Alla inlägg under oktober 2011

Av sofie - 8 oktober 2011 18:42

Hej!

Hade en jättebra kväll igår, spenderades med Anna, Deborah och Mamma. Vi köpte pizza sen satt vi och kollade på IDOL med lite godis och gott gott... Snackade en massa och bara umgicks. Saknar!!!
Inatt sov jag hemma, i mitt egna rum, med min katt.. Maja. Vi låg och gosade hela natten och hela morgonen. Sen satt jag och mamma och pratade hur länge som helst. Sen var jag tvungen att rusa iväg till jobbet. Var där i några timmar sen följde mamma med mig hit, till Pettersberg.  Hon och Jerry fixade upp gardiner på mitt rum, sen små pratade vi lite. Kommer åka hem så ofta som möjligt nu, fast de är skitstökigt därborta har dom en anledning till att ha det iallafall.. haha. Jag klarar verkligen inte av när folk är stökiga, det MÅSTE vara rent i badrum och kök annars dör jag. 

Nu ska jag fortsätta laga mat, ska packa ner massa matlådor också. Det här räcker säkert 3-4 gånger till mig. Sen måste jag börja äta mina resten för matlådorna är redan slut:P Frågan är också om det här får plats i frysen.. har knappt någon plats kvar. Fast de är inte så konstigt när jag har 1 och ½ låda där.

Dags för mig att gå, hoppas på att det är lungt här ikväll. Sen imorgon ska jag inte göra någonting. Kanske besöker någon av mina älskade systrar eller brorsaaan.

PUSS på er!
 

mys

Av sofie - 7 oktober 2011 17:23

Hej!

 Sitter hemma hos syster Deborah, vi har nyss sätt en skitdålig film och nu sitter vi bara och småpratar.. jag sitter och kollar på lägenheter... again :P. 

Snart kommer mami och då ska vi dra till min andra syster Anna där vi ska mysa hela kvällen med godis, idol och säkert massor med prat som vanligt! Slappnar av så mycket här så jag håller på att somna hela tiden, skulle inte förvåna mig om jag somnade hos Anna.. haha..

Dags att fortsätta med det jag gör!

PUSSdebb och jag i somras   

Av sofie - 6 oktober 2011 20:34

Hello!

Dagen började med en sovmorgon, sen missade jag bussen också. Har typ aldrig hänt förut så jag blev lite irriterad. Sen åkte jag till skolan, satt och pratade med Felicia och Sophia i typ 2 timmar. Efter skolan och inlämnat religonarbete som jag är stolt över så gick jag och Sana och åt Subway. En kvinna som stod bakom oss gav oss kuponger så vi fick 1 subway för 2, riktigt snällt! Älskar människor som inte beter sig så svenskt! Vi satt och snacka ett tag iallafall, om allt mellan himmel och jord. 

Åkte hem till Jakob efter det. Hans Pappa fyllde 45 år, så vi åt god mat och tårta, sen satt vi mest och pratade och umgicks med hans släkt. På så sätt känns det att man blivit äldre, förut gick jag alltid först från bordet men nu tycker jag att de är roligt att sitta kvar och prata... nu känner jag mig gammal.... haha. Jakob fick lite tid över att hjälpa mig med matten sen men efter det var det dags att skjussa mig hit, pettersberg där jag bor i veckorna.

Ska äntligen få komma hem imorgon, har längtat hur mycket som helst. Veckorna i framtiden kommer antagligen gå ut på att längta hem mer eller mindre. Har dock väldigt blandade känslor gällande valet, det jag nog längtar mest till är att komma hem och vara avslappnad..

Hoppas ni haft  en bra dag! PUSS
 



Av sofie - 5 oktober 2011 22:16

Hello!

Oj vad det rusar massa tankar ur huvudet på mig nu. Jag tänker och tänker vad som väger mest. Vilket val jag ska göra. Massa tankar ploppar upp i huvudet. Vill jag, vill jag inte? Förstår att ni inte förstår så mycket. Men eftersom jag tänkt på just den här grejen i typ 10 minuter vill jag inte avslöja den än. Sjuuukt svårt, herregud.
Vad väger mest?
- Att få körkortet i stort sätt gratis, få en superduper bra utbildning, massor med erfarenhet och mycket hjälp så jag kan få bra betyg.
eller
- Att träffa mina vänner varje dag och behålla min klass, leva med halvkassa lärare och få lite sämre betyg.
Antar att ni förstår lite vad jag är inne på. Jaja, ska prata med Jakob nu.. höra vad han tycker om allt. Han ska ju trotsallt leva resten av sitt liv med mig så jag tycker det är rättvist att han får vara med på ett litet hörn!

Känner mig så lycklig just nu, åh vad roligt de skulle vara!
   - Mamma, Jag och Deborah (utalas Debåra- inte debrah, debÅÅÅra:) ) Min födelsedag!
Den största nackdelen skulle ju vara att vara längre ifrån de viktigaste av allt, min familj. Men har jag körkort gör de ju inget, vilket jag även kommer få. Problem löst!

Av sofie - 3 oktober 2011 16:31

Hej

Usch, vad jag är ledsen just nu. Gråter hela tiden.. inte kul. Räcker med att jag tittar på min byrå och börjar gråta för jag saknar mitt hem så mycket. Känner väl inte att det här är mitt hem riktigt än. Haha, nu börjar jag gråta igen. Herregud. 

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om... har köpt lite saker på Ikea idag. Handukar, stekpannor, burkar och lite andra saker. Sen köpte jag en ny antensladd på Clasohlson. Ska försöka få TV:n att fungera nu. Jag brukar bli så glad och bli helt ivrig av att packa upp saker när jag köpt nya men jag ställde den stora blåa IKEA kassen på soffan och sen satt jag bara och stirra ut, tänkte på allt som jag saknar. Jag hoppas verkligen innerligt att det här går över snart. Jag vill trivas och vara glad, jag vill verkligen!

Jag älskar dig, och känn styrkan i min röst när jag säger jag älskar dig för styrkan som finns där, är anledningen till att jag orkar med de svåraste studerna i livet. 
 

Av sofie - 2 oktober 2011 19:41

Hej!

Inatt sov jag inte bra alls, och dessutom på tok för lite! Så idag blir det att sova tidigt. Har varit med Jakob hela dagen, tror vi kommer vara en hel del nu när jag flyttar och inte har mamma så nära. Klarar inte av hur många dagar som helst utan min familj!  
Idag har jag fått ordning på det mesta, bara en kasse med smutstvätt och ett par högtalare som ska upp. Sen skulle jag behöva städa lite mer också.
Tror jag ska åka till mamma i veckan jag städa mitt rum och hjälpa henne med att packa lådor eller något. Saknar henne så himla mycket!

Nu tänkte jag kolla på tv3play eller något, min TV fungerar ju inte.. måste fixa dedär. Imorgon blir det en tripp till IKEA förhoppningsvis med Mamma annars åker jag själv.

PUSS 

Av sofie - 2 oktober 2011 00:38

Hello!
Min dag började med jobb, var faktiskt kul idag. Vi körde nämligen en tävlning mellan 12-13 vem som sålde mest. I WON! wihoo! Jag blir bara så sjukt trött efteråt eftersom jag blir så grymt fokuserad och springer verkligen runt överallt. Men men, efter det åkte jag hem.. åt lite pizza och sen var det dags att börja flytta. Var klar vid 17 och då åkte vi och storhandla. Min första gång, kändes så knäppt! Nu har Jakob åkt hem och jag sitter här ensam, har nyss skruvat ihop ett nattduksbord kl halv ett på natten...haha.
 

Har varit blandade känslor idag gällande flytten. Klart det är jobbigt nu början, störtgrina när jag packade upp lådor och mamma inte var där. Men sen nu känns det bättre. Måste nog vänja mig lite. Skit, jag lovade mig själv att inte börja gråta haha! Saknar självklart mamma jättemycket, var nog inte riktigt redo till att skiljas från henne samtidigt som jag nog aldrig blir det. Min mamma är mitt allt, jag vet inte om ni förstår hur nära vi står varann. Men jag har i hela mitt liv varit vääääääldigt mammig och det är jag fortfarande!
Min bästa vän, min mamma, mitt allt!
 
Dags att försöka lägga sig, imorgon ska jag packa upp allting, skruva ihop en datorstol, packa upp mina nya högtalare och köra tillbaka lådorna till mamma om Jakob får låna bilen. Sagt att han fått körkort? Inte? Det har han fått iallafall, grattis till min älskling! Nu är det bara jag kvar.   
 Nu kan jag knappt hålla ögonen öppna, godnatt!!

Ovido - Quiz & Flashcards