Alla inlägg under april 2011

Av sofie - 16 april 2011 11:10

Hello!

Gick upp runt halv 10 idag, trots att kroppen sa ifrån. Nu har jag ätit frukost och ska snart sminka mig. När jag är färdig ska jag åka till McDonald´s och skriva på lite papper och få reda på hur mycket jag ska få jobba. Hoppas jag får börja denna nästa vecka! Sen kommer Jakob hit, han SKA ge mig massage! Vi ska ta igen några dagar med en myskväll skulle jag tro. Dock så kommer inte godis ner i min mage på ett tag, är inte aaaaaalllls sugen på godis eller socker över huvud taget!


Imorgon ska jag försöka komma in på skivstång/spin pass. I hudik lärde man sig verkligen att man orkar mer än vad man tror. Så jag ska försöka köra stenhårt med träningen samtidigt om jag jobbar och går i skolan. Men, i hudik lärde jag mig också att jag klarar av flera saker samtidigt i stressade situationer. Började tvivla på min barnmorska kärriär där, vill bli något högre uppsatt, chef eller något. Jaja, vi får se hur framtiden ser ut!


 eve, jahsmine och jag i hudik!


PUSS

Av sofie - 15 april 2011 21:39

HELT DÖD.

Orkar jag ens skriva egentligen?
Dessa dagarna i hudiksvall har varit de jobbigaste men några av de roligaste dagarna i mitt liv. Sista dagen (idag) var roligst. Jag var räddningstjänstledare och jag gjorde de bra, faaan vad stolt jag är!

Nu ska jag gå ner igen, blev arg på mamma när hon tryckte till när hon massera mig... ska nog inte ens nämna hur ont jag har i hela kroppen.


Bilder kommer senare då jag inte får lägga ut dom... alla i min klass har nämligen inte åkt till glada hudik än!

   

Av sofie - 13 april 2011 13:00

Hiihii

Kunde inte hålla mig, fixade ett tidinställt inlägg till er!


3e dagen i hudiksvall nu.. vad gör jag just nu? 
Rökdyker? Äter? Släcker någon brand? Drar slang? Gråter i floder för att jag saknar alla så mycket?  Noooo ideá!


Nu har iallafall halva tiden gått och jag är snart hemma igen! :):)

Miss me?

 
 

Av sofie - 10 april 2011 19:25

Hej!


Söndagar för mig brukar bestå av att tvätta, städa och sådär.. göra tråkiga men nödvändiga saker. Denna söndag är dock bara tråkigt, städningen orkar jag inte ta tag i just nu och jag behöver inte tvätta något heller. Skulle behöva plugga lite innan jag åker men, jag orkar inte det heller! Haha.. latmask.


Imorgon är det hudiksvall som gäller, har resväskan packad och sen måste jag bara få in den på bussen också. Hur ska det gå? Kommer se ut som ett mobboffer, jag klarar ju knappt att bära den haha :(.

Nu ska jag återgå till denna lugna dag, vila upp mig för imorgon och dricka mycket vatten!

PUSS
   

Av sofie - 9 april 2011 23:38

Hej!


Efter en 4,5 timmars intrudoktion om McDonald´s käkade jag och Jakob på McDonald´s (så typiskt) haha. De va gott iallafall, åt upp hela min +meny..jisses. Vi har tagit de lugnt hela kvällen, jag har små slumrat lite hela kvällen. Har varit så spänd den senaste veckan då jag varit nervös för om jag skulle få jobbet eller inte, så skönt att få slappna av lite.
Nu är jag nervös inför hudiksvall istället, hur de ska gå och sova o.s.v Ni kanske inte visste det men ända sen jag var liten har jag varit lite smått rädd för att inte kunna sova på kvällarna. Det har blivit myyyycket bättre med åren. Men för ca 6 år sedan fick jag panik för att jag inte kunde sova. Hoppas de inte blir något problem där borta! 

Nu tänkte jag borsta tänderna och gå och lägga mig. Imorgon ska jag packa det sista och åka till IKEA en snabbis med min syster Debbie. Det här bli antaglligen den sista uppdateringen innan jag åker. Så ha en jättebra vecka så ses vi om lite mindre än en vecka!


PUSS
 

Av sofie - 9 april 2011 08:26

Hello!


Jag har lite nyheter till er!
-På Måndag går tåget till Hudiksvall, där ska jag spendera 5 dagar med några från klassen och dessutom några andra från andra klasser. 
- Rickard som skulle hänga med kan inte då han blivit sjuk. Istället hänger Jahsmine och Evelina med, dom två nykomlingarna hihi :).
- Jag har fått jobb på McDonald´s!! Avslöjar inte vilket än ;) 

För er som inte vet vad Hudiksvall är, så är de nå brandman grej. Vi ska väl prova rökdyka, rulla slang, släcka någonting kanske? osv. Vi sover över där tills Fredag. 


Så idag ska jag på introduktion kl 14, efter det ska jag vara med min älskling! 
Nu ska jag fortsätta letandet av mina t-shirtar. 

PUSS 

 

Kommer inte vara i skolan på 2 veckor nu, (Hudiksvall, Påsklov) Kommer sakna klassen igeeeen. 

Av sofie - 5 april 2011 19:28

woooow, vilket träningspass! Körde skivstång spin idag, 1 timme och 30 minuter. Svettades som en gris.. tröjan hade inte en enda torr fläck efter passet. Känns som jag redan börjar få träningsvärk..gosh. 

Det gjorde inte mig något alls att de va regn och kallt ute på cykelturen hem. Inget annat än skönt!


Nu ska jag snart till affären och handla med mami, ska se om jag hittar något nyttigare jag kan äta till frukost istället för oboy och sockerbomben, crunsh. 


Det är inte långt kvar tills man sätter på sig mindre kläder!


 

Av sofie - 4 april 2011 18:20

Har tänkt ut två tatueringar jag vill göra:


mamma och pappa på hebreiska <-- nacken/mellan skulderbladen

och
the greatest thing you'll ever learn
is just to love and be loved in return <-- vet dock inte vart jag ska placera denna långa text, funderar på innersidan av överarmen...annat förslag?


 

Ovido - Quiz & Flashcards