Alla inlägg under november 2010

=)

Av sofie - 13 november 2010 11:23

      



Allt är köpt på gina tricot
rosa pannband - 79.90kr

svart spetströja - 199kr

tunn rosa tröja - 199kr 


Av sofie - 13 november 2010 00:30

Jag har gått för långt, kan inte sluta gå
Hjärtat sitter utanpå, slår inte som det brukar slå
I ett ensamt rum, en sekund blir tusen år
För ljus att nå. Så djupa sår
Sjunker lite lägre för varenda gång jag vänder om
Men jag vänder om, än en gång
Orden fastnar halvvägs, jag vet inte hur jag bär mig åt
Samma gamla visa, men vet inte vad det är för låt



Allting börjar om. Jag kan börja om
Jag behöver hela mig, så jag kan ge dig hela mig
När allting börjar om
Jag har gått så långt, nästan blivit van
Historien upprepar sig och slutar alltid likadant
Sidan som går vidare har någon redan rivit av
Så jag griper tag i vita blad
Om inte jag var feg, om inte du var den som hade rätt
Hade väl du aldrig kunnat genomskåda allt som skett
Samma gamla visa, men vet inte vad det är för låt
Förlåt att jag aldrig någonsin sagt förlåt


denna låt beskriver väl min känslor mer eller mindre just nu..

Av sofie - 12 november 2010 23:15

Jag vaknade 4 inatt, var redo att gå upp men insåg att jag kunde sova några timmar mer. När jag vaknade för andra gången ville jag ligga kvar hela dagen. Skolan var ändå helt okej, ångrar mig inte att jag tvingade upp mig själv, frös som en isbit och vänta på bussen för att sedan gå på och trängas bland trötta och buttra människor för att sedan gå av och gå till skolan med luvan fastklistrad på huvudet för att skydda mitt nyplattade hår mot regnet. Efter skolan gick jag iallafall på stan med mamma en snabbis, mamma har blivit en liten shopaholic nu.. visste att jag hade fått det ifrån henne. Nu är det bevisat iallafall! Måste nästan ta kort på en klänning som hon köpte, den var så gudomligt snygg. Man drömmer sig bort när man kollar på den. Jaja, lägger upp bilder imorgon på vad jag shoppade!


  
Resten av dagen spenderade jag med Älskling,Deborah och Anna plus lite mamma också! :) v


PUSS

Av sofie - 11 november 2010 16:34

Hejhej!


Om jag ska vara helt ärlig så har jag faktikst inte haft tid till att blogga dom senaste dagarna, har somsagt börjat träna nu och innan det har jag pluggat. 
Dagen har varit helt OK, jag och Rickard stod bland annat utanför skolan och kastade ut varje godis med spår av nötter i, trust me de var en del.. Snart är det träning som gäller, Afro Dans och på Måndag ska jag prova på KiBox för första gången. Jag personligen tror att dessa två pass kommer vara dom roligaste. Jaja nu måste jag ner och få någonting i magen. 


Här kommer lite bilder från Onsdagen - första snön! :)

Josefine och JagJosefine, Christoffer, Hanna och jag   Josefine, Christoffer, Rickard, Jag och FannyAmanda och Jag   Josefine och Amanda   Jag, Fanny, Josefine och Amanda 

OP10A är bäst!

Av sofie - 9 november 2010 17:00

Hej hej!


Som ni säkert redan vet så kom första snön idag till Västerås! De snöar än och har snöat ända sen lunch så det är mycket snö. Inte kul för de som cyklar eller åker bil, inte för de som måste stå och vänta på att bussen ska komma heller (jag). Nu är det riktigt kallt och jag önskar jag hade en lillasyster/bror som jag skulle kunna gå ut och åka pulka med eller kasta snöbollar på. 


Jag har iallafall bara suttit vid datan och pluggat lite sedan jag kom hem. Trodde klockan var runt 18, 19 men den är bara fem. Helt sjukt var mörkt de blir ute, trots att de finns massa snö som lyser upp nu. Blä.


stängt fönster

  
öppet fönster   


Av sofie - 8 november 2010 21:34

Helloj!


Måndag..Måndag..Måndag.. bästa måndagen på länge faktiskt! Gick på stan efter skolan med Rickard, jag hjälpte han att hitta lite kläder på HM. Känns bra att kunna gå in där utan att ens prova en tröja eller något! Feedback to me! :)

Jag satte mig ner och plugga i 30 minuter innan jag satte på filmen "In love with shakespeare"  som vi såg på Engelskan, men som jag dock inte orkade se klart på Då. Tog en macka och efter det drog jag och Debbie och tränade, Puls, BAS blev det idag. En utmärkt start på träningen. :) Nu ska jag försöka lägga mig snart.


Såhär såg jag ut idag   Provar ha mittbena nu också, känns bra änsålänge :)

Av sofie - 7 november 2010 12:50

Kom nyss hemifrån en 5km powerwalk med min syster Anna. Öronen svider och dunkar, låren är kalla och kinderna knallröda, de börjar alltså bli vinter. Nu ska jag ta ett mellan mål, städa mitt rum lite och ta en dusch. Resten av dagen består av TV, dataspel och säng. 


Ha en superbra Söndag!

  

Av sofie - 7 november 2010 10:30


 

I'm calling on angels

Ovido - Quiz & Flashcards