Alla inlägg under oktober 2011

Av sofie - 16 oktober 2011 21:26

hahaha!

Första gången jag var ute och övningskörde...fick bilen att lukta både ärtsoppa och brunkol. Hur man nu lyckas med det är en väldigt bra fråga!

   

Av sofie - 16 oktober 2011 21:08

Hej!

 Har haft en relativt bra dag, kunde varit bättre. Säger bara jag HATAR matte, håller på att börja gråta varenda gång Jakob försöker banka in någonting i mitt huvud. För sanningen är den att jag blir så stressad, får panik för jag förstår verkligen inte hur jag ska hinna med den här kursen. Känns så jäkla omöjligt. Längtar tills jag får min praktik fast samtidigt inte. 

Min praktik börjar om några veckor, då blir de cykeln till hammarby varje dag. Har mina för och nackdelar om detta.

Nu tänkte jag prata en stund med min mamma och sen ska jag försöka få tag på Jakob.

PUSS    

-

Av sofie - 16 oktober 2011 13:02

Hej!

Kom till jobbet igår och såg att de var väldigt lite folk, såg fram emot den lugna arbetsdagen jag skulle få... trodde jag iallafall. Jag fick jobba till 22 istället för 21. Vi sålde 380 Big Mac menyer på 2,5 timme i endast 2 kassor. Jag fick bland annat en beställning av 1 person på 23 Big Mac menyer. Haha, dog lite smått i några timmar..

Efter en riktigt härlig morgon ska jag ta mig en stund till att plugga. Behöver göra klart så mycket som möjligt idag så jag kan träna på Psykologi provet imorgon. Sen kommer Jakob hit och då är det matte som gäller!
 
PUSS 

Av sofie - 15 oktober 2011 15:05

Nu ska jag iväg till jobbet, 16-21. När jag kommer hem väntar en riktigt god kvällsmacka och min varma sköna säng. Måste lägga en påminelse att köpa mjölk och bröd på min rast. Inte lätt att hinna med allting!   en utav de första gångerna jag stod i kassan, skitglad haha :P

Man längtar nästan lite till jobbet nu när man jobbar så sällan, de flesta arbetskollegorna är så glada och snälla... så det här ska bli kul!

Av sofie - 15 oktober 2011 13:16

 Nu ska jag färga håret igen, brunt igen! 
   
Inte såhär mörkt dock, blir en ljusbrun färg. Vill ha tillbaka min riktiga hårfärg!   

 
Av sofie - 14 oktober 2011 23:22

Hej

Jag vet att min blogg är skittråkig just nu men de finns helt enkelt inte så mycket att skriva om. Vardagen består av plugg och kalla höstkvällar då jag stannar inne så mycket som möjligt. Dessutom hittar jag inte direkt så mycket insperation till att skriva någonting här heller. 

Har iallafall haft en fin kväll med Jakob, vi kollade på någon äcklig alien film sen fick vi se en snutt av dödligt vapen innan han skjussa hem mig. Känns verkligen skit skönt att han fått körkort, ett steg närmare!

Nu ska jag fortsätta kolla massa lägenheter till mig och Jakob, hoppas verkligen vi får den vi har sökt!!! Men innan det, en macka!  

Av sofie - 12 oktober 2011 08:13

Hello!

Försov mig typ 40 minuter idag, tur att jag cyklar så jag hinner ändå! Åker till mamma idag så jag kommer cykla som en packåsna :P Men men.. puss!
   

Av sofie - 10 oktober 2011 21:52

Känner mig pretty grym today! Har verkligen tagit vara på den här dagen som i vanliga fall brukar bestå av att glida runt och inte göra någonting alls. Hade räddningstjänst som första lektion, sen hade jag håltimme i 4 timmar. Av dom 4 timmarna så satt jag och pluggade i 3! Hann göra klart en superjobbig läslogg och nästan göra klart instuderingsfrågorna till psykologin, har endast en fråga kvar! Sen hämtade Jakob mig och då åkte vi hem till honom, jag hann göra lite hemmagjort varm choklad, ost macka och satte mig framför TVn en stund och bara njöt av mitt goda mellanmål. Sen var det plugg i 2 timmar med matte. Ja jag höll på att bryta ihop och börja gråta... mitt hjärta dunkade i 110 ett tag då jag blev så jäkla panikslagen när jag förstod hur svårt det är och hur lite tid jag har på mig att göra allting. Men Jakob, min räddare i nöden, hjälpte mig i 2 timmar.. med mig som har 0 tålamod och får panik hur enkelt som helst. Älskar att han kan lugna ner mig. Är riktigt stolt, har verkligen pluggat idag! Mitt mål är att få MVG i alla ämnen förutom matte, där vill jag ha VG men inser att jag kanske bara kommer kunna få G. Blä...
 
Sover hemma på Onsdag och har en heldag med mamma på Torsdagen. Helgen består av jobb, Jakob och antagligen massa plugg. Har en riktigt hård planering Jakob gjorde åt mig idag...hoppas jag inte kuggar i matte!  

Nu ska jag göra klart sista frågan i psykologi och sen ska jag kolla på lägenheter. Mumsa i mig ännu en chokladbit och sen ska jag sova. Imorgon blir det cykel till skolan, trots det kalla vädret!  

godnatt! 

Ovido - Quiz & Flashcards