. Så här ser min älskade säng ut! :)

Ska vara 180cm bred så den kommer vara riktigt stor... kommer kännas tomt när ingen är här och sover haha :P. Då kommer jag äntligen kunna möblera om lite mer i mitt rum och sätta in farmors fotölj som jag fick ärva! :) FINT de ska bli :D

Imorgon ska jag upp i ottan, kl 5.30 börjar jag jobba. Skönt att jobba så tidigt men att gå upp är hur svårt som helst. Får helt enkelt bestämma mig att komma upp så går det bra!

Tänkte ta en dusch nu och sen bara ta det lugnt hela dagen. Behövs! På måndag är det allvar igen och då ska jag kämpa i skolan med två nya kurser som kommer börja också. Kommer ha mycket att göra, hoppas det går snabbare tills min födelsedag då! ;)

PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards