Alla inlägg under september 2010

Av sofie - 15 september 2010 17:05

Hello


Är helt slut efter en morgon med orgientering och en jobbig dag som inte slutar innan kl 16.00 Just nu vill jag bara lägga mig i sängen men risken är stor att jag slocknar så jag avstår. Måste hinna med att plugga lite innan dess. Sen ska jag slöa i sängen tills kl blir mer och då ska jag ta mig en tur i spåret. 


Jakob blir 18 snart, VAD SKA JAG KÖPA?! Jag har ingen aning. Surt.

     

Bild på mig och Jakob från när han fyllde 17år. Gud vad tiden går snabbt!! 

Av sofie - 13 september 2010 22:26

Nu är jag hemma från joggingturen, förlåt men, fan vad grym jag känner mig! Har aldrig någonsin sprungit så länge utan stopp. Är så himla peppad! När jag når mitt mål ska jag köpa mig mycket kläder som belöning, då måste jag ju stanna i just den vikten så jag inte går upp och inte kan använda mina nya kläder. Är jag inte smart? Johoooodu, väldigt. ;)


BIG NO-NO till onyttigheter fram över.

    

bild tagen för ungefär 2 år sedan..

Av sofie - 13 september 2010 20:32

Hello!


Efter den jobbiga men roliga "tampong" skoldagen träffade jag Sofia, vi köpte lite godis och pratade om allt och ingenting. Nu är jag hemkommen och snart ska jag och mamma ta en runda i spåret. 50-52 kilo ska jag ju klara nu så snabbt som möjligt, dock inte för snabbt. Börjar röra på mig mer nu och FÖRSÖKT dra ner på det onyttiga fast det är svårt. Slutat rökt nu också vilket  kommer gå riktigt bra skulle jag tro. Är verkligen peppad på att bli smal som förr nu! Blir en helt ny garderob om ett tag då, så inte kläderna hänger på mig! (:


Här har ni en bild på när jag var smal..(enligt mig)      

Blir grymt taggat av dessa bilder, 48kilo here i come! :)

Av sofie - 12 september 2010 11:05

Hejhej


Efter en natt med öppetfönster + fläkt har jag nu blivit sjuk. Igår hade jag en jobbig hosta och det var inte roligt att svälja/prata heller. Idag har det övergått till en mer hes röst och hosta fortfarande. Jag som trodde jag var så grym, att jag inte skulle bli sjuk trots alla runt om mig var det. Trots att min älskling var dålig, trodde jag att jag skulle klara mig. Men det gjorde jag ju faktiskt. Det var ingen annan mer än jag själv som gjorde mig sjuk. Dumma Sofie som glömmer stänga fönstret när hon ska sova. -.-

Igår var jag hos Debb och Ralph. På kvällen kollade vi massor med filmer från förra årets roliga stunder och jag kan knappt bärga mig till nästa syskon fest. De är det roligaste som finns. Alla är så crazy, okej okej jag är crazy och alla andra hänger på, mer eller mindre. Nej, måste ordnas snart, när alla är lediga. Ska iallafall åka till Deborah idag igen med Mamma. 


Juste! Jag har inte ätit godis på hela veckan. I fredags var jag ute och sprang med Jakob. 2km med delvis joggande. Jakob var duktig som höll tempot uppe. Dock köpte jag en energidryck på kvällen. Men det var ändå duktigt av mig att hålla mig ifrån godis. Om de inte hade varit för min förkylning hade jag testat mig på spåret ännu en gång. Ska nog göra det till en vana varje dag. Nu måste det hända grejer alltså!


Ni får ha en toppen dag!


    

Puss  

Av sofie - 11 september 2010 11:14

Hejhej!


Vaknade upp med hals ont idag, och har gått runt och hostat hela morgnen. Ska jag också bli förskyld nu? Jag som brukar klara mig så bra utan det. Jaja, idag står det tvättning på schemat om jag nu orkar det då, vilket jag måste. 


Ikväll får vi se vad som händer.. om jag mår bättre kanske jag hittar på någonting. 


 Igår lyckades jag och Jakob få till en bild där båda ser normala ut. Grattis till oss! :)




Av sofie - 8 september 2010 21:04

Helloj


Dagarna bara flyger förbi, snart är det fredag igen och det går fortfarande ruskigt snabbt. Är dock skönt att dagarna går snabbt, och att helgerna känns allt närmare och närmare. Allting känns väldigt bra just nu och jag hoppas det fortsätter så. Jag har inte så mycket att skriva här på min lilla blogg längre och jag orkar inte heller skriva vad jag gör om dagarna, för ingenting speciellt händer mer än skola. Jag är så trött efter skolan så jag sätter på mig pyamas så fort jag kommer hem.


Hösten närmar sig och jag gillar det! Älskar att sätta på mig tjocka mysiga tröjor och drar gärna på mig skinnjackan igen. Nu är det skor som måste inhandlas och det känns ännu roligare. Fast efter denna sommaren med mycket pengar känner jag mig lite orolig för resten av året. Nu blir det en 1000-lapp i månaden vilket är på tok för lite! Dom borde verkligen höja studiebidraget till åtminstånde 1500 - 2000kr. Det är dyrt att leva nu för tiden. 


Fick även hem mitt efterlängade CSN-kort idag. Jag fick ett stort leendé på läpparna när jag såg det ligga på skrivbordet. Wihoo! :)        

Av sofie - 7 september 2010 21:42

  

GIVE ME.


Extra jobb nästa?

Av sofie - 7 september 2010 18:19

Hej!


Kom hem och tog två goda mackor och ett stort glas oboy efter skolan, vilket var skitgott! Sen toppade jag det med lite kladdkaka som jag tryckte ner innan jag somnade mitt framför topmodel. Vaknade av att syster D kom, men jag kunde knappt hålla ögonen öppna så jag slumrade till i 30 minuter till. Sen gjorde jag henne lite sällskap tillsammans med matteboken så jag fick lite matte gjort också. 


Jag tror dock jag är knäpp för att jag har jättesvårt att göra matte om de inte är lite ljud omkring mig, det blir lixom för tyst. Weird. 


Sen har jag haft en ful-dag som jag kallar det. När man bara känner sig ful helt enkelt. Så ingen bild får ni. Nu ska jag göra något av timmarna som är kvar på den här dagen.

Hare!

Ovido - Quiz & Flashcards