Alla inlägg under februari 2012

Av sofie - 25 februari 2012 00:17

       

Jag och kell har stått i köket och vi bakade i någon timme. Kommer bli så gott, dock failade jag på dekorationen- dom kommer vara så fula! :(
Imorgon ska jag upp, sola, köpa fika, mjölk o.s.v fixa mig, cykla till mitt födelsedagskalas och fixa lite, vara med mina kära gäster umgås och njuta sen ska jag bowla med mina vänner! Lördagen kommer bli GREAT! 

Av sofie - 24 februari 2012 23:21

       


var lite till som jag inte orkade ta me..

Av sofie - 24 februari 2012 16:36

Hej!

Har precis bakat klart en utav tårtorna, nu ska jag bara bära med mig ingridienserna till de andra två, kaffekokare, filter + kaffe, läsk, och lite annat smått och gott hem till Daniel och Kell så fortsätter jag baka dem därborta.

Har köpt lite kläder idag, fick med mig hem en skinnjacka,  skor, ett linne sen fick jag dessutom vitamin well och en ring helt gratis ;). Ville så gärna köpa en klocka också men mina vänner sa att jag fick vänta tills efter min födelsedag. Så... jag får väl göra de! :) Jakob kom till skolan en kortis också, blev superglad och överaskad! Min babyyy <3

Ska försöka göra mig färdig. Kameran hänger med så det kommer upp lite bilder från dagen senare! PUSS
 

Av sofie - 23 februari 2012 18:43

Ett gammalt kollage jag gjorde när vi hade varit tillsammans två år?  
Vad har han för smeknamn till dig?

Älskling och Foffo är väl de vanligaste :)

Vad har du för smeknamn till han?
Älskling, babe

Vilket är erat starkaste minne tillsammans?
Vi har många minnen tillsammans men kommer alltid komma ihåg när han lärde mig åka skidor i sälen och min födelsedag när han bjöd ut mig på min favorit resturang, när vi reste till gotland tillsammans och hans student såklart

Vem sa "jag älskar dig" först?
Jakob, jag sa typ inte jag älskar dig förrens några veckor efter. Jag kan inte säga jag älskar dig om jag verkligen inte känner det :P. Så han fick höra "desamma" ett antal gånger innan jag sa jag älskar dig.

Vad brukar ni bråka om?
Öhm, små saker.. men de är mest tjafs :)

När visste du att han va den rätta?
Vet inte direkt tidpunkt men när vi hade varit tillsammans i 2 år kändes de jävligt rätt och nu har vi börjar planera våran framtid på allvar!

Hur ser eran framtid ut?
När jag går ut 3an kommer vi flytta till en lägenhet här i västerås, jobba och resa mycket i något år, sen ska jag utbilda mig och när jag är klar med det ska jag jobba något år, och när jag fått fast anställning (båda två) ska vi skaffa barn, flytta till vårat drömhus, skaffa en söt vovve.. leva lycklig och älska varann tills vi dör!

Av sofie - 23 februari 2012 16:50

Det har varit plusgrader idag, är överlycklig! :D Såg att de ska bli det imorgon också, häärligt. Snart byter jag nog ut dunjackan mot något svalare och kastar in den längst bak i min garderob! Ser fram emot två resor i sommar de kommer nog inträffa ganska nära varann, men åå så roligt :)
 

Förra sommaren, har ingen aning varför vi filmar när vi åker rollerblades? Men ni ser ju hur dålig balans jag har haha... mysig dag med älsk i somras iaf! :)
 

Av sofie - 22 februari 2012 21:30

Åh, nu har jag ju sovit fram tills nu (några timmar) vilket betyder att jag inte kommer kunna sova inatt antagligen. SKIT. Sååå drygt. Veckan har gått så snabbt men så långsamt, jag längtar tills lördag vilket gör att typ sånnahär timmar känns långsamma men dagarna går så himla fort egentligen. Imorgon ska jag sola innan tvätttiden börjar, åh så skönt! Jag ligger där i solariumet och tänker mig bort en stund till en sandstrand och låssas som fläkten är vinden! Hihi..


Är så mycket jag behöver köpa nu känns det som, eller det enda jag MÅSTE köpa är en TV men sen vill jag ju ha en säng också, som man måste köpa madrass till och skor måste jag också ha då mina kängor har gått sönder. Ska nog åka och titta på en skinnjacka också, en såndär dyr som håller i några år. Jag tycker inte om min fula billiga haha :P. Äh.. nu måste jag sova.. jävla shopaholic.
Har faktiskt bara köpt två par svarta jeans, ett vitt linne och två earcuff... måste visa er sen! :)


 
   

Av sofie - 22 februari 2012 13:24

Okej okej... sorry i förra inlägget... 2a gången våra familjer träffas. ÄNDÅ NERVÖST. 


Ska snart cykla iväg på intervju/möte... vet inte vad jag ska kalla det, om jag fick jobbet eller om jag inte fick det? Jag var alldeles för glad och ivrig för att höra vad hon sa, fick miljoner tankar i huvudet och sen plötsligt sa vi hejdå. Tror jag kommer ihåg va hon hette iallafall. Hoppas min handledare är där så får jag träffa på henne, SAKNAR DOM SÅ MYCKET


Kommer tillbaka snart och berättar hur de gått, hjärtat bultar... jag vill verkligen de här! :)
   


UPDATE:
Om jag inte har något straff hos polisen ( vilket jag inte har ) så kommer jag att få jobbet till 99%. Det här var det enda jag sökte och jag fick det, hur kul som helst! :) Dessutom hälsade jag på där jag praktiserade förut och de kändes bra, min handledare var där så jag fick träffa henne också. Vad roligt! :) Nu återstår att se vilken avdelning jag får, vilken period o.s.v Men de får jag reda på lite senare. :) GREAT! :D

Nu ska jag ta de lungt, städa och bara njuta! :)

Ha en bra dag! 

Av sofie - 20 februari 2012 16:46

Hej!

Redan hemma jag har hunnit jobba, gå i skolan, varit med Sana på arbetsintervju (låter helt konstigt) och solat. Nu ska jag åka iväg till Jakob och plugga matte! :) 

Den här veckan är fullproppad och kommer gå så fort!!
Idag: Ah... jobb, skola, intervju, sola, Jakob :)
Imorgon: Skulle jobbat, men söt tog tiden så jag är ledig mohaha :D --> Städa rummet!
Onsdag: Skola, intervju (spännande!!! så jävla nervös)
Torsdag: Skola, tvätttid
Fredag: Skola + baka massa till min födelsedag och fixa hemma hos kelly och danne.


Jag ska även hinna med att
- köpa ingredienser
- köpa en outfit (hitta kläder är det svåraste som finns till spec tillfällen) köper nya kläder varje månad ändå är ingenting nytt haha
- köpa ett par jeans
- städa
- sola några gånger till (hittat bästa solstället ;)

PUSS PUSS PUSS
 
(jakob, jag, hans mamma, hans syster) 

På lördag ska hela min familj samlas + jakobs familj. Ni anar inte hur mycket jag saknar, blir nästan gråtfärdig... andas...
Första gången min familj får träffa jakobs familj... asnervös.. hoppas de går bra! Men så roligt ändå! :)


syster anna, sambo robin, syster debb, pappa staffan, bror danne, fru kell och evas hand :D  


Ovido - Quiz & Flashcards