Alla inlägg under december 2010

Av sofie - 7 december 2010 16:50

   

t-shirt - HM
linne - HM
jeansleggins - cubus


Nu ska jag iväg till ett puls/medel pass, efter det blir det bara hem och ha lite tid med mamma innan hon åker till Kenya imorgon! Imorgon flyttar jag alltså in till min syster Deborah i två veckor. 

PS. Fick MVG på engelska redovisningen idag! 


PUSS

Av sofie - 6 december 2010 21:08

hello!

Äntligen börjat tröttheten vända.. kl 21 på kvällen när de ändå är sängdags.
Vaknade imorse och efter det har de bara gått utför. Hade idrott som sista lektion, skridskor på rocklunda. Kom hem, åt, iväg på puls/medel pass. Dog.. GICK hem. Kom hem och försökte plugga. Gav upp, la mig i sängen (kl 19). Sov tills kl kvart i 21. Nu har jag ätit.. fått i mig energi, börjar bli pigg. Nej, ska lägga mig efter det här inlägget.


Som ni märker är de ganska jobbigt att skriva nu i veckorna.. och speciellt nu när de bara är någon vecka kvar tills det är jullov. Har inlämningar, muntliga redovisningar som måste sitta och sena dagar. Ni får ha förståelse för dålig uppdatering helt enkelt! :)

Imorgon drar jag och inhandlar mina två sista julklappar, GUD vad skönt de ska bli att ha de avklarat!


PUSS 

Av sofie - 5 december 2010 23:14

  

helgen var den roligaste på länge!


Grattis till Nogge och Johan! :)

Av sofie - 4 december 2010 12:05

Hello!

Igår var de planerat att ta en lugn hemma kväll, men tvärtom. Kvällen bjöd på dans, fest och kul! Behövde ha lite roligt efter många lugna hemma kvällar..

Idag ska jag städa lite, vilket redan är gjort och sen ska jag ta mig en stund att träna på min muntliga redovisning till engelskan. Därefter ska jag tokleta efter min kjol som en galning. Min svarta älskade sköna bomulls midjekjol, som man kan ha över leggins när man har en liten kortare tröja, är BORTA! Ni får jääääättegärna säga till om ni har den. Sen ikväll ska jag och Jakob till Jakobs kompis, sen drar jag hem och sover.


Här är iallafall kläderna jag beställde från HM :)



långärmad tröja 79:-


skjorta 149:-


t-shirt 149:-   

    
 
tröja 99:-


 linne 69:-  


    
klänning 74,50:- 


+ ett vanligt svart linne för 49:- 

Av sofie - 4 december 2010 09:47

Mina föräldrar är kristna och då har jag blivit uppväxt i en kristen familj. När jag sedan blev äldre var det många som såg kristendomen och bibeln som någon sorts regelbok och det påverkade mig. Vilket gjorde att jag inte ville tro längre, jag tog avstånd från allt vad kristna heter.
Men nu, förra hösten fick jag min tro tillbaka igen och är fortfarande troende. Jag tror ändå många har fel syn på kristendomen att alla ser på än som dålig om man har sex, super, röker. Jag är kristen för att jag tror på Gud, inte för att jag ska följa någon bibel eller gå i kyrkan för att bli en "bättre" kristen. 


"Only God can judge me"



På min älskade farmors begravning - som också är troende

Av sofie - 3 december 2010 16:05

Fattar inte riktigt vad den här dagen ska innehålla.. ett ögonblick.. what?!

Så jag beslutade mig för att inte skriva något idag.. hoppar över till nästa punkt imorgon istället.. Dag 9 - Min tro. :)
   

mitt ben ser ut att vara jättestort..  men men. Idag invigde jag mitt nya pannband.. matchar inte tröjan men jag har ju jacka utomhus så.. that makes sence, right?

Av sofie - 3 december 2010 06:59

Färgen blev helt misslyckad igår.. utväxten blev ljusare och skillnaden på de övriga håret = zero. Vet inte riktigt hur jag ska göra.. jag vill färga ljusare, ljusbrunt med de är svårt när man har mörkt.. någon som har något tips?

Än så länge är fredagen inte så jätteplanerad.. men jag får väl ta dagen som den kommer. Veckan har gått otroligt snabbt som vanligt och Jakob kommer även hem idag. Jippie :)

Av sofie - 2 december 2010 21:57

Jag har alltid haft svårt med vänner, har väl inte känt att jag kan lita på någon till 100% någon gång tidigare. Det är väl svårt att avgöra vilka som är ens äkta vänner nu  när man bara gått 1 termin på gymnasiet.. men men:

 
I början av sommaren började jag och Sofia vara jättemycket, hon insjuknade i körtelfeber vilket gav oss ännu mer tid till att vara med varanndra. Vi har kommit varandra sjukt nära sen dess.


Sofia är en grym tjej, jag beundrar henne och hennes ärlighet och öppenhet. Hon är en jättebra vän som finns där i alla lägen, hon känns som en självklarhet. Man vet vart man har henne helt enkelt.
Många har väl funderat och undrat över hur just vi två blev vänner.. vi som är så olika? Sanningen är.. att vi har jäkligt kul tillsammans och jag kan lita på henne till 100% och jag vet att hon kan lita på mig också. Vi gick från att inte känna varann alls till att bli bästa vänner.. på en sommar. Det är stort för att vara mig, ni vill inte veta hur svårt jag har att ty mig till någon. Men Sofia kändes äkta från första början, hon pratar med än istället för OM och hon har ett stort hjärta. Hon är min bästa vän, min äkta vän och hon är framförallt en underbar människa!


Du är så bra gumman, love u       

Ovido - Quiz & Flashcards