Alla inlägg under augusti 2010

Av sofie - 10 augusti 2010 23:12

Hejhej


Jag är förvånad. Skolan börjar om 6 dagar och jag har haft sommarlov i 2 månader. Trots det känns det som jag haft sommarlov i 3 dagar. Det känns som det bara flög förbi, det har aldrig gått såhär fort tidigare. Antar att det är pågrund av sommarjobbet som det bara flugit förbi. Man tänker ju bara till nästa lön hela tiden, och helt plötsligt är nästa lön om 2 veckor och nästa lön är när skolan redan börjat. Känns läskigt. Jag är för den delen otroligt nervös och pirrig till skolstarten, så fort jag tänker på det skuttar jag runt och vet inte vad jag ska ta mig till. Kan inte skolan börja imorgon? Så jag kan få det överstökat, jag vill inte vara nervös, jag vill inte vara pirrig. 


Allt kommer gå bra, lugna ner dig Sofie. 


Imorgon åker jag och handlar med mamma, och sen får jag se om det bjuds på lite solning också. Annars ska jag ta det lugnt imorgon också. Sen på Torsdag ska jag och Jakob ut med båten och fiska. Bara han och jag, det ska bli jättemysigt. Vi hittade verkligen varann på Åland, tillbaka till dagarna vi var kära, tillbaka till dagarna där man sväva runt bland molnen. 


Livet leker just nu och har gjort det hela sommaren. Blir så otroligt glad av solen, personerna runt om mig och är just nu otroligt posetiv trots tråkigheterna som händer runt om. Ibland måste man gå runt problemen och inte igenom för att kunna ta tag i dom när man är starkare.


  


Av sofie - 10 augusti 2010 12:55

    

Passade på att beställa hem lite kläder från HM när de är lite billigare. Mycket svart men det behövs också ibland! Nu ska jag försöka göra någonting av dagen. 


   

Av sofie - 10 augusti 2010 00:38

Av sofie - 9 augusti 2010 23:17

Dag 1, Fredag.
Från Västerås till Gäddö, där vi tog båten Rosella till Åland. Bilresan till båten var lite halvdan utan musik och Debb blev arg på lilla mig som hittade på låtar om precis allting. Som jag alltid gör när jag har tråkigt, och alltid blir någon irriterad. Jakob, Debbie, Mamma alla blir lika irriterade och varje gång är det lika roligt och lika svårt att sluta. 
     
Vi var framme på Åland runt 14? tror jag. Ingen aning. Men vi hittade på någonting med en gång. Ralph var sugen på att bada, likaså Debb och Jakob. Jag satt på bryggan brevid och filmade och fotade. Vi tog lite vackra bilder som bjuds på här under. Ska försöka orka med att ladda upp lite filmer.
                

 
Dag 2, Lördag. 

Idag stod det ingenting på listan, men ändå vaknade vi vissa av oss irriterade, vissa av oss trötta och vissa av oss glada. Vi bestämde oss tillslut för att åka och fiska. Efter att vi varit inne i stan. Resan dit kändes jättelång pågrund av min hungriga mage och mitt minimala tålamod. Men väl där på den gamla bryggan full med intorkad fågelskit satt vi och mös med de kyliga vidarna. Jakob och jag försökte fånga fisk samtidigt som vi kastade ner sten i vattnet, där vet jag inte riktigt hur vi tänkte. Debbie tog över efter en stund och fick såklart fisk med en gång. En liten aborre som ni ser på bild. 

                   

Efter fisketuren åkte vi till olika historiska platser. Bl.a en mur som Ryssarna hade byggt upp men britterna sprängt. Där fanns en liten marknad också, den långa promenaden runt den spränga muren var den längsta i mitt liv. Att vara extremt kissnödig passar inte riktigt in vid sånna här tillfällen. Vi åkte även upp på tre olika berg och kollade på andra historiska platser. 

      

Hemma hos Ralphs föräldrar blev det god grillspett och potatis. Alla åt sig mätta och belåtna. Senare blev det springtur för allihoppa, Jakob tog spåret medans jag och Debbie tog oss en 800m runda på Ålands friidrotts plats. Natten bjöd på 2000 mysiga blixtrar.


Dag 3, Söndag.

Idag bestämde vi oss för att ta ett dopp i havet, trots den kyliga luften och de tryckande regnet. Efter spelade vi äventyrsgolf. Det var riktigt kul med lite annorlunda banor, regnet gjorde det lite jobbigt men det fungerade. På kvällen bastade vi i någon timme, riktigt skönt. Tog en varm choklad efter, mums!

  

Av sofie - 9 augusti 2010 17:45

Jag vet att du finns här även fast du inte syns.


Vila i frid Farmor  

  

Av sofie - 8 augusti 2010 20:52

Hello!

Har varit en Underbar helg här på Åland. Vi har hunnit med massor. Bl.a kollat på lite historiska krigslämningar, badat, spelat äventyrsgolf, fått Ralph att INTE hoppa ner från en 18 meters bro och mycket mer. Lite mer detaljerat berättar jag när jag kommit hem, då ska ni få lite bilder också.


Imorgon bär det av hemmåt. Jag och Jakob ska åka hem helt sjävla imorgon, först färjan sen buss sen tåg sen är jag hemma. Är lite nervös, fast jag inte ens behöver vara det.


Nu ska jag vara lite social med min älskling. Hörs imorgon.


  

Av sofie - 5 augusti 2010 23:05

           

Solen tittade fram en liten stund ändå. Var bara ute i 30 minuter men man vänjer sig vid kylan så snabbt. 


Det var sista dagen på jobbet idag, kändes tråkigt men samtidigt väldigt skönt. Slipper passa tider, kan hitta på vad jag vill så länge jag vill. Det var mitt första riktiga jobb och det var ingen negativ upplevelse. Nästa sommar ska jag satsa på ännu ett sommarjobb och därefter ska jag försöka jobba extra samtidigt som skolan är igång. 


Nu har jag packat färdigt och imorgon bär det av till mysiga Åland. Ska bli en jätterolig helg. Hoppas vi får fint väder! 


Puss

Av sofie - 5 augusti 2010 16:15

   Nytt från HM, transparent och randigt.    Ursnygg ryggsäck. Skulle vara skönt att ha en sån nu när skolan börjar snart. Känns som en axelväska full med tunga böcker inte är det bästa för ryggen..Kanske blir att inskaffa mig en.


Nu ska jag precis cykla iväg till jobbet, sen blir det inte så mycket bloggande. Ni får en bildbomb från Åland sen när jag kommer hem. Puss

  

Ovido - Quiz & Flashcards