Alla inlägg under december 2010

Av sofie - 20 december 2010 11:44

Hej!

Skolan började för länge sen, men vi har lektion på morgonen i kanske 15 minuter, sen lunch i 3 timmar och efter de är de engelska där vi ska se någon tråkig film. Så jag sket i skolan idag helt enkelt. Imorgon slutar vi iallafall, ska bli så himla skönt! Ingen vet riktigt när Mamma kommer hem heller, jag tror idag, Debbie imorgon och Anna den 22 december. Vi får väl se, jag tror att jag har rätt dock =)

 

Nu ska jag ladda upp lite bilder på FB, sen kommer några bilder upp här på bloggen också. Ha de bäst!

 

Av sofie - 17 december 2010 21:39

Rubriken säger väl allt..
Vi hade innebanby turnering idag, vi, min klass, VANN! Första ettorna som vinner, så sanslöst grymmaaaaaaaaaaaaaaaaa. Är jättestolt. Hoppas vi får pris för bästa hejaklack också, de borde vi iaf få! De var min morgon från 9-14. Vann över Jakobs klass också, i finalen. Vet ni hur skönt de kändes? mohhahahaha. Ni SKA få se lite bilder.. lägger väl in dom i detta inlägg när jag har tid.

Nu på kvällen hände inget speciellt, jag och Debbie gick och tränade. Vips så hamna jag här i köket framför datorn, och skriver vad som finns i min handväska. Nej.. nu ska jag nog gå och lägga mig.

Vi får se vad morgondagen bjuder på.. jag längtar iaf tills mamma kommer hem. 

PUSS 

Av sofie - 17 december 2010 21:31

I min handväska finns det, från och till varje dag olika saker. Men idag har jag haft med mig:
Plånbok
Tamponger
Nycklar
Musik + mina älskade KOSS hörlurar (kärlek)
läppsyl/läppstift/läppstift
Tändare
Halsduk
ett Häfte
Kamera
Kameraladdare
En trasig Mobil
och GODIS!! 


Det var nog allt! :)
Nu vet ni vad som gömmer sig i min väska.. inget märkvärdigt, dvs massa onödigt :) 


Av sofie - 16 december 2010 16:22

Hello


Sitter och kollar på project runway, är hur trött och frusen som helst..ska bli så skönt med jullov snart. mums!


 


Tog en liten sovmorgon imorse, sen skjussa Ralph mig till skolan. Väl i skolan såg vi på film i 20 minuter sen gjorde vi klart ett litet arbete. Hade lunch, träningstid i en timme som jag sket i och efter det arbetsmiljö i 10 minuter. Onödig dag, kunde lika gärna stannat hemma. Däremot så fick jag MVG på en uppgift i samhäll. Känns så skönt att de visar sig när man verkligen lagt ner tid på en uppgift. Det lönar sig att plugga! 


Nu ska jag kolla klart på project runway, äta mat sen är det dags för träning och därefter åker jag med Debbie och Ralph och handlar. Det var min Torsdag!


 

Av sofie - 14 december 2010 16:26

Hello


Ni får förlåta mig för min dåliga uppdatering, men hatar att skriva om jag inte har någonting att skriva om helt enkelt...


Det är iallafall sista riktiga veckan i skolan nu, sen är de jullov (21), känns RIKTIGT skönt! Har ingenting kvar att lämna in eller redovisa efter min muntliga redovisning imorgon, inga rester heller. muuums.. 


När jag har slutat sen är de bara några få dagar kvar tills Julafton och efter det är det ny år, nytt år med nya möjligheter, massa kul och sommaren väntar förståss också. Har inte klurat ut något speciellt nyårslöfte änsålänge.


Jaja.. nu ska jag lägga ifrån mig datorn, kolla klart på project runway och efter det väntar ett riktigt jobbigt men roligt puls/medel pass! Träningen är frästen i fullgång och det fungerar verkligen den här gången! :)

      

PUSS!

Av sofie - 12 december 2010 19:53

Jag har 4 syskon
Daniel min äldsta och enda bror är 25 år och bor med sin fru Kelly, han har ett eget företag.
Anna är min näst äldsta syster och är 23 år och är tillsammans med sin pojkvän Robin sen 6 år tillbaka. De bor också tillsammans och Anna pluggar till Personalvetare.
Deborah är 21 år och bor tillsammans med Ralph, de har varit tillsammans i 5 år. Hon pluggar just nu till Sjuksköterska. 
Eva är 19 år och bor tillsammans med sin pojkvän Rickhard, jag vet faktiskt inte riktigt hur länge dom har varit tillsammans.. men hon jobbar iallafall på McDonald

´s. 


från vänster - Eva, Jag, Daniel, Deborah, Anna 



Mina syskon är min andra hälft, hade aldrig klarat mig utan dom. Trots att de är äldre är mina syskon dom roligaste på jorden, exakt lika crazy som mig.  Tänker inte skriva en roman här, trots att jag skulle kunna göra det. Men jag älskar er över allt annat, ingenting slår oss! :) 

Av sofie - 11 december 2010 16:09

Nu har jag övningskört för första gången, askul! Jag har 
växlat 1,2 och 3
lärt mig starta och stanna
höger, vänstersväng + blinkat
försökt lära mig dragläget, vilket inte gick så bra.. men nästa gång så ska de sitta!

Gick iallafall bra tycker jag, har redan varit ute på vägarna, dock mötte vi endast 1 bil eftersom de va öde. Men de va ju bra ändå, right? Sen mötte jag på två rådjur också, scaaryy!

Nej nu kommer Jakob när som, och jag måste hjälpa till med lasangen som ska lagas.

Ha en rolig kväll!

PUSS

(FILM KOMMER UPP - när jag laddat in den) 

mys

Av sofie - 11 december 2010 11:38

Hej hej

Vaknade med lite smått huvudvärk, ska ta mig upp ur den här sköna fottöljen och ta mig en god macka innan jag börjar göra mig iorning och drar ner till stan. Jakob ska nämligen köpa kavaj, antagligen till hans student. Hoppas vi hittar någon fin som inte är alldeles för dyr. Efter det drar vi hit eller på någon fest.. vi har inte riktigt bestämt oss än.

vill ientligen bara krypa ner i min mjukisdress och äta mig mätt på godis...  

Ha en superlördag!


PUSS 

Ovido - Quiz & Flashcards