Alla inlägg under januari 2012

Av sofie - 15 januari 2012 21:11

Hello!!

Vilken härlig söndag! Har verkligen tagit det lungt.. hur skönt som helst. Däremot får jag massa tid till att tänka vilket kan vara lite jobbigt. Börjar verkligen få komplex för kilona jag gått upp under vintern.. och blir irriterad på mig själv att jag inte hinner träna på vardagar. Denna månaden har jag jobbat halvtid i veckorna vilket lett till att jag inte hunnit någonting typ.. Vill verkligen få ordning och reda vad gäller min träning. Men ett tag till får de fortsätta bli 20-30 minuters promenader på morgonen till skolan. Just nu känns ingenting annat aktuellt.

Vad har jag annars i mina tankar? Ta hål i naveln innan månaden är slut! Tänkte göra det i höstas, men då gick jag upp i vikt och sen ville jag bara inte, sen ploppa de upp idag och nu är jag sjukt taggad efter att ha stått och testat alla Evelinas smycken. Dessutom vill jag att de ska bli mars NU, träffa hela familjen igen. Det är så härligt! Trots att alla pratar i mun på varann och att jag blir frustrerad när jag aldrig får ordet. Men måste i stortsätt avbryta andra för att få ordet... haha :P Snart får jag ju gå på krogen också, fyfan va kuuuul, wiho! :D 

Nu ska jag pröva lägga mig på Evelinas spikmatta en sista gång sen ska jag försöka sova... imorgon blir det upp till tuppen och sen sova igen. Börjar kl 12, skönt!

2010


-

Av sofie - 15 januari 2012 09:49

Tänkte skriva:
"Idag ska jag bara njuta av att inte ha någonting att göra"..Guess what?! Jag har en inlämning imorgon om en skönlitterär bok. fuck...

Hejdå igen haha 

Av sofie - 14 januari 2012 20:56

check out my beatyful wishlist!
 
Önskar mig självklart lite mer.. (mina önskelistor är alltid ganska långa)


Jakob "Hej bloggen!! Idag har jag kollat på kläder och skor!!!" ... Dags att göra honom lite sällskap? JA 

Pusshej

 

Av sofie - 14 januari 2012 16:17

 Kom hem till solnedgången, så fint!
Däremot längtar jag tills jag får se solnedgången klockan 23.00 istället för 15.00 :)

 
Av sofie - 14 januari 2012 16:01

Heeeej!

Vad dålig uppdatering jag gjort de senaste dagarna... men jag har haft fullt upp som vanligt. Men inatt fick jag tolv timmars sömn, riktigt härligt! Åkte och jobbade i två timmar sen fick jag gå hem :D.
Efter lite klagande på att jag har för mycket skor har jag städat våran "städskrubb" - skulle hellre kalla den kasta-in-allting-man-inte-vill-se skrubb istället :P. Så nu tänkte jag köpa mig en billig hylla och sätta upp alla skorna där! :) Så här ser det ut hitintills:
       
Resten av alla skor ligger i en hög... sen är det två par som är ouppackade t.ex min nya sandaler och flipsflops :D. Gud så jag shoppat skor de två senaste månaderna. Nu ska jag spara mina pengar istället/ jobba mer. Ska spara till två resor och kanske en tripp till Peace and Love. Så de blir att shoppa mindre helt enkelt. Dock ska jag beställa hem lite bikiniunderdelar innan jag lovar något. Har bara överdelar nästan så jag måste bli bättre på att köpa set. 

Nu ska jag försöka komma på vad jag ska äta till middag, sen ska jag bädda upp bäddsoffan. Jag får nämligen sällskap inatt  ♥ 

Av sofie - 11 januari 2012 21:58

Hellooo!


Har precis testat lite bikinisar... känner att jag behöver fler... och dessutom måste jag börja beställa underdelar också har varit lite tråkig senaste åren och kört på svart underdel med alla mina bikinis...


 Sen... börjar man ju även märka... de extra kilona man lagt på sig under... julen.. skit! Jaja... jag motionerar på ett eller annat sätt varje dag så tillsslut så är dom väl borta! :)


Längtar hur mycket som helst tills Jag, Jakob, Deborah och Ralph ska utomlands tillsammans... inte bara för värmen och allt men för hur jäkla kul vi kommer ha. Kommer verkligen vara sommarens höjdpunkt! Det är jag övertygad om :) 

    

Av sofie - 9 januari 2012 21:48

Fortfarande lite bitter, men jag är ändå på lite bättre humör! :)

Min dag har sett ut såhär:
Gick till skolan 8.00, kom fram 8.30. Gick i skolan från 8.30-11.15. Började jobba 11.30-17.30 ungefär. Åkte bussen hem, slängde i alla kläder i kassar, kastade i mig mat och gick ner till tvättstugan. Tvättade från 18-21. Bokade ny tvätttid. Duschade fram tills nu. Hann till och med att städa min del av lägenheten idag... och de är den enda delen som är städat haha.. bitter..förstår inte riktigt hur jag hunnit med allting.. Nu återstår bara att lägga in alla kläder i byrån, vilket jag inte orkar så det får vänta till imorgon!


Nej, men det känns skönt! Jobbar ingenting mer resten av veckan och har inget mer att tvätta på ett tag nu. Härligt! Rummet blev städat igår och ser ganska hyfsat ut idag också faktiskt :). Känner mig helt enkelt nöjd över mig själv. Imorgon ska jag ta en yttligare promenad till skolan och sen ska jag hem till min syster och hämta ett HM-paket. Wiiie :)  

 

 

Av sofie - 9 januari 2012 18:29

Hello!

Just nu känner jag mig väl rätt trött, psykiskt, på att behöva gå omkring och tjata för att saker och ting ska bli gjorda. Usch, jag vill kunna vara fri från stress när jag kommer hem.. men icke! Antar att de bara är bra att skaffa sig tillräckligt med tålamod tills man skaffar barn! 

Dags att gå ner till tvättstugan igen.. kör hårt tills kl 22 ikväll. Jävlar vilken dag alltså! Gå i skolan, jobba sen tvätta och förmodligen försöka hinna till affären. Imorgon ska jag bara ta de lungt...och skita i alla på något vis. Åka hem till syster kanske? Jaja... får försöka se fram emot att bli 18 år istället... ett steg närmare att bli självständig.. va skönt de skulle vara att bara behöva tänka på sig själv ibland. Trots att jag har svårt för det!

Back to tvättstugan. PUSS
 

Vill ha sommmaaar! 

Ovido - Quiz & Flashcards