Alla inlägg under oktober 2011

Av sofie - 21 oktober 2011 10:10

Hej!

Åh, vad glömsk jag är! Har glömt äta p-piller i en vecka vilket betyder att det inte hjälpte alls. Så nu får jag börja om min lilla kur igen. Är så glad att jag har haft pstav så länge. Är alldeles för glömst för p-piller.  

Tog mig en sovmorgon idag, kelade med katten extra länge. Men nu ska jag upp och plugga klart Med Gr, Religon och Psykologi hade jag tänkt.. Iallafall så mycket jag orkar. Känns hur härligt som helst  att sitta här hemma vid köksbordet och ha utsikt över våran fina trädgård medans datorn är framför mig och fingrarna glider över tangentbordet hur enkelt som helst.

today it's going to be a good day!
   

Av sofie - 20 oktober 2011 21:22

Hej

Ligger och njuter samtidigt som jag vill spy för allt godis som slank ner i magen. Åh så skönt de var att komma hem, har haft en riktigt bra dag här. Jag och mamma lagade mat tillsammans med våra ideér. Vi lagade två maträtter idag för båda två vet att vi inte kommer orka LAGA mat imorgon när vi ska bära massa lådor. Så idag åt vi baconsås med makaroner och imorgon ska vi äta kyckling, banan curry gryta med ris eller något. Efter det åkte vi till affären och köpte hur mycket godis som helst, jisses... haha. Sen låg vi och myste i sängen medans vi kollade på TV. Ska bli så tråkigt när hon inte bor 15 minuter ifrån mig, trots att vi inte träffats så ofta när jag bott själv så är det ändå en liiten trygghet att hon bor nära. 

Imorgon ska jag passa katterna medans dom andra flyttar lådor, förhoppningsvis försöka hinna med provet Jakob (läraren) har gjort till mig. Fy vad otroligt snäll han är som hjälper mig så här mycket med matten, finns verkligen ingen snällaren honom. Han sitter med mig varje gång vi är, från 30 minuter upp till 2 timmar och hjälper mig med matten. Idag kom han till min skola för jag behövde hjälp med matten och dessutom köpte han med sig frukost. Soooo cute!
Efter passning av katterna ska vi ju kolla på hockey som jag skrev igår. Lördag = plugg, jobb och sedan ut och äta med några i familia.


Ingen kan göra mig så lycklig som min familj kan, jag älskar er så!   

Av sofie - 19 oktober 2011 20:42

Hello!

Har varit hos min bror idag, var så skönt att komma dit. Kunde andas där borta! Var rent och rymligt, jag dog lite smått haha.. Vi åt god mat och så hade jag lagat chokladbollar till dom också. Tänkte kolla på film också men den var för seg på att ladda. Nu är jag här igen, på pettersberg. Imorgon ska jag hem, till mammsen och jag stannar där tills fredag/lördag. 

Tänkte packa lite nu och sen försöka sova om jag nu kommer kunna göra det. 
Längtar tills imorgon!
   min framtid, min värld <3

Av sofie - 19 oktober 2011 20:00

Bakade för första gången i den här lägenheten idag! Dock så vart det brist på kaffe så det fick bli vatten istället för kaffe i chokladbollarna som gjordes. Lite äckligare men fortfarande gott!

Tråkigt nog fick inte Jakob och jag den lägenheten vi sökte, däremot har vi sökt en annan tättintill den vi sökte först. Så får hoppas på den istället. Den är dessutom ännu billigare än den innan. Hoppas bara vi får NÅGON lägenhet snart, jag håller på att längta ihjäl mig. Hatar att sakna honom så mycket hela tiden, bara jobbigt. :(

På fredag blir det att passa katterna och sen ska Jakob, jag och hans vänner dra på hockey. Ska bli skojigt på något vis fast jag inte tycker om hockey jättemycket, så ska de bli kul att stå där och skrika :D.
Lördagen består av lite jobb, förmodligen lite plugg och dessutom troligtvis en god middag med några av mina nära . <3

Nästa vecka ska jag ta en lunch/middag med min Pappsi. Vi har inte pratat på två veckor, snacka om att vara upptagna. Vi får ta igen all tid när vi träffas då, längtar!

   

Av sofie - 19 oktober 2011 15:37

åh vilken värdelös dag, usch usch usch. Inte tyckt om den alls. Känns som mitt huvud gårt trögt, måste ta mig något att äta sen ska jag ta mig en tupplur. Får skutta över till min kära bror efter det. Hälsa på dom lite och sen jävlar blir det tidigt i säng!
Imorgon ska jag sova hemma 2 dagar, helt plötsligt blev de jätte mycket att göra.

PUSS


kell, jag och brori i sommras.. åå så vita vi var!    

Av sofie - 19 oktober 2011 07:35

somna halv 2, vakna halv 8. För lite sömn, alldeles för lite sömn.   

Av sofie - 18 oktober 2011 20:13

Hej!

Varit ubertråkigt väder idag! Ish...
Sov för länge så jag stressade iväg till skolan, började dagen med prov. TROR det gick bra.. hope so!
Efter skolan ställde jag mig och lagade kyckling med wook och ris. Det är inte alltid så lätt att laga mat, misslyckades med riset men i slutändan blev det jättegott! Känns dock lite konstigt att inte stå med mamma i köket längre, vi brukade alltid laga mat tillammans när vi hade tid.  Saknar våra konstiga ideér.. nu får jag skapa mina egna! Resten av dagen städade jag :):)

Min TV fungerar nu frästen, överlycklig! :D Sitter och kollar nya topmodel och snart tänkte jag göra min kvällsmacka.  Blir en dusch och sen ska jag soooova :)

PUSSPUSS 

Av sofie - 17 oktober 2011 21:19

Hej!

Lycklig idag! 
Gick i skolan och satte mig och pluggade med en gång. Gjorde klart ett arbete, påbörjade två andra. Glömde dock helt bort provet tills imorgon! Så de blir hårdplugg nu i en halvtimme. Tur att de är intressant med psykologi!
Efter ett besök hos vetrinären  åkte jag hem till Jakob. Efter att ha skjussat hans lillasyster till sin träning så åkte vi till maxi för att hyra film och köpa lite gott. Hyrde en film "I am Number four". Vi kollade sisådär 5-10 minuter på filmen innan jag insisterade på att stänga av den. Jisses, klarar inte av äckliga ansikten i filmer. Så vi såg en annan istället. Jag sov en del av filmen och busade med jakob resten typ. Haha, vi är helt omöjliga när vi busar... åh vad jag saknar honom redan. Vill ha han hos mig hela tiden, men de är inte så lätt!

Dags för råplugg, jag ska ha bra betyg, jag ska jag ska jag ska!
PUSS
   sommar sommar sommar, kom tillbaka jag saknar dig så!

Ovido - Quiz & Flashcards