Alla inlägg under november 2012

Av sofie - 20 november 2012 21:28

Tisdagens to do, plugga nästan klart ett arbete... jobba någrs timmar. Fick utbilda idag, lika kul varje gång!! Dessutom blev de en spontanfika med jobbarkompisen johanna och imorgon åker jag och simmar med Lina!

Av sofie - 19 november 2012 23:13

Senaste dagarna i bilder

Av sofie - 19 november 2012 12:31

Dumma katt...

Dags att klä på sig så man hinner med bussen...

Av sofie - 19 november 2012 09:20

Tog en list från Emmas blogg

1. Var är din telefon?  Brevid mig
 
2. Var är din andra hälft? Hemma och sover antar jag
 
3. Ditt hår? Uppsatt i en hög tofs
 
4. Ditt humör? seg i huvudet men förväntansfull
 
5. Din dagsplan? Gå i skolan fram till 16, äta något, jobba därefter till 21. 
 
6. Det bästa du vet? Mina nära och kära, men annars resa... de är fan livet alltså!
   
 
7. Din dröm inatt? Att jag var ute och reste
 
8. Ditt livsmål? Som alla andras, skaffa barn, stor villa, ha ett bra jobb som jag tycker om att gå till och trivs och självklart spendera resten av mitt liv med Jakob. Uppfostra mina barn till bra personer o.s.v o.s.v
Ajuste, vill resa jättemycket innan jag skaffar barn. Hur ska jag hinna min livsplan? Plugga 3,5 och resa runt överallt före jag fyller 26?!?!
 
9. Rummet du är i? Är mitt älskade vardagsrum som jag hoppas jag flyttar ifrån snart fast de är så fint!
 
10. Din hobby? Ingenting speciellt alls, jag har inte tid.. skolan och jobbet är mitt liv just nu.. men kläder är ju alltid kul!
 
11. Din skräck? Att någon jag älskar lämnar mig eller dör. 
 
12. Var vill du vara om sex år? Jag vill vara klar med min socionom examen och skaffa ett fast jobb. 
 
13. Var var du igårkväll? Hos min Syster och kollade på the Walking dead, alltså bästa serien någonsin!!!!
 
14. Vad är du inte? Jag har inte tålamod, om vi inte pratar jobb då för de tar jag väldigt seriöst. Men om t.ex Jakob ska förklara något för mig och jag inte fattar med en gång blir jag irriterad. 
 
15. En sak du önskar dig? En lägenhet i Västerås och Körkort!! :) Gärna en slim vältränad kropp också haha
 
16. Var växte du upp? Först i Trelleborg i Skåne, 2 år.. sen Vallby i två olika lägenheter tills jag började 4an då flyttade vi till Gryta och där bodde jag tills jag började 2a året i gymnasiet sen flyttade jag till studentlägenhet.  Och nu bor jag själv :)
 

17. Det senaste du gjorde? Skicka ett mail och jagade bort milo från blomman jag fick av Jakobs föräldrar!
 
18. Dina kläder? Sovtröja :)
 
19. Din tv? Riktigt mumsig, stor 52 tums LCD tv :)
 
20. Ditt husdjur? Min söta lilla katt Milo som är skit dryg
 
21. Din dator? En HP, men den är ju inkopplad till TV ofcourse
 
22. Din bästa ägodel? JMin fotölj som jag ärvde från Farmor, skulle jag aldrig byta ut mot något!
   
23. Saknar du någon? Mamma som jag träffar så sällan
 
24. Din bil? Är bäst, de är min och Jakobs bil... fina röda lilla "why"
 
25. Något du inte har på dig? Min morgonrock, ovanligt... jag svepte in mig i filten istället. 
 
26. Favoritaffär? Ingen speciell, ICA är bäst att handla mat i iaf
 
27. Din sommar? Var kall i Sverige, men två bästa veckorna i grekland och turkiet var riktigt varma!
 

28. Älskar du någon? Många
 
29. Favoritfärg? Vinrött och marinblått är så fint till min blonda hårfärg nu på hösten :)
 
30. När skrattade du senast? Igår när jag Debbie och Ralph satt med min mobil och tog foton, alltså vi har så sjukt roligt ihop!
 
 
31. När grät du senast? Iförrgårr, kände mig lonley.. men snart så löser det sig!

Av sofie - 17 november 2012 20:16

Kom precis hem från Västerås, och nu sitter jag och söker lägenheter för fullt. Hoppas verkligen jag får någon snart! Har sökt en som är nära stan och en på viksäng, fatta och bo på viksäng nära båda mina systrar.. jag skulle ha något att göra jämt! Förra lägenheten jag sökte fick jag en visning på, däremot var det ett tag sen och då trodde jag inte att jag skulle klara av att bo själv, ekonomiskt, men kolla så bra det går! Hoppas, hoppas! 

Nu ska jag mysa med katten, har fortfarande ont  i magen efter godispåsen jag tryckte i mig för två timmar sen haha.. Ingen kvällsmat för mig inte! Imorgon ska jag jobba, öppning för första gången på väldigt länge... älskar öppningar, tiden går mycket snabbare! Jobbar till 16, sen ska jag väl till älsklingen. Idag är jag glad, wiiie! :)

 
En utav de första bilderna tagna i Turkiet, så vit och glad jag var! :)

Av sofie - 16 november 2012 17:27

Hej fina fredag! 

Idag har varit en stressig dag! Gick i skolan, info om vapnena som misstänkts ha befunnit sig på skolan igår, sen var de engelska lektion. Hämta uppgifter som jag missade igår och fick panik. Helt plötsligt var det mycket plugg.. vilket de inte varit på hela terminen. Sen åkte jag och övningskörde.. stressad och hungrig.. ni kan ju ana hur det gick. Nä usch. Sen till skolan igen, tryckte i mig en godisbit som fick bli min lunch och satt och gjorde yttligare en uppgift + en till. Några timmar senare ringde jag pappa och vi har varit ute och ätit och jag är 3 arbeten lättare. Åh så skönt! Vi får se vad kvällen har att bjuda på, jag är trött och irriterad just nu. På att jag inte orkar med någonting längre, de börjar bli för mycket av allt... blir stressad av minsta lilla.. men jag får knappt något gjort.. bägaren rinner över och jag vet inte hur jag ska göra för att komma på fötter igen för just nu känns det bara som jag rullar runt men inte kommer någonstans. 

Känslorna tar över idag, imorgon blir det bättre! 

Av sofie - 15 november 2012 22:42

Han är allt i ett, en vän som är uppriktig och alltid finns där om man vill prata ut, en pappa som skyddar än under hans änglavingar, en bror som skojar och busar med än, en syster som kör ett pepptalk om du behöver muntras upp, en mamma som ser till att du har det bra och ger dig saker att göra när du är uttråkad och en underbar fästman som älskar dig villkorslöst.

Han har allt jag någonsin kunnat drömma om. Min bästa Jakob

Av sofie - 13 november 2012 15:15

Helo!
 
Dagarna är så sjukt långa när man går upp tidigt.. Gick till Sjukgymnasten imorse, visste jag att jag skulle klä av mig mina kläder så hade jag tagit på en BH som inte var för liten och ett par feta mormors trosor och inte minsta stringen haha.. Bra intryck.. första hon ser är typ en tutte som hoppar ut hahaha... jaja, det gick bra och hon var väldigt enkel att prata med. Tre övningar/ dag och så blir de väl bättre snart, häärligt!

Jakob kommer om en stund, innan dess ska jag gå till ica och köpa massor med mandariner så jag slipper vara godis suge   n... 20 st lär ju räcka.. och sen ska jag hämta ut mitt HM paket. WIE!


Gick tillbaka i arkivet och läste om första gången jag fick reda på att jag blev utslängd ut studentlägenheten, I mars var det. Sen löste ju sig allting, fast så blev jag utslängd ändå haha. Skrev hur jag aldrig skulle klara att paya en lägenhet och jobba samtidigt som jag går i skolan - man klarar med än vad man tror! Folk blir helt tysta och kollar skit konstigt på mig när jag berättar att jag går sista året på gymnasiet, jobbar, bor själv och klarar mig i stort sätt själv ekonomiskt. Större delen av min åldersgrupp skulle inte klara det, man får för mycket nu för tiden.. man kämpar inte längre! Jag kämpar och jag är så stolt att jag idag är glad över att jag inte fick dendära TV:n, Dendära dyra väskan eller någon möbel i julklapp att jag faktiskt själv fick spara ihop och köpa mig något helt själv! 


Haha, hittade en bild som Evve tog när jag pratade i telefon. De är så kul för jag ligger alltid så knäppt när jag pratar i telefon.. vad är grejen?!

 


Ovido - Quiz & Flashcards