Alla inlägg under januari 2012

Av sofie - 8 januari 2012 16:30

Hello!


Fick bli två inlägg på raken istället för ett långt stort med massa bilder. Sov över hos Johanna igår tills idag.. vi hade det jättemysigt! Vi bara pratade, och pratade, och pratade... vi missa typ halva gladiatorerna för vi bara satt och snacka.  Haha... en riktigt mysig kväll.. dock inte lika härlig natt då jag nästan frös ihjäl (värmen i hennes rum var inte den bästa) Men lägenheten hon bodde i blev jag typ förälskad i... önska jag också fick flytta till hallsta... billigt stort och mysigt! Ändrat mina uppfattningar till något posetivare :)   

       

Var även över en sväng hos Jennica som också hade det jättemysigt, dock väldigt litet men hon hade planerat lägenheten jättebra! Blev lite småttförälskad i hennes badkar så jag blev lovad att få bada där någon gång. Myyys! :D

Av sofie - 8 januari 2012 16:00

Hej!


Har precis fixat mitt rum, så nu är det alldeles strax skinande rent! Ska bara ta en blöt trasa och dra över alla ytor sen är de klart ;). Tog en liten paus för att golvet behöver torka i sovrummet så here i go.


Haft ett par riktigt bra dagar! Först har jag varit i Stockholm och träffat mamma, vi tog en promenad runt i Bro och jag insåg att de faktiskt verkar vara en mysig liten förort. Vi har varit mycket med varann, vilket behövdes! Fick träffa några av hennes vänner och vi käkade pizza, kollade lite på the voice Sverige. Sen åkte vi hem till mamma och spelade lite kort.

   

4 katter i sängen, kunde inte röra mig en millimeter men hur mysigt som helst!


Vi hämtade även ut skorna vilket ni ser på bild här, skorna är snyggare i verkligheten än på bild och ska användas flitigt nu i vår och sommar! :) De enda jag var lite onöjd med var att de Beige kilklackarna satt inte så bra... dom var lite stora i storleken vilket gjorde dem svåra att gå i.        

Av sofie - 5 januari 2012 13:04

Åker till jobbet snart, ska jobba till 17. 3 timmar, åh fy vad skönt! Om jag inte behöver jobba över förståss.

Mamma hämtar mig efter det och så åker vi och solar. Är så jävla happy, har inte solat på ÅR och DAR. Har ju haft starka medel för mitt ansikte där jaginte får vistas i starkt solljus. Nu har jag inte tagit tabletterna på några månader eller krämerna på en måndag = SOLA.

Åker direkt från mamma till Johanna på lördag och ska ha det mysigt, laga mat, eventuellt gå lite på stan o.s.v Stannar tills söndag och sen åker jag hem. :)  

Ser fram emot resten av lovet, att träffa min mamma och min underbara vän Johanna! Nu ska jag snart börja gå till jobbet. 

Ha en underbar fortsättning på lovet och glöm inte att ta vara på varann!


En bild från en syskonfest i höstas. :)
  

Av sofie - 5 januari 2012 13:00

Min syster hade uppdaterat sin facebook status med detta..


I livet finns fem saker som du inte får tillbaka: Stenen som du redan kastat, Orden du har sagt, ögonblicken du inte tog vara på, Tiden som redan har passerat och chanserna du inte vågade ta. Livet är kort så omge dig med människor som uppskattar dig och får dig att blomma. Kyss sakta, älska helhjärtat, skratta hysteriskt och ångra INGENTING som fick dig att le ♥


Så sant, så sant! :)
   

wie

Av sofie - 4 januari 2012 20:40

Helloo


Jag är halft död... är sjukt trött efter dagen som gått! Jobbade från 9-18, och då blir man rätt trött i benen när man står och går hela tiden.. men efter en sväng till affären, billys pizza och lite godis senare är jag piggare! Borde börja packa nu eftersom jag åker bort imorgon och är borta ända tills söndag. Så de blir lite väskor! :P

 

PUSS 

Av sofie - 4 januari 2012 07:58

            

Jobb 9-18! Har varit så många som är sjuka så jag har fått tagit extra tider hela veckan. Jag har så många timmar jag brukar jobba på en månad på endast en vecka! Inte helt fel :)

Nu ska jag sätta på mig kläder, lite mascara sen drar jag till jobbet. När jag kommer hem ska jag packa, med än gång! PUSS  

Av sofie - 3 januari 2012 22:36

Hur har ditt 2011 varit?
Utvecklande!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Öhm.. Ja jag började extra jobba på McDonald´s, flyttade hemifrån. Började bestämma helt över mina egna pengar :)


Hur skulle du beskriva din stil 2011?
Öhm.. varierande? Jag klär som jag känner för... så jag har verkligen ingen speciell stil! 
 

Har du några nyårslöften 2012?
Ja massor.. men kallar dom MÅL :)

Har du haft ett förhållande under 2011?
Pågår fortfarande och har gjort under 4 år :)

Vem/Vilka saknade du?
Inga speciella så mer än min farmor och farfar som har gått bort!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope

Vad gjorde dig riktigt glad i år?
Massor, men mest alla bästa människor som jag omringas av. 

Vilka länder besökte du?

De va en tripp till London som planerades in men som aldrig blev av p.g.a allt kaos som hände typ några dagar innan vi tänkte åka...

Tror du att år 2012 kommer blir bättre?

Det tror jag verkligen! Jag har massor med planer och ideér :)


Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit så dålig mat och rökt... önskar att jag hade varit mer hälsosam faktiskt

Vad önskar du att du hade gjort mer?
Varit mer hälsosam och kanske hittat på mera... har gått i skolan i veckorna och jobbat på helger så de blev inte mycket tid över!

Bästa minnet från 2011?
Alla speciella tillfällen som jag spenderat med min familj och vänner.. Julhelger, nyår, fester, sommaren, födelsedagar o.s.v


Bästa köpet?
Öhm... de måste vara min kamera som jag använder flitigt! Även bäddsoffan till lägenheten som har varit till användning mycket :)

Var det mest lugna hemmakvällar eller vilda partykvällar?
För att jag jobbar och så så har de blivit mera lugna hemmakvällar men 2012 kommer självklart överösas med vilda partykvällar eftersom jag blir 18 :D

Blev du kär i år?
Nope, inget mer än helt förälskad i min pojkvän :)
 

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, HEEELT klart :)

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket, jag blev helt överlycklig när jag fick jobb.. Kändes så grymt skönt att äntligen få tjäna extrapengar!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Vet inte riktigt, gladare trooor jag

Favoritprogram på TV?

Oj... matprogram!

Vem har du umgåtts med mest?
Familjen, alla mina syskon och Jakob

Största misstaget?
Öhm.. att jag inte sparat mindre.. dumma mig!

Är det något du sakna 2011 som du vill ha år 2012?
Mer kul, resor bl.a
 

Vad ser du mest framemot med år 2012?
resaaaa!

Av sofie - 3 januari 2012 12:23

Jobbar 14-22 idag, ska bli roligt på något vis. Imorgon kommer Jakob hit och sover efter att jag jobbat. Och på Torsdag åker jag till mamma efter ännu en jobb dag, och åker direkt från mamma till Johanna och spenderar lördagsnatten där. Sen är det söndag, och skola på måndag. Ska även hämta ut mina paket när jag är i Stockholm, kommer vara 7 par skor, 3 bikiniöverdelar, 1 bikini underdel, ett snyggt somrigt linne, pilotglasögon och en klänning rikare! :) Längtar mest till skorna... och bikinisarna! De skriker ju vår och sommar :D


Snart ska jag, Deborah, Ralph och Jakob sätta oss ner och bestämma mer om resan. Ska bli så roligt att åka alla 4 tillsammans också. Ska dock bli intressant till vilket land vi bestämmer oss att resa till. Hihi :) 


       
Härliga sommar!<3 På Jakobs båt i somras.  

Ovido - Quiz & Flashcards