Alla inlägg under januari 2012

Av sofie - 2 januari 2012 21:06

Hej!

Tränade precis... eller prövade på träningspasset jag gjorde åt mig själv.. Nu är det lite ändringar tills nästa gång :)

Håller just nu på att planera min 18års-dag. Räknade ihop att vi skulle bli 16 personer... och de är endast min och Jakobs familj. Min familj består av 6 personer och dessutom ska jag självklart bjuda alla deras sambo, fru, man, flickvän och pojkvän då blir vi 12. Sen ska jag självklart bjuda Jakobs familj vilket är 4 st! Vi har varit tillsammans i 4 år.. dags att börja bjuda dem till min födelsedag ;). Har hitintills fixat vart vi ska vara och vad vi ska äta/dricka. Resten av kvällen är oviss... det återstår alltså att se vad jag ska hitta på ;). Kommer bli en kanon dag iallafall Hoppas alla kan komma...18 år snart wiiie, vad jag längtar! 

Kanske borde skriva en önskelista också? Eller något i den stilen iallafall.. Haha. Min bästa dag kommer spenderas med min familj.. det vet jag redan nu. Jag älskar när alla samlas för vi har så jäkla roligt ihop! Bästa familj! 
   Jag och Jakob när jag fyllde 17 år <3

Av sofie - 2 januari 2012 19:02

Första dagen på det nya året, och det har gått riktigt bra!
- Valde bort päron milkshaken på jobbet, tog en vatten istället!
- Tog en 25 minuters promenad hem istället för att ta bussen. 
- Ställde mig och lagade mat (för första gången på lääänge!)
- Tog tre bloss på en ciggarett på hemvägen med slängde bort den, för jag SKA och VILL sluta röka! :)

Stolt Sofie! :) Jag ska bli så nöjd med mitt liv, jag ska röra mig mer, sluta röka, sluta med skräpmat och godis hela tiden. Spara mer, upptäcka mer, ha kul. 

Mina mål denna vecka är att:
Gå antingen till eller tillbaka från jobbet.
Hämta mig cykel på Hammarby (om den är kvar).
Ringa efter sommarjobb, hoppas jag fick det!!!
Inte röka/inte käka onyttigt

Det är enklare att ändra på sig om man tänker i mindre perioder... om jag börjar tänka ALDRIG mer RÖKA funkar de inte.. men om jag tänker Inte röka denna vecka! Är det enklare :):):) 

<3

Av sofie - 2 januari 2012 18:10

Efter ett härligt morgonmys med syrran, några timmar på jobbet och efter en promenad hem ligger äntligen kycklingen i ungen och är alldeles strax färdig att äta. Satte på mina hörlurar med hösta volym medans jag gjorde det färdigt. Så härligt! Känns inte lika ensamt då :). 

Ska städa efter maten och sedan sortera min tvätt. Imorgon har jag tvätttid medans jag jobbar?! Men jag stänger resturangen för första gången sen i somras med en jätterolig tjej som heter Lina. Så det gör ingenting! :D

Maten är nog färdig alldeles alldeles strax... TV TIME! :D 


   

Jullovet har gått jättesnabbt... känns inte som de ens existerat! Har fullt upp hela tiden... söndagen före jag börjar skolan får jag försöka vila... i wish.. right?

Av sofie - 2 januari 2012 01:02

Hahahaha, får inte nog!!


Av sofie - 1 januari 2012 13:45

                   

Nyårafton firades hemma hos Jonte tillsammans med Jennica, Moa, Jakob, Lidmo, Olivia, Viktoria, hennes kille, kakan och Sofi. Dessutom kom Tim, Alex och William en stund. Bjöds på god mat, god efterätt sen var det bara att köra! Hade en trevlig kväll, trots att en och en annan blev för fulla ;). Men sånt får man räkna med. Det är något man skrattar åt dagen efter såhär... Hade en trevlig kväll! Ska precis städa mitt rum och sedan gå till affären för att köpa mjölk. 

Ovido - Quiz & Flashcards