Alla inlägg under december 2011

Av sofie - 6 december 2011 21:09

Heeeeeeeeeeeyyyy


Oj, så glad jag blev. Kollade Jakobs lilla systers blogg (Emma) och såg att hon hade lagt ut en låt. Kände igen artisten och hittar denna låten. Guuuud, var flera år sedan jag lyssnade på den här!!


Nu är det dags för mig att sova snart, la mig jääättteeetidigt igår så jag är utvilad idag! :) Imorgon ska jag fan gå till skolan, jag måste göra det... jag vill så gärna. Önska dock att jag hade med mig mina springskor så får man itne så ont i fötterna... men dom har jag såklart glömt i Laholm... skit. 

Av sofie - 6 december 2011 18:05

Hej!

Det bara snurrar runt i mitt huvud om hur mycket jag egentligen vill börja träna, (och endast för att komma i form) men tycker själv att jag inte har tid. Trots att mina eftermiddagar inte är fyllda med så mycket skoj. Däremot är det så viktigt för mig att kunna ta det lugnt, jag har ju trots allt både jobb och skola vilket gör så att jag inte alltid har tid vissa dagar då jag jobbar och går i skolan och dessutom jobbar jag på helger vilket kanske skulle resultera i att jag inte får ta det lugnt! :( Men å så gärna jag vill börja träna! Zumba och aerobics, åh vad glad jag blev av aerobicsen i våras... fan det bästa sättet att bli glad på samtidigt som man svettas. Och nu har jag sett att zumba är något liknande då man är jätteglad så åååå.... jag vill våga ha tid!

Kanske ska man lägga in träningen i vardagen på något vis? Att jag till exempel går till skolan och hem igen? Men orkar de på morgonen? Eller på kvällen när man bara villl ha mat!? Ska jag skippa ALL skräpmat och allt gott jag äter? Nej det kommer inte heller funka för jag absolut älskar att ta mig något gott vilket jag inte vill egentligen vara utan heller...

Fan va krångligt inlägg, nu ska jag tänka, tänka, tänka! Vill så gärna bli smal igen, usch...finns verkligen inga genvägar ;(

Av sofie - 4 december 2011 19:32

 

Min godaste hostmedicin! Den smakar saltlaktriss och är inte äcklig någonstans. Ibland är det gott att vara förkyld! :)

 Måste bara säga att filma små stundet i livet gör så mycket! Igår satt jag och filmade när jag och Jakob försökte ta oss igenom texten om wishes wish wishes ah... ni fattar. Kollade på den idag och jag sitter bara och ler. Japp ska göras oftare! :)

Av sofie - 4 december 2011 17:48

Det är riktigt jobbigt att pengarna fortfarande inte kommit. Hatar att vara skyldig folk pengar och dessutom inte ens kunna köpa klart julklapparna man ska köpa. Åh, det är så sjukt irriterande och jag är arg på mig själv också. Jaja...


December månad kommer gå riktigt snabbt iallafall. Kommer ha fullt upp. Efter att inte ha varit i skolan på 4 veckor säger det sig själv att man missat ganska mycket. Så på 2 veckor ska jag försöka hinna klart med allting, för sen är det ju juuullov!!! :):) Jullovet är däremot fylld med jobb istället, men det är bara några timmar per dag vilket är rätt skönt. Fira nyår som en tok och sen är månaden över, wops, och så snabbt gick det! 2012 kommer säkert bli ett bra år, har redan massa planer. Mina främsta mål är att:
- Skaffa körkort
- Försöka hitta en egen lägenhet, antingen blir det en 1a till mig eller en 2a till mig och Jakob :)

- Ett sommarjobb inom vården och kanske även ett extrajobb tillslut!
- Åka på min allra första utomlandsresa, ska självklart spenderas med Jakob!


Det är mina största planer jag har fram till sommaren, givetvis ingår det även att jag vill ha VG-MVG i mina skolämnen men det vet jag faktiskt inte om jag klarar. Vill så mycket!


Hoppas verkligen jag uppnår allting jag vill göra, målen blir iallafall större och större för varje år som går. Tillslut kommer de väl mål som lyder:
- Åka till Afrika och hjälpa barn i fattiga länder. 
Det är faktiskt något jag vill, får hoppas jag kan hänga med mamma någongång. Förstå vilken gärning man gör!!!


     
 

Av sofie - 4 december 2011 15:19

Hej!

Känns bara som en tråkig nödvändig dag idag.. Har hunnit med att diska två gånger, tvätta huuur mycket som helst och städat rummet lite grann.. Nu vill jag helst krypa ner i sängen med lite godis brevid mig för en powernap. Men nu måste jag ju faktiskt kunna sova ikväll så jag håller mig nog vaken tills dess.

Mellan alla nödvändiga saker jag gjort idag har jag myst med Jakob... d.v.s kollat på tre avsnitt av Jersy Shore. Haha, vilket sjukt program. Klockan är bara halv fyra och jag är redo för sängen. Blir nog en tidig kväll idag, PUSS.


   

Av sofie - 3 december 2011 08:56

Tar gratis buss till jobbet idag, wiho! Känner mig faktikst bättre. Tänkte svepa lite hostmedicin och ta nässpray innan jag jobbar. Så orkar jag nog 5 timmar ;)


Jakob kommer hit ikväll, och imorgon ska jag bara ta det lugnt. Tvätta lite och sen tror jag att Elin kommer på besök!
Måndag är det skolan, tiden går så sjukt snabbt!  

Av sofie - 2 december 2011 16:21

Hej, nu börjar jag verkligen känna på hur det är att vara fattig student... Min lön som jag försökte ta ut fastnade i automaten på något vis, jag fick iaf inte pengarna så dom kommer om 1-2 veckor och tills dess ska jag leva på 500 kronor.. Hur detta ska gå till är en jävligt bra fråga. Ska snart åka med pappa till Erikslund, han hade lite ärenden och dessutom ska jag försöka handla in en utav alla julklappar jag ska köpa. Jakob kommer hit sen och vi ska nog mysa tills jag somnar.. behöver min sömn nu när jag är sjuk och ska upp och jobba imorgon! Får verkligen hoppas att jag inte är helt död imorgon när jag ska jobba i 5 timmar. På söndag är det tvätttid sen är skolan igång.


Känner mig så fast på något vis, jag är i ett stadie i livet där jag inte gör någonting som jag faktiskt VILL. Men om ungefär 6 månader hoppas jag att mitt liv ser LITE annorlunda ut iallafall. Sen får jag se fram emot de andra två sakerna i 2 år till. Ju mer jag längtar, ju jobbigare blir det men ju längre tid det tar ju skönare att nå målet. 
:):):):):):) 

-

Av sofie - 2 december 2011 10:04

Jag orkar verkligen inte knaset med bankerna, vill bara ha mina pengar NU....

Ovido - Quiz & Flashcards