Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

drömmar

Av sofie - 22 oktober 2010 23:46

jag vill flytta hemifrån!


Jag vill köpa mina egna möbler, äta mat som jag själv köpt och tilllagat, bo med världens roligaste och underbaraste Jakob, göra precis vad jag vill, tjäna mina egna pengar, handla kläder när jag vill, skaffa bil, skaffa körkort, ha en helt egen walk-in-closet, inreda hela huset, bestämma själv hur hela huset ska se ut. (skaffa barn lite senare)


Tänk om man kunde önska sig detta i julklapp? Att ta studenten i år och helt plötsligt bli 18, hade varit skönt va?


Just nu längtar jag grymt mycket, vill ha nytt, vill trivas, vill bestämma själv. Det är långt kvar och det känns ändå roligt att se fram emot någonting. Närmast på min "göra-lista" är utomlands semester som antagligen kommer bli av efter sommarjobbets lön, om jag får något sånt.


Tänker på framtiden något sjuk mycket just nu, drömmer om hur jag vill leva, vad jag ska tjäna och hur/var jag ska bo. Vilket är väldigt svårt att lista ut nu och självklart tänker jag mig ett jättefint hus och en hög lön. Men de viktigaste är nog att få leva tillsammans med någon jag älskar (Jakob). Jag hoppas verkligen vi håller livet ut.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie - 2 december 2012 11:29

Jag har inte gjort en ny blogg, alla inlägg finns kvar och nya stället jag bloggar på är http://www.nattstad.se/sofiehanssonSå i fortsättningen hittar ni mig där! ...

Av sofie - 2 december 2012 10:56

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3227624637 " ...

Av sofie - 2 december 2012 10:16


Var jobb hela långa dagen igår, vi fick besök av han som öppnade resturangen och de som jobbade där för 30 år sedan. Jag och Cajsa började nästan gråta, det var så rörande när dom såg varann och blev så otroligt glada! Älsklingen och jag drog till BK...

Av sofie - 1 december 2012 08:55


Julpyntade igår i lägenheten med Jakob, ska köpa lite mer.. fast det känns onödigt ut i fall att jag skulle få en lägenhet i Västerås.. men de är riktigt mysigt iallafalll! Bara milo som saboterar granen... man måste ha koll på honom.. så dryygt.    ...

Av sofie - 29 november 2012 22:57

Jag bara la mig ner i sängen och fick dendära jobbiga känslan jag hade för några veckor sen. Dendära känslan när man inte är tillräcklig, man vet inte vad man gjort för fel. Men jag måste påminna mig själv att jag är en bra person...att alla faktiskt...

Ovido - Quiz & Flashcards