Alla inlägg under mars 2011

Av sofie - 25 mars 2011 07:13

Hej sweethearts!


Jag sitter och drömmer mig bort till sommaren, när jag kan börja använda alla mina sommarkläder och mina nya bikinisar och skit. Fick äkta kicken igår när jag började tänka på England, jag längtar så sjukt myyyyyycket! 


Nej nu ska jag vila upp mig så att jag orkar med min dryyyyyyyga heeeeelg.
   


PUSS 

Av sofie - 24 mars 2011 13:33

Hej kära ni!

Hade en jäääättebra dag på praktiken, plötsligt möts jag av en fet motvind som gör så att min cykel inte kan röra sig framåt. Okej okej, jag kunde röra mig framåt, men jag höll på att ramla för att de gick så sakta i 1ans växel. Wiihoo, HATAR blåsväder när man cyklar. Det sabbade min dag lite grann ialllafall.

Nu när jag ätit mat mår jag lite bättre,  ikväll ska jag på ett skivstångspass och efter det ska jag nog äta lite godis och tycka synd om mig själv. Jag ska ju faktiskt praktisera bort hela helgen. Yeyy..

 


Kan inte fatta att jag skriver det här, men jag saknar skolan.. eller nja. Jag saknar att vara med min kära klass. Tror inte att jag skulle kunna haft en bättre klass, ni är bäst.
 

Av sofie - 22 mars 2011 16:25

Jag tror inte att ni orkar läsa ett inlägg om hur trött jag är.. och jag orkar heller inte skriva ett. Så idag blir det en sånhär! (Snodd från jennicajosefineandersen.blogg.se)


4 KATEGORIER!

OM MIG:

Vad är ditt namn: Sofie Hansson

Singel/upptagen: Upptagen 

Grundskola: Pilträdskolan och Apalbyskolan

Gymnasie: Västerås Fria Gymnasium, Omvårdnadsprogrammet med inriktning Räddningtjänst

Ögonfärg: Greeen

Hårfärg: Just nu brunt, men imorgon hoppas jag på lite ljusare hår!

Längd: 159 OCH ½!!

Vad gillar du gällande dig själv: Att jag tänker på min framtid och vet vad jag vill. Jag är målmedveten!

Piercings: Haft i naveln och i överläppen båda är uttagna! :)

Tatueringar: Nej, men snart så!


VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?

Läppar eller ögon: Ögon

Kramar eller pussar: Pussar

Kortare eller längre: Längre

Yngre eller äldre: Äldre

Romantisk eller spontan: Romantisk, men han måste vara lite spontan också

Snygg mage eller snygga armar: Armar!!!

Tatueringar eller piercingar: Tattoos

Ragg eller förhållande: Förhållande

Bråkstake eller blyg: Inget utav dom


HAR JAG NÅGONSIN:

Kysst en främling: Japp

Gjort något sjukt spontant: Jo

Gråtit när någon dött: Yes

Varit så trött att du somnat sittandes: Njäää

Skrattat så att du har börjat gråta: hihi jaaaa


BLANDAT:

Senaste sång jag lyssnade på: What the hell - Avril Lavinge

Någonting som jag längtar till: sommar, och London. Även till yttligare utomlands resa.. sen längtar jag till ett besked att jag fått något sommarjobb hihi

Vad kan jag verkligen inte leva utan: Min familj, never ever!

Vill jag ha barn: Jag vill ha 4 barn om jag fick önska!

Karriär i åtanke: När jag tagit studenten ska jag jobba i Norge en sommar/ett år sen ska jag jobba här i Sverige några år. Resa några månader för att sedan bosätta mig här i Sverige någonstans. Därefter pluggar jag vidare till sjuksköterska. När jag är utbildad till det ska jag jobba ett år som SSK för att sedan kunna plugga vidare till barnmorska. 



Nu ska jag skippa träningen och umgås med min mamma istället och njuta av att det inte är någon praktik imorgon.


PUSS


Av sofie - 21 mars 2011 17:02

Hej


Dagen har varit lång, ändå är klockan bara 17. Har varit vaken sen 6 imorse så de är väl inte så kontsigt att de känns långt.


Min dag har än så länge bestått av praktik, varit en sväng i skolan och lämnat en uppgift, svängde även förbi Pappas mässa där jag fick lite ideér. Sen dess har jag varit hemma och tagit de lugnt, inte gjort någon nytta över huvudtaget. Rummet skulle behöva städas och tvätten skulle behöva tvättas. Men saken är den att rummet behöver alltid städas och tvätten behöver alltid tvättas så jag skjuter upp de en dag eller två istället. 

Nu ska jag invänta att pappa ringer mig och när han gör de ska jag få skjuss till Deborah, och kl 20.00 ikväll väntar ett superroligt Aerobicspass, kommer jag någongång tröttna på det passet? NEJ!


Nu ska jag fortsätta tänka mig bort till ett varmare land. Kollar vad olika all inclusive resor kostar till olika länder så jag vet hur mycket jag ska spara. Har nämligen bestämt mig att resa till våren!


LIIIP


   

Av sofie - 20 mars 2011 20:15

Fy vad irriterad jag blir, det blev inte en enda förändring på mitt hår, eller jo utväxten blev ju lite mörkare. Vad är grejen, varför tar inte färgen på mitt hår?! Nästa gång slingar jag det istället. 


Posetiva saker idag:

Det kändes bra på intervjun
Spenderat dagen med min syster
Tränat

Förmodligen åker jag utomlands i höst också men en väldigt viktig person i mitt liv. Vi vår väl se, hoppas på det! 


NU: Fortsätta kolla på solsidan (och sakna mamma). Kanske ta en tilll skål crunsh?
    

Av sofie - 20 mars 2011 10:04

My Day:
Intervju
Debbie
Färga håret
Träna
Läsa ut bok


PUSS 

Av sofie - 19 mars 2011 22:53

Prövade nyss de nya sommarkläderna jag fått hem från HM, åååh vad jag vill ha sommar NU. 


                         

  

Nu ska jag gå och lägga mig, ska upp imorgon till Intervju!


PUSS 

...

Av sofie - 19 mars 2011 00:15

Måste köpa en väska, hittade en mindre väska som jag kan ha i London

  

Sen hittade jag denna snygga väska, lite annorlunda och mjuk.. häärligt
   

Ovido - Quiz & Flashcards