Alla inlägg under januari 2012

Av sofie - 20 januari 2012 15:25

Helloo!!


Jag har precis gjort min dagliga efterskolan-rutin vilket är att kolla på bloggar. Gör alltid det om jag känner att jag hinner. Kom hem för en stund sen och sitter just nu nästan halvtnäck och har precis klämt mig själv i magfettet och bestämt mig för en godisfri fredag.  En dag på helgen får jag äta godis, inte alla tre. Därför bestämde jag att jag skulle dela min godisdag med Jakob imorgon istället. :)


Debbie kommer hit snart, så jag tänkte sätta på mig lite mer kläder och sen umgås lite med henne innan hon ska gå. Ikväll har jag och eve bestämt att mysa lite. Kanske jag tar ett bad idag igen och peelar kroppen? Var så himla skönt igår! och idag! Man blir ju så mjuk efteråt!
HA EN BRA DAG! :D


 

  

Av sofie - 19 januari 2012 20:25

Tänkte gör ett kort inlägg min dag:

Vaknar 45 minuter försent, äter frukost i skolan, min hjärna blir ett russin av allt pluggande sen var det bara dags att börja jobba. Jobbade till 19.15 sen tryckte jag i mig en McChicken Jr på bussen och väl hemma var det bara att gå ner till tvättstugan igen. Min tvätt är alldels strax klar och jag har precis tagit en paus i städningen av lägenheten. Snart är jag färdig och då jävlar ska jag ta ett bad. I'm worth it!

Dagen har gått i ett, och jag är ganska trött.. på ett bra sätt! :) Morgondagen hoppas jag bjuder på ännu mer jobb... resten av kvällen spenderas med någon familjemedlem skulle jag tro.. FRIDAY! Och inget godis, nej nej!

PUSS 

6 dagar tills lönen kommer
11 dagar tills piercing
43 dagar tills min 18-årsdag!!!

Av sofie - 18 januari 2012 21:40

Har inte vågat "släppa" det innan för många tror inte på min förmåga att sluta röka. Så here i go. Har varit rökfri i drygt två veckor nu, okej.. under dessa två veckor har jag rökt 2 cigg. Men dessa räknas knappt eftersom jag hållit mig fri de resterande 12 dagarna. Känner mig stolt, riktigt stolt! Däremot kommer feströkandet nog aldrig försvinna, men det gör ingenting! Så länge vardagarna är rökfria! 


Haft en bra dag annars, gått till och från skolan. Great! Imorgon blir det samma visa. Dessutom fick jag jobba lite efter skolan. Härligt! :)

Nu vidare till sängen?

PUSS
   

Av sofie - 17 januari 2012 20:48

Haha... jag somnade, nästan med en gång när jag la mig i sängen! Sov i ungefär 2,5 timmar. Vaknade och var stensäker på att det var morgon. Gick förbi min roommate Evelina med ett bittert morgonansikte... skitsur för jag glömt tvätta bort sminket innan jag somna. Påväg tillbaka till mitt rum kollar jag på henne och sa "Det är morgon va?" Hon brister ut i skratt då hon vet att de inte är morgon... och jag sätter mig i soffan som om jag sätt ett spöke och intalar mig själv "det är faktiskt inte morgon". Stört... och nu är det alltså fortfarande dendära dryga tisdagen. Dock är den mycket bättre nu än vad den va innan. Tänk så mycket lite sömn kan göra! :)

Just nu sitter jag bara och längtar... längtar till massor... piercingen, vår, födelsedag, körkort, lön, sommar, utomlandsresan och det eventuella sommarjobbet... Har även ett dilemma jag måste sitta och tänka igenom 1000tusen gånger innan jag bestämmer mig. Just nu ska jag iallafall ta en sak i taget, det går inte annars..

PUSS
   

Av sofie - 17 januari 2012 16:56

Halloj!

Jag är heeelt slut... kan knappt ha ögonen öppna. Jag vet inte vart all denna trötthet kommer ifrån. Eller jag har mina aningar men jag hoppas förståss på något annat.. Kanske det är för jag inte äter socker längre helt enkelt? Jag menar.... sluta röka = tröööött! no  sugar = trööttt... Åh jag hoppas verkligen att det är de för då går de över om ett tag iallafall :)

Nu ska jag lägga mig i sängen, sen ska jag försöka duscha om jag vaknar någon gång. Imorgon är det skola, jobb, plugga sen är jag väl död igen.. Ska börja jobba innan skolan på måndagar. Det betyder en dag i full gång 05.30-16.00 Eller snarare 04.00-17.00 jävlar vad trött jag kommer vara.

Jaja... ska få i mig lite sömn och försöka skaka av mig all stress på något vis. Vill egentligen krypa ner under täcket och bli ompysslad och slippa göra något själv.

Fyfan för sånnahär dagar.  

 

När jag kände såhär innan brukade jag sitta och hålla katten i famnen och se ut genom fönsret... på något vis var det lugnande. Saknar det! 

Av sofie - 16 januari 2012 17:29

Fan vad arg jag blir på mig själv..

Satt och kolla igenom min blogg, den jag hade när jag var 15 bast typ.. Satt och klagade på mig själv i varenda inlägg att jag behövde gå ner i vikt... och då vägde jag typ 5 kilo mindre än nu. KUL. Och nu sitter jag här igen och klagar. Jag har varit så duktig i veckan, men ändå blir jag ledsen när jag provar shorts som inte sitter bra för mina feta lår.. Jag som älskade min kropp för bara några månader sen, älskade mina kurvor och var så stolt! Nu vill jag bli fastare, men föredrar att jobba istället för att träna. Vilket dilemma... herregud. Jag får helt enkelt tänka på annat och ta en dag i taget som min syster sa. Det funkar inte att jag slutar med allt onyttigt första veckan för då kommer jag aldrig klara det. Min nyttiga frukost och min dagliga promenad räcker än så länge! Har dock äkta ångesten att jag skippade den idag, men de va för att det var halt ute!

Nu ska jag återgå till det jag höll på med innan.. skönt att skriva av sig lite.

PUSS

Av sofie - 16 januari 2012 10:26

Beställda bikinis 2012



Alla var på rea förutom den svarta och den ljusrosa, ska ju faktiskt utomlands så det behövs många! ;)

Ska beställa en till lite senare... en USA bikini från Style by tyra :)

Ovido - Quiz & Flashcards