Alla inlägg under juli 2010

Av sofie - 15 juli 2010 00:04

      här besökte vi sveriges sämsta service och kinaresturang    

systrarna Hansson      

Av sofie - 14 juli 2010 09:52

 

    Snart ska jag ner till stan och fixa lite grejer. Sen när jag är hemma igen blir det nog lite solning som gäller. Efter det är det min sista jobbdag och sen semester :D

Av sofie - 12 juli 2010 23:54

    

tjena..


sitter och leker med min nya dator:D:D:D

Var och köpte den idag på elgiganten.. så nu ska jag ladda in massa bilder här och sen ska jag väl antagligen köpa lite större hårddisk där jag kan ha lite filmer och så så jag inte proppar den här datorn helt full med en gång. Imorgon blir det sola och bada i det fina vädret och idag återstår det bara att sova.


Puss

Av sofie - 11 juli 2010 00:32

Hello!


OBS! långt inlägg


Dagen började med en riktigt härlig morgon dusch. Efter det gick jag ner och åt frukost där mamma gjorde mig sällskap med korsord och Yatsy. Jag vann överlägset på Yatsyn och korsordet tröttnade jag på..

Efter ungefär 3 timmar då jag sminkat mig (första gången på läääääänge) plattat håret och stressat som en jäkel för att hinna med bussen som jag för den delen missade övertalade jag min snälla mamma att skjussa mig till Jakob. Väl halvvägs till Jakob fastnar vi i en kö.. gissa var? Erikslund SÅKlART! Några svordommar, skällsord och skratt senare var jag hemma hos Jakob.
  

Glada jag tills..
Denna saab körde som en IDIOT. Jag blev jätteirriterad.

Hos Jakob är det tyst, han sover eller halvsover och jag kommer in och väcker honom kl 13.00 Kan man verkligen sova så länge?! Jaja.. efter en stund blev båda hungriga och bestämde oss för att ta och köpa lite onyttig pizza. Det är kooookhett ute och jag klagar hela vägen till Bäckby grillen.. ut därifrån är Jakob uberglad för coolan han fick GRATIS med hamburgartallriken.

Klockan tickar och de är dags för fotbolls VM. Vi kickar på det såklart.. det händer ju inte ALLLLS ofta.. sen går jag ut.. vill ha lite frisk luft. Väl ute i parken hör man någon gubbe skrika ”URUGAY URUGAY!!” Jag tycker på axlarna och fortsätter småprata med pojken min. Sen kommer någon ut i kalsonger, vinkar åt mig och förklarar att han hejjar på Urugay. (ett lag i fotbollen) Jag vinkar tillbaka och nickar förstående. 2 minuter senare kommer han ut igen.. nu med byxor på.

- Vad har du för dig? - Nää.. ´sitter bara här med MIN POJKVÄN.

- Okej okej. Sträcker fram handen till Jakob och hälsar artigt.

- Är ni svenskar?

- Ja.. instämmer både jag och Jakob

- Åååh vad söta ni är… vad gulliga ni är! lägg märke till att han pratar dålig svenska.. sen börjar han berätta om vad han jobbar med, att hans fru och han bråkar och envisas med att vi är ”för gulliga”. Han berättar också att han har krut som han ska döda bläckfisken Paul med. För er som inte vet är han en bläckfisk som hejar på olika lag i VM, den han väljer har nu vunnit 7 gr i rad. Han avslutar samtalet med att sträcka ner handen i fickan och säga ”jag har något åt er!” säkert 5 gånger.. jag och jakob misstänker att han kommer ta upp knark men sen ger han Jakob en 50-lapp så han kan köpa glass till mig. Det här har varit en sådan underbar dag..även fast ingenting speciellt har hänt. Hade glömt att sådana dagar fanns.

   vi åkte lite inlines   jag var lambi på hal is fast på asfalt då..
     jag tvingar jakob vara med på lite bilder när han kollar VM.. mohaha

   älskling

Av sofie - 9 juli 2010 20:59

lite av grejerna jag klickade hem idag.. :)
   har beställt en bikiniunderdel,en tröja, ringar och en tubtopp också =) 

Av sofie - 8 juli 2010 12:22

Hejhej.. idag har jag lite ont i halsen, tråkigt.


Igår var jag på lövudden med Eva,Mamma och debbie. Hade jättekul, vi skrattade oavbrutet sista halvtimmen, iallafall jag! Hahaha - ingen var riktigt klar i huvudet när vi skulle lösa ett korsord. Men jaja, åkte till jobbet efter det och där gick de väl inte så himla bra.. och idag är de exakt en vecka kvar till semestern, skööööööööööööönt! :)


Idag blir det tvätt och lite lek med katterna i trädgården, sen är det Power meet imorgon som jag nog ska spendera med Jakob.


Bilder kommer upp från olika dagar sometime soon!:)

Av sofie - 6 juli 2010 12:04

Nu har jag beställt min dator.. och när jag fått hem den kommer de bilder från midsommar och skåne-resan hade jag tänkt. 


Idag kom mamma hem, vi har nyss ätit frukost tillsammans. Känns hur skönt som helst! Snart kommer Eva hit och efter det drar vi till stan och träffar på Anna och Debb. 

   jag idag - busig och glad :D

Av sofie - 5 juli 2010 16:10

åååh.. nu är jag sååå sällskapssjuk.


vill att någon ska vara här och underhålla mig.. såhar jag varit hela livet. kommer ihåg när jag var liten då bad jag alltid mamma ge mig något förslag på vad jag skulle göra..  dissa dom alltid men ändå. fy vad tråkigt jag har hahaha :(

   

jag brukar vanligtvis räkna pengar när jag är uttråkad.. men nu har jag räknat dom så mycket så jag vet exakt vad, var och hur mycket jag har. 


Nu ska jag åka och jobba.. sen efter det ska jag beställa hem en dator MED FÖRSÄKRNING. Utan den hade det varit ovärt.. jag är så klantig. Ciao (K)

Ovido - Quiz & Flashcards