Alla inlägg under augusti 2011

-

Av sofie - 24 augusti 2011 19:44

Hej!

Halsen känns värre idag efter skola+jobb, kanske inte var så smart att ta tiden jag fick idag ändå. Men men, lite extra pengar sitter alltid fint. Imorgon är det sista skoldagen för mig (åker till stockholm på fredag). Blir att shoppa hela dagen och sen sova sova sova, eller något sånt på kvällen.
Imorgon är det Löning, då är det Jysk som gäller med mammsen! Dags för mig att vila lite, hoppas ni haft en bra dag. PUSS
 

Av sofie - 23 augusti 2011 20:18

Hej!


amanda, jag och sophia (ni ser även mitt framtida rum i bakrunden)

Första skoldagen avklarad, blandade känslor helt klart! Man vet inte alls vart man har alla längre. Annars var det jätteroligt att träffa alla igen, känns riktigt konstigt att min Älskling inte längre var där och min nära vän Rickard som slutat :(. Dock har vi inte fått något schema ännu, kommer dö om jag måste plugga matte B i 3an istället för 2an, fan vad jag kommer hata skolan då. Kommer ha glömt all matte isf.. Vi slutade rätt tidigt och efter det var jag med Amanda, Bello och Lina. Sen åkte jag och Amanda hem till henne, hämta kläder och tillbaka igen. Träffade Emma och yra runt på Erikslund till 18. Väl hemma öppnade jag kylskåpet och bredde två underbara leverpastej mackor som jag drack Oboý till. MUMS!

Imorgon är det skola igen, slutar runt 16 och direkt efter det är det jobbet som gäller! När jag slutat jobba ska jag hem igen och sova antagligen.  

pussilipuss
 

Av sofie - 22 augusti 2011 18:49

Om jag inte hittar allt för mycket i stockholm ska jag beställa hem dessa underbara skönheter! :)

    

Kommer ju faktiskt en till sommar, då jag dessutom ska utomlands!
KLIAR I FINGRARNA............... 

Av sofie - 22 augusti 2011 09:21

Hej hej!

Sista dagen på mitt älskade sommarlov. Har fortfarande ont i halsen, och hostar men det ska inte hindra mig från att gå till skolan imorgon.

Jag tror jag har ögoninflammation, men jag är inte säker eftersom det verkar vara en riktigt mild version av det. Tur det!  

Har inte så mycket att skriva, har inte haft så händelserika dagar eftersom jag varit sjuk och tagit det lugnt i tron på att jag ska bli frisk, vilket inte inträffat än.

Dags för frukost, hostmedicin, halstablett och ögondroppar. Tar kanske en alvedon också.
 

PUSS 

Av sofie - 21 augusti 2011 12:56

Hello!

Håller på att bli frisk nu! Yey. Sitter och drömmer mig bort lite, till mitt nya rum med nya möbler och nya dekerationer.  Tror mitt rum ska gå i Svart, rött, vitt och silver. Men jag ändrar mig hela tiden så vi får se, ska shoppa loss på IKEA om ungefär en månad. Får försöka ta med min syster Eva, hon är duktig på Inredning. :) (ska äntligen få mig en spegelvägg med sånna där lampor på en "list" runt om)
    


Funderar på om jag ska klicka hem en mobil nu när jag ändå ska köpa nya högtalare?
  

Ska bestämma mig ikväll när mamma kommer hem, har lovat mig själv. Inga mer impulsköp!!


PUSS  



Av sofie - 20 augusti 2011 19:40

Här får ni lite bilder från sommaren 2011! 


Härliga sommardagar i trädgården
 

  
tripp till hamnen med varsin glass i handen    
soooolning

   

rast ute i solen

   

sena nätter, tomma glas

 

redo för beach 2011, vilket inte var någon succé  

cykeltur, sophia och evelinde klantigaste cyklisterna i västerås  

ute med båten

      

skolavslutning

     
Jakobs student!
     

vara med vänner

           

  

fira födelsedagar och umgås med familjen    

ta en tripp till gotland och vara med jakobs familj och släkt          


Finns så mycket fler bilder som jag inte lagt upp, dom får ni se någon annan dag. 
Tack för en underbar sommar alla vänner och familj, den har varit superbra! 


På tisdag börjar allvaret igen och jag har en riktigt bra känsla att de här året som närmar sig kommer bli världsbäst :)

Av sofie - 20 augusti 2011 10:20

Hello!

Vaknade av näsblod idag, men när jag stoppade upp en tampong i näsan blev allt bra.. bästa metoden mot näsblod!

Håller på att skriva upp lite mål för Hösten.. På så sätt lyckas jag bättre, ska bli kul och se om jag klarar det jag vill.

Resten av dagen består av absolut ingenting förutom tvätt, tänker inte ta ett steg utanför dörren idag heller. Jag börjar bli lite bättre så jag tror det funkar!  
 
PUSS 

Av sofie - 19 augusti 2011 23:12

Hello

Mamma åkte till Åland idag, det betyder att jag är själv hemma. Skit tråkigt när man är sjuk. Som tur gjorde Jakob mig sällskap och har tagit hand om mig heeeela dagen. Han har åkt och köpt mat, baguette med grillarkyckling med sallad och grönsaker,det har blivit lite våran maträtt, vi äter alltid det när vi är sugna på något gott, enkelt, gaanska nyttigt och mumsgott. Sen blev de lite efterrätt=godis. Sen får vi inte glömma att han köpte halstabletter åt mig också, sötnosen min! 

Äntligen börjar jag faktiskt bli bättre, huvudvärken är nästan helt borta, nackspärren GONE, och nu gör det inte alltför ont i halsen däremot har jag fått hosta och snyter mig säkert 20 ggr per timme. Näsan börjar göra ont för all nässpary jag använder. Så i lyckan på min tillfriskning så har jag fått ögoninflammation. Hoppas det är en väldigt mild inflammation så jag är helt frisk tills skolan börjar, vilket är om några dagar. 

Jag har iallafall lyckats rensa garderoben idag, lyckades bli en JULA-flyttlåda full, för er som vet hur den ser ut. Dock är det nog snart dags för dom att rensa garderoberna också. Hela familjen är kläd och sko-galna. Mina skor skänker jag dock sällan bort, looove shoes!
 
Har inte haft nagellack på hela sommaren, och jag jobbar inte förens  i september nästa gång så nu är det dags för nagellack!! :D:D:D

Ovido - Quiz & Flashcards