Alla inlägg under december 2011

Av sofie - 25 december 2011 22:32


Vilken underbar julhelg! Haft några fantastiska dagar med familjen både på lillajulafton och julafton. Kan knappt förstå hur tur jag har som har en sån underbar familj som jag har. Hur mycket alla betyder för alla. Tror det blev 5 eller 6 skålar för familjen runt julbordet. Efter alla julklappar höll några tal och berättade för varann hur mycket vi älskar varann. Är så stolt över hela familjen, hur långt alla kommit och hur bra alla har utvecklats trots alla motgångar. Beundrar oss, för vi är så starka. 
Älskar er <3 

     

Av sofie - 25 december 2011 20:08

 

Göra goda köttbullar


Laga köttbullar (glad sofie!!)


   

Lägga klappar under granar



 

Spela bingo, vann ingenting!



 

Laga god julskinka


 

Dricka lite vin 


  Julfrukost


 

tre glada systrar


 

Anna fixade mitt hår, jättefint! :)


 

Kalle Ankas Jul :)


 

Katten vaktar julklapparna


Syster Eva, Kell och Jag som tomtenisse


   

Glad deborah och tomtenisse - Julklappsdags!


  

Danne var på toa under julklappsdelningen Eva och Debbie - SKYNDA SKYNDA


Haft en riiiiiiiiiiiiiiiktigt bra Jul! Tiden gick så himla fort för vi hade så himla roligt! :)
Debb och Jag har redan planerat in vad vi ska göra på nyår 2012 och då ska vi ha kul hos pappa och njuuuta av hans utsikt med Ralph och Jakob! :) 

Av sofie - 23 december 2011 12:00

Hello!!
Helt slut igår alltså! Jag och Evelina sov på halva min säng ihopkurrade som små bollar i tre timmar tills Jakob kom och väckte oss. Hon drog hem till Ludvika vid sex och jag var hur rädd som helst. Hatar den här lägenheten.... hatar att alla skrämmer upp mig hela tiden. Så jag fick som tur va sova hos Jakob, snällllllt! :)

Nu på morgonen busade jag och Jakob som vanligt, ärligt... jag tror inte det är något par i hela världen som är så knäppa som vi. Love it! Åkte iallafall till MediaMarkt och köpte hörlurar för julklappspengarna jag fick av Jakobs föräldrar, hoppas jag inte fått det av någon annan nu bara! :P

Nu har jag precis fixat mig och väntar på att Deborah ska komma och hämta mig. Vi ska åka till Eskilstuna och fixa julmat och ha uppersittarkväll med bingo och massa gott. Puss!

    


Glömde!
Jakob och Jag delade ut våra julklappar till varann. Han fick en tröja och dessa tofflor på bilden. Jag fick ett ljus och en pyamas också på bilden! :)
 


 

Av sofie - 21 december 2011 19:32






Hello
Haft innebandyturnering idag i skolan, tror vi kom 3a... synd! Stack till Amore och käkade där efter det och sen åkte jag och Eve hem och städade lite. Snart ska vi till Ica, träna och sen kolla film.
 

Fin vinterbild från min balkong! =)

 

Imorgon är det jullov! Finally! :D Kan inte fatta att det är julafton på lördag :|

Av sofie - 20 december 2011 22:25

En bra dag, mycket att göra...
Blev en hel skoldag, inget jobb, och en promenad från skiljebo till viksäng för att sedan få julklappar av mamma och ge julklapp till henne.
   

Fick en rouloutbag och en skrubb. Kan visa den bättre sen någon dag :)

Av sofie - 19 december 2011 20:43

Hello!

Vilken dag! Gick i skolan till 14, sen åkte jag och jobba direkt efter. Nu är jag äntligen hemma och har precis städat klart lägenheten. Dagen har verkligen gått jättefort och jag har haft saker att göra hela tiden. Jag är jättetrött, men samtidigt älskar jag att ha saker att göra hela tiden. Nu tänkte jag välja ut något att ha imorgon och sedan tänkte jag duscha!
Imorgon blir det skola, jobb och sen firar jag lillajul med mamma. Även den dagen kommer gå hur snabbt som helst. Kan inte fatta att det är jul på lördag. Gud vad jag längtar! :)

4 år tillsammans med min älskling idag! Vi firade det i lördags och därför blev det bara en lunch på stan, och ett jääääävla stort asgarv.... haha kunde inte sluta skratta när Jakob bokstavligttalat drog mig till krysset för att han inte ville gå hela vägen till han skola själv... jisses hahaha :P Fan vad jag älskar honom! <3

   

Av sofie - 18 december 2011 22:11

Sen kan man ju ändra om i rummet klockan halv tio på en söndag också! Inte bara en gång, utan två. Såhär är resultatet iallafall :)
   

Tog ju aldrig några förebilder, men här brukade min säng stå längst fönstret, och soffan stod mitt emot. Nu ställde jag soffan (som ni ser) mot väggen istället och klädde den med ett gammalt sängöverkast som matchar mina gardiner. Mitt förredetta (vita) nattduksbord fick bli en pytteliten byrå istället eller vad man ska kalla det. Myyys! :)

Av sofie - 18 december 2011 17:05

Hej mina kära!

Kom precis hem från jobbet. Det är så skönt att bara jobba småpass nu när man går i skolan, då blir man inte lika trött på det heller. Guess what?! Jag bestämde mig för att GÅ hem i detta snöväder. Medans jag går tänker jag... nu har jag säkert mascara rand både under och över ögat. När jag väl kommer in genom dörren och vågar kolla mig i spegeln medans det rinner från min ansikte och hår för snön smälte ser jag ut sähär!!! :
    


HAHA... kan inte fatta att jag gått runt såhär, men de är lite kul ändå...hahaha. Dagen har varit bra hittils! Nu har jag även tänkt ut min perfekta nyårs outfit 1 och 2. Får se om jag hinner få hem skorna innan nyår. HOPE SO! 
Resten av dagen ska jag städa... oj vad jag städar. Men så gött de känns när allt är rent också!


Veckan ser ut något i denna stil:
Måndag: 4 år med min babe, lunch på stan med honom! :)
Tisdag: jobba? sedan dra och fira lillejul med mammsen och syskonen.
Onsdag: Innebandy turnering med school.
Torsdag: Julavslutning :)
Fredag: Åka till E-tuna för att förbereda all mat till Julafton! Dessutom blir det gott godis och se på TV med familia!
Lördag: JULAFTON <3
Söndag: Hemma i vässan igen och kanske träffar min babe och ger hans julklapp? :) Annars bara ta det lungt och ladda in för jobb till veckan som kommer. :)


Jag och Jakob planerade även resan igår, ser nog ut att bli en resa till Cypern eller Spanien. Mest sugen på Cypern! Gud vad roligt de ska bli :D:D:D:D. 

Ovido - Quiz & Flashcards