Alla inlägg under maj 2012

Av sofie - 26 maj 2012 21:10

           

Invigt min nya vattenpipa idag :D Superglad!

Av sofie - 26 maj 2012 17:45

Helo!

Haft en superskön dag på jobbet, har precis käkat och satt på mig kläder och fräshat upp mig lite. Ska ut till marknaden med baby och köpa vattenpipa. Vi drar väl till djäkne eller något och myser! :) Bilder kommer senare!

PUSS 

Av sofie - 25 maj 2012 21:11

Hej!

VILKEN underbar dag! Jag vaknade med Evelina brevid mig och vi stack till skolan (missa bussen till idrotten) så vi hade ingen lektion. Drog ut med Jakob och hans vänner med hans båt, va ute på sjön i typ 2 timmar!  Fick lite färg hihi ;) Efter det åkte jag och jobbade i tre timmar, de kändes verkligen! Usch hatar att jobba när man vill hitta på massa annat :P. Jakob kommer hit ikväll och gör mig sällskap efter att han varit ute! Jag orkar inte riktigt gå ut, känner mig lite små äcklig efter tre svettiga timmar på jobbet och efter en dag i solen lixom.  

Jag och Lina har nu bokat resa så jag åker den 9e Juni till Turkiet! WIE! :D Fy vad kul vi ska ha alltså :D

Imorgon börjar jag jobba klockan 9 och slutar 16. Första timmen ska jag blåsa upp massa ballonger och efter de ska jag sitta och pyssla med alla barn! :D Fy vad nice alltså! Visst jag snackar typ aldrig med barn på de viset men de är riktigt bra träning. Få betalt för de är ju skitnice! Nu ska jag äta något, städa och fixa innan min baby kommer inatt hihi. 

Inga bilder togs idag tyvärr! Söndag åker iallafall kameran med hem till min syster som fyller år. Då ska jag nog även inviga någon utav mina långklänningar hihi :) 
 
 

Av sofie - 24 maj 2012 22:25

aaaaaaaaaaaaaaaaah!
Vilken hektisk dag!!
Gick i skolan till 15 ungefär, tog mig en goood is chai och sprang runt lite på stan.. Åkte hem till Anton där Adam och Hoving var. Vi drog till framnäs och tog oss ett dopp och hade de trevligt i några timmar..

Jag är superglad över solen!   

Barnen fajtas i vattnet  

haha..

jag (tränar magen lite? eller vad gör jag haha?) och adam

 
När jag väl kom hem blev de ett snabbt dopp i mitt badkar och sen så fort jag var klar åkte jag och Jakob och handlade.. springer runt där som små galningar och sen åker jag drive in påväg hem..(kom på att jag ej ätit på 8 h, stupido!) Så när jag väl kommer hem sätter jag mig och trycker i mig mat, sätter in allt i kylen och tar en liten stund på balkongen. Väl efter detta kutar jag runt i lägenheten och damsugar, flyttar möbler så att min andra säng får plats! Jag har sprungit som en galning känns det som! Nu har jag precis fört över pengar till Lina som ska boka turkiet resan imorgon. Så här ser hotellet ut som vi ska bo på! Billigt och bäst ;)

Här är en liten tjuvkik på hotellet där vi kommer bo! De är två hotell som sammabetar, så poolen ni ser på sista bilden längst ner till höger tillhör alltså vårat hotell! 50 m till stranden och vi bor precis vid stan! ÅH, snacka om att längta ihjäl. Kameran ska med och bilder ska tas så in i bomben mycket! 
Inväntar just nu mamma som kommer med min säng, before that ska jag väl försöka städa lite yttligare, lägenheten ser ut som skit! Vem vill städa i solsken lixom? 

Av sofie - 23 maj 2012 21:44

Skulle nog påstå att jag har lite lust att börja gråta just nu, av glädje!
Ser ut som att jag kommer få bo kvar här ändå, mina två nuvarande  rumskompisar kommer antagligen flytta hem så denna lägenheten är BARA min i sommar! :) I höst kanske två nya elever flyttar in hit, ska bara bli roligt att vara äldst för en gångs skull! :)

Allting bara löser sig helt plötsligt, mamma har håller på att flytta in till ett ubergulligt hus och så glad jag är för hennes skull! Jag får bo kvar och får äntligen skaffa mig en dubbelsäng som jag längtat så länge efter! :) Är så sjukt glad! Sommaren kommer bli awsome!
Först Turkiet med en kär vän,tatuering när jag kommer hem, jobba och tjäna pengar i 4 veckor på mitt ena jobb, (2 av dessa veckor utan jakob;/) , tjäna pengar på mitt andra jobb, 2 veckors semester till och då ska jag utomlands med min man och andra veckan ska jag bara njuta! Allt detta och massa grillkvällar, syskonkvällar, träffa underbara vänner, njuta sola och ta de lugnt! Åh vad jag längtar! :) Sen är de bara ett år kvar till studenten och då börjar livet påriktigt :D


exakt ett år sedan

   

Ska lätt skaffa en liten hund när jag flyttar hemifrån (och känner att jag har tid och är hemma tillräckligt mycket). Om Jakob fortfarande h-a-t-a-r namnet Milo (vilket gör att inte våran lilla pojke kommer få heta det i framtiden) ska fan våran hund heta de! Jag släpper inte de där namnet alltså! :) 
 

Av sofie - 22 maj 2012 22:31

Hej!

Känner mig lite nere, trots en jättebra dag! Tog en promenad till skolan och på vägen hem så hämtade jag mitt HM paket som ni förstod i inlägget nedan. Ska skicka tillbaka lite grejer bara... Åkte till Jakob och hade de mys där, sen åkte vi hit och hade mer mys! Vi var tvugna att avbryta våran fantastiska pratstund för han behövde åka. Jag älskar att prata om livet med honom då det är honom jag ska dela det med! Men nu när han åkte blev jag lite nere... jag kommer ha tre (iallafall två) sjukt jobbiga veckor i sommar. Som tur är det i början men ändå! Jag åker till Turkiet från 9/10-17 Juni och Han åker till USA från 17 och två veckor frammåt. Vi kommer vara utan varann 3 veckor :'(. Ni skulle veta hur mycket jag grät när jag bara hörde hans röst för första gången efter 1 vecka, EN ynka vecka... och nu efter TRE. Jag kommer dö hahah...
   

Av sofie - 22 maj 2012 15:21

Blev retur på ALLT förutom solglasögonen och bikinisarna! Usch, är för kort för klänningar...Här är mina bikinis! Alla ska med till turkiet! :)
         


Älskar bikinis! De är nog mitt favoritplagg! Ska ta mig en macka sen ska jag till killen och soola i hans trädgård. Tar med mig matteboken för att kanske få till lite plugg! Får se om jag sover där eller inte, tröttnat på att vara själv hemma hela tiden haha!

PUSS    

Av sofie - 21 maj 2012 21:58

Sitter och är lite såhär fram och tillbaka om allting! Till exempel om exakt var på höften jag ska ha min tattoo och om den faktiskt ska vara så stor? Åh, skit drygt. Kommer inte ens ihåg vilken storlek jag gav dom.. jeez. Imorgon ska jag dit och dubbelkolla allting, så allting blir rätt! Måste även börja packa snart, få reda på hur allting blir med lägenheten, boka resa fixa massa och allting är så nära och de är så jobbigt! 

En klänning som låg i Gina Paketet jag fick hem idag! Ska med till Turkiet? JA!
   

Ovido - Quiz & Flashcards