Alla inlägg under december 2011

Av sofie - 18 december 2011 10:31

3 bilder från igår
       


Firade fyra år med Jakob med en riktigt mysig kväll med god mat, ett varmt bad och en bra film med massa gott gott. Vi blir fyra år på måndag egentligen men vi firade det igår iallafall! :)
 
Idag ska jag jobba en stund sen åker jag hem och städar, vilar lite också kankse? Snön är iallafall här och det känns riktigt härligt! :) 

Av sofie - 16 december 2011 09:30

Helgen:
Fredag: Åker till stockholm efter skolan och träffar mamma. Äta god mat och titta film m godis? + träffa min underbart fina katt som jag saknar ihjäl! Inte träffat henne på över 2 månader nu!
   

Lördag: Fira 4 år med min älskling Jakob, hoppas kvällen blir underbar <3
Söndag: Ta det lugnt? Jobba? Hitta på något? Det återstår att se ;)

Veckan som kommer efter den här helgen är fullproppad. Tur att alla julklappar är inhandlade!

Av sofie - 15 december 2011 17:40

Dessa skor är påväg hem till mig! :D 
        

1- Nelly 99kronor
2-Nelly 99kronor, Ska helt klart användas till sommarkvällarna, så härliga till en svart klänning eller snygga shorts! :) 
3- Nelly 99kronor

Beställde även en klänning från HM, men den visar jag när jag fått hem den! :) 

(Så ni inte letar ihjäl er på Nellys hemsida, dessa rabatter kan man endast få om man är medlem på Member.com) 

Av sofie - 14 december 2011 22:13

Livet är för kort för att vakna upp på morgonen med ånger. Så älska dom människor som behandlar dig rätt, & glöm dom som inte gör det. Och tro på att allt händer av en anledning. Om du får en chans, TA DEN, TVEKA INTE!.
Om det ändrar ditt liv låt den.Om inte, det kommer fler!. Ingen sa att det skulle vara lätt, de bara lovade att det skulle vara värt det.
Det kommer att komma en dag i ditt liv när du inser vem som verkligen är viktig, & vem som inte var och vem som aldrig har varit. Så glöm folk från ditt förflutna, för det finns en anledning till varför dom inte klarade sig till din framtid .
När vi växer upp, får vi veta att även den personen som inte var meningen att någonsin göra dig besviken förmodligen kommer att göra det.
Du kommer förmodligen få ditt hjärta sårat mer än en gång och det är svårare varje gång. Du kommer såra hjärtan också, så kom ihåg hur det kändes när du var sårad.
Men det svåraste av allt kommer vara saknaden av vissa personer och löftet om att själv bli en bättre människa, Man kommer sakna saker och ting man aldrig trodde man behövde.
Du kommer uppleva smärta som du själv inte ens vill önska din värsta fiende. Alla har hat mot andra männsikor jag menar alla kan inte älska alla, men när du älskar en människa gör det direkt från ditt hjärta. 

Du kommer att gråta för tiden går för fort, och så småningom kommer du att förlora någon du älskar. Så ta för många bilder, skratta för mycket och älska som om du har aldrig varit sårad, eftersom alla sextio sekunder du spenderar är en minut av lycka du aldrig kommer få tillbaka
Hittade texten på en väns blogg, så himla sann!
 

Av sofie - 14 december 2011 19:45

Sommar NU tack!
                                        

   

Av sofie - 14 december 2011 14:57

Att någon som stod en så nära plötsligt kan kännas så långt bort. Man kan verkligen inte lita på n-å-g-o-n längre. Jävla skit.

Håller på att planera min vecka lite, eller lite in på nästa vecka också. Allting är så tight innan jul! Vi ska inte ens snacka om julkänsla för den existerar inte i år. Det juligaste vi har i hela lägenheten är julklapparna som står i mitt rum haha..Men men... Jag orkar faktiskt inte julpynta!


Lagade iallafall precis mat, snitzel och pommes...mums! Nu tänkte jag försöka damsuga vardagsrummet och mitt rum innan de blir försent. Det är nästan mörkt ute redan. :( Jakob kommer snart också :D
PUSS


Fatta vad härligt och lägga sig och sola! I sommar blir de inte lika enkelt då jag bara har balkong. Tur att jag ska åka utomlands med Jakob då, så blir jag lite brun iallafall :)<3

(HMs Vårkatalog kommer 27/12. ÖVERLYCKLIG)

Av sofie - 13 december 2011 22:43

Kom nyss hem från en kille i skolan... fick jääääättteeeeonnnttt i magen därborta.. och nu också.. jag vill knappt ställa mig upp. But i have to! Emmas lucia var mysig, vi hade fik efteråt men fick dra ganska snabbt då Jakob ville plugga.

Nu ska jag tvätta bort sminket och fixa lite... organisera mig lite... eller hur säger man?

senkvällen har haft riktigt jobbiga tankar...

 

Önska Jakob kunde vara här och hålla om mig, det är bara han som duger när jag har ont någonstans haha <3 

Av sofie - 13 december 2011 16:59

Snart hämtar Jakob mig, vi ska på hans lillasysters lucia! :)
   

Ovido - Quiz & Flashcards