Alla inlägg under mars 2011

Av sofie - 18 mars 2011 08:27

Jag drömde inatt att jag beställde massa kläder från HM som var ubersnygga, att de hade kommit in massa nyheter.. hade jag rätt? JA


  
32 varor i shoppingbagen haha om jag fick önska :):) 


Nyheter:


Virkat
   Visade kläderna i andra färger, men om jag fick välja skulle jag vilja ha de i vitt! :)  


2 snygga somriga/våriga outfits


  

Underkläder
   
Favorit i repris
   Har tubtoppen och jumpsuiten i flera olika färger här hemma :)

Av sofie - 18 mars 2011 08:11

Idag har jag stannat hemma från praktiken, har börjat fått ont i halsen och vill inte riskera att smitta dom äldre när dom har så lågt immun försvar. Det var nog tur det, snön har ju lagt sig så att cykla hade inte fungerat idag. Hoppas den har smält bort tills på Måndag.


PUSS

Av sofie - 16 mars 2011 21:03

Dagarna går in i varandra, trodde de skulle bli lugnare när jag fick gå på praktik. 


4 saker jag saknar nu när jag är ute på praktik

- Klä mig! Jag är för bekväm i mjukis och dessutom så finns det ingen anledning till att vara fin när man bara ska till praktikplatsen och sen träna. Tråk.
- Träffa min underbara klass, det är inte kul att spendera dagen med äldre kvinnor och män hela dagarna. Vill skratta med dom i min egen ålder!

- Träffa Jakob, jag fick pussa på min älskling varenda dag men nu när jag inte är i skolan finns tyvärr inte den möjligheten så jag får nöja mig med att pussa på han på helgerna istället.

- Tiderna, Det är längre dagar än vad jag är van vid, börjar tidigare - slutar senare. Lunchen och allt fikande är ett problem för min mage, den har nämligen blivit stor igen. Kanske måste dra ner på fikarasterna?? 


Sen finns det ju otroligt många bra saker med praktiken också, don't get me wrong. Det är ju faktiskt ganska skönt när man slutar tidigare, och dessutom finns det knappt något plugg heller! :) (fandå, kom på att jag måste klämma in en intervju på praktikplatsen också.)


Nu är det time for bed, vill inte sova hela helgen igen...
 

Puss puss, god natt kära läsare!

Av sofie - 15 mars 2011 21:22

Hej


Jag vaknade nyss... känns det iallafall som. Dagen har gått otroligt fort, har inte haft en enda stund till att vila.

Praktik 7.30-16.15

Cykla
Skivstångspin 17.00-18.30
Sen var det bara hem äta, laga matlåda, äta, dusch och nu sitter jag här. Imorgon kommer väl också gå ganska snabbt. Men ändå är det riktigt skönt att dra igång med träningen stenhårt. Känner dock att jag kommer få världens träningsverk imorgon, har ju inte tränat på någon vecka så de är väl inte så konstigt antar jag..


NU måste jag läsa någon sida i svenska boken innan jag slocknar.. imorgon kommer se ut som idag fast lite värre.. dags för sängen! 
 
PUSS 

Av sofie - 15 mars 2011 08:00


 Några av mina favoriter just nu!

Av sofie - 14 mars 2011 17:20

Heeeej!


Fy vad skönt de är att jobba dag, då har man ju hela eftermiddagen att använda till annat. Super!


Praktiken blir lite roligare för varje dag som går, får göra mer och mer för varje dag. Skulle vara så kul att vara undersköterska, NU. Kunna allting, göra allt själv osv.


      

Nu ska jag äta torsk i sås, för tredje gången på 1 dygn, de är verkligen min favoriträtt. Kanske skriver det super enkla receptet här om ni är snälla ;)


PUSS

Av sofie - 13 mars 2011 20:51

Heeej...


Jag har verkligen ingenting annat i tankarna nu mer än framtiden. Dessa praktikveckor kommer vara så värdefulla och lärorika, men just nu är jag inte så pigg på att börja 6.45 imorgon. Är heller inte pigg på att jobba helg nästa vecka. Men men, man måste tänka posetivt.. det är en superbra erfarenhet och jag kommer ha jobb när jag går ut skolan vilket inte alla kommer att ha. Posetiva tankar!


Min dag har annars spenderats med Jakob, skulle tränat men kände mig för stressad samtidigt som dagen har varit hellugn. Nu tänkte jag lägga mig i sängen och försöka sova, ögonen vill inte vara öppna så länge till. 

I helgen ska jag sola för första gången på 7 månader, finally!! (jag är riktigt blek just nu!)

Av sofie - 13 mars 2011 09:30

Här kommer lite bilder som jag lovat! Även en video på ett av många skrattanfall vi fick under kvällen:

Bilder:              

  

Ovido - Quiz & Flashcards