Alla inlägg under september 2012

Av sofie - 23 september 2012 00:28

Helu!

Sitter och kollar på Avatar samtidigt som jag får damp på Milo. Han är fan den drygaste  katten ever. Nu är Rufus här också, syrrans katt. Dom trivs, fast dom bråkar så ligger de och tvättar varann också. Knäppisar. Inatt sov min älskling här, jag väcker tydligen han flera gånger per natt på grund av att jag slåss i sömnen. Hade ingen aning om att jag rörde mig så varje natt... hur avänjer man det?! Veckan är verkligen inte full men jag ska försöka planera min tid så bra som möjligt! Körkortet ska fan va mitt snart!

Veckan består utav:
- Måla och spackla vardagsrummet
- Klara fas C i körkorts teorin
- Sitta med dedära dryga projekt arbetet
- Göra färdigt engelska uppsats
- Jobb
- Betala min hög med räkningar
- "Stor" handla
- Fira älskling
- Köpa present till älskling
- Övingsköra
- Körlektion
- Läsa ut körkortsboken

Mitt schema är sick, jag är så sjukt mycket ledig. Men de är bra de så jag har en chans till högre betyg sista året och hinna med att ha roligt med studenterna! 

Nu börjar Avatar igen! Saknar fortfarande Grekland sjukt mycket!

 

bye

Av sofie - 17 september 2012 21:33

Hoppas blogg andan kommer tillbaka snart. De är så sjukt kul att se tillbaka till. Men just nu är inte blogge prio ett. Jag mår skit dåligt vissa dagar eller delar av dagar. Hatar det. Men försöker träffa Jakob så mycket som möjligt och det känns bättre när jag är mwd honom. Hoppas imorgon blir en bättre dag, försöker ta en dag i taget. Men de är inte lätt när man är som mig, jag är skit stressad för jag vet inte om jag ska plugga eller jobba efter studenten, det tar kol på mig... hatar mig själv... jag förstör ju bara när jag försöker pressa mig till allting.. tror jag klarar av mer än jag kan. Ibland känns det som jag flyttade hemifrån förtidigt. Att klara sig i princip helt själv är otroigt jobbigt. Kan inte längta mer tills jag tar studenten då är de slut på att behöva gå i skolaboch jobba samtidigt. Att få göra en grej och fokusera på den, som jag längtar!

Nu blir de lite sittandes vid datorn innan jag lägger mig och jag ni förstår kanske att uppdateringar inte kommer att göras så ofta längre ha de bra!

i

Av sofie - 16 september 2012 07:10

Sov inte bra inatt och inte länge! Nu ska jag snart sminka mig och bussen går strax till Västerås. Idag ska jag utan arbetsledare öppna resturangen! Det vilar mycket ansvar på mina axlar men de känns så jävla bra på något vis! Efter jobbet ska jag åka till älskling, saknar ihjäl mig. Sen börjar "allvaret" igen på måndag, fast skolan är ett stort jävla skämt. Vill bara ta studenten nu! Och börja plugga till Beteendevetare, verkar så jävla roligt! 

Milo var hos Rufus igår, en annan katt. Rufus var skit arg på Milo, men Milo fattade ju typ ingenting haha... Jaja, ruffebuffe kommer hit nästa helg för husse ska till åland. Vi får se hur bra vänner dom blir haha :P

Bloggen lider nu när jag bor ensam, har inte tid för den så jag uppdaterar ytterst sällan eller om jag orkar ta med mig kameran till något :)

PUSS

 

Av sofie - 12 september 2012 10:59

skitdag.

Av sofie - 11 september 2012 18:08

Känns som jag aldrig kommer klara den här jävla körkortsteorin... Hatar att jag är typ tre poäng från att få godkänt så jag kan fokusera på nästa fas. Vad är grejen med att jag måste ha 65/70 rätt?? Arosbajstrafikskola... fast nu ska jag vara posetiv klarar jag dom testerna kommer jag garanterat klara det riktiga teoriprovet sen. Åh jag kommer allt närmare mitt mål! Imorgons todo

INTE åka till skolan - för jag har inga lektioner!
Sätta mig ner och plugga ändå, engelska uppsats!
Klara av fas B, så jag kan gå vidare i körkorsteorin. 

Städa och röja överallt! Mina bilder i datorn, mitt badrum, everywere!

Nu ska jag ta mig ett bad, skita i allt för några minuter och hoppas på att Milo joinar mig hehe - och hoppas på att han slutar vara så busig någon gång - orkar inte! Hoppas älskling kommer imorgon så jag kan ha lite mys :)
     

Av sofie - 9 september 2012 22:16

Spenderade kvällen med älskling, kändes skit jobbigt när han åkte. Fy. Så skönt att jag kan visa mig svag för någon..önska han kunde stanna för evigt. Men snart kommer den dära meningen som jag såå längtar till. Is i magen och försöka vara stark fastän det är så sjukt jobbigt att känna sig så ensam ibland.

Ska nog kolla på resor innan jag lägger mig,vill åka till värmen med älskingen igen. Längtar!

Av sofie - 9 september 2012 08:43

Hej

Hade en superbra dag igår, åkte till jobbet tidigt och åt lite frukost där. Fick stå lite i kök så slutet så jag glömde helt bort tiden och gick hem några minuter senare än vad jag skulle haha... Jakob hämtade mig och han hade haft Milo hos sig hela dagen. Väl här tog vi ett bad, Jakob får panik av gummilukten av mina fötter som kommer av mina skor från jobbet. Så fast jag tvättar dom är lukten kvar så vi fick ta ett bad. Milo joinade oss haha, älskar den här katten! Fick vira in han i en handuk sen så han skulle bli torr. Resten av kvällen busade jag och Jakob, vi har inte legat och myst på hela veckan för Milo kräver sån uppmärksamhet. Trots att jag inte har ett skit planerat i nästa vecka har jag supermycket att göra, plugg till skolan och till körkotet samt hinna med att jobba. Klarar jag bara fas B blir jag så jävla överlycklig för då kommer de gå ganska snabbt sen :)

Fatta känslan när jag får körkort, ta mig vart jag vill när jag vill.. vara borta på jobbt och kunna jobba över hur länge jag vill inte rätta mig efter bussarna till Hallsta. Kommer ni ihåg att jag skaffade bloggen bl.a för jag ville bli bättre att skriva på svenska - nu måste jag bli bra på engelska så kanske ska börja skriva på engelska istället?
 
Jobb 11-15.15 idag sen hem och mysa med älskling och milo!
Ha en superbra söndag alla bakfulla vänner :)

Av sofie - 7 september 2012 22:24

Hello!

Haft fullt upp idag, missade min morgonlektion... visste inte ens att den existera! Var i skolan på en lektion och drog sedan till jobbet..drog i mig lite mat och har jobbat tills klockan 21. Äntligen är jag hemma... varit helt darrig hela dagen men det gick över för någon timme sen.. obehagligt! Milo ligger brevid mig busig/kelig.. vet inte riktigt han har ju sånna humörsvägningar... 

Kom hem till en lapp Jakob hade skrivit (han var här och passade milo under dagen då jag var borta så länge) fick lite godis och cola.. mums! Bästa bebi <3.. Tänk att vi varit tillsammans så länge och har de så himla bra. Älskar oss!

Min syster åker till USA idag, borta i 8 veckor.. fy vad kul för henne men kommer sakna henne så grymt mycket! Hoppas hon har de bra!   

Har försökt klicka hem lite grejer från Gina sjukt länge men de har inte funkat.. äntligen är det påväg hem till mig!   

Nu måste jag sova, ska upp imorgon. Jobb 10-19 sen skjussar Jakob hem mig och myser tills jag somnar antagligen så är de jobb igen på söndag kortare pass så jag får tid med älskligen resten av dagen <3


Ovido - Quiz & Flashcards