Alla inlägg under november 2012

Av sofie - 13 november 2012 07:11

I höstmörkret måste man ha saker att se fram emot, jag läängtar till sommaren. Jag skulle helst av allt vilja flytta härifrån till ett varmare land, hur härligt vore inte det?! Kommer jag verkligen klara såhär långa höstar och vintrar resten av mitt liv? I sommar blir det minst en resa iallafall, en till ett varmt land med älskling, och väldigt gärna en london weekend och helst av allt en till varm resa. Vi får se vart jag jobbar och hur mycket jag sparar ihop!

Snart ska jag till sjukgymnasten, är sjukt trött vill sova bort hela vintern! Men men, Jakob kommer och förgyller min dag sen som vanligt. Vad skulle jag göra utan min pojkvän dessa mörka dagar? 
     '  

Bild ett: Vi tog ett nattbad i poolen och trotsade reglerna!
Bild 2: Försöker ta lite fina bilder, slutar oftast i sånna här.. haha
Bild 3: Min mini familia myser som vanligt :) Dvs Jakob, NHL/TV, Jag Datorn och Milo :)

Av sofie - 12 november 2012 20:05

Lyssnar massor på Petra Marklunds aka Septembers nya album... easy come easy goooo... jaja. Mitt liv är inte världens intressantaste. Just nu försöker jag hitta min motivation till saker och ting. Livet rullar på som vanligt, skola.. jobb.. lön.. betala räkningar.. skola.. jobb.. och så lite vänner och familj där i mellan. Trååk.. måste komma igång med körkortet igen, börja motionera och börja må bra. Inte tänka, utan leeeva! De är enklare sagt än gjort...
 

Av sofie - 11 november 2012 22:05

Jag måste lära mig att jag faktiskt får vara ledsen, ta illa upp och inse att människor inte alltid förstår. Tänk på dom som är så bra, idag är dagens hjältar min bästa mami och älsklingen. Love u! 
     

Be strong girl!

Av sofie - 7 november 2012 07:37

Trots ledighet är jag uppe tidigt, hade tvätttid nu på morgonen.. VÄL behövligt! Ska väl ägna resten av morgonen till plugg sen resulterar resten av dagen i städning i guess... har fortfarande inte fått upp några hyllor i sov och vardagsrummet så alla smågrejer ligger överallt.. jaja.


   

Snart är de miiiin tuuuur! Som jag längtar!!


Döda miig, mina ena grannar bråkar på kvällen och mina andra är en stor somalia familj så dom är jättehögljudda och skriker i hela trapphuset.. Deras vardagsrum ligger vid mitt sovrum, mm jättemycket sovmorgon mm jag vet. 

Av sofie - 6 november 2012 18:32

hello!!


Helt plötsligt började jag tycka väldigt mycket om jackor och västar. Har köpt på mig två västar och nu en jacka sista månadaderna. I vanliga fall handlar jag nästan aldrig jackor... men sverige är ju kallt.. och större delen av året måste jag man ju bära jacka och inte höga klackskor så kanske var bra att jag bytta från att älska skor till att älska jackor istället.. däremot är dom mycket svårare att förvara. Ser ut som de bor en familj här när man kollar i hallen full skohylla och inte plats för några gäster.. inte ens i garderoben där ännu mer skor existerar och jackor också dessutom.. ojoj.. sanningen är att jag bor helt själv.. med en katt som inte äger mer ytterkläder än ett koppel...

Denna är påväg hem till miiig :)


Snart ska jag ta mig en dusch och smörja in min fina tattoo med helosan så den inte blir torr denna kalla vinter! Imorgon blir det inget jobb för mig, sitter andfådd i soffan för jag tuggar tuggummi..DÅ är man förkyld.   

Av sofie - 4 november 2012 21:39

Blir alltid så stressad över framtiden, jag njuter inte av nuet, och de är ett antal personer som faktiskt sagt till mig på senaste tid att njuta av idag och nu. Jag försöker verkligen, men de är svårt när man bor själv och vill vara 5 år frammåt än vad man är. Jag har blivit bättre och jag har faktiskt börjat njuta, mest av alla bra människor runt omkring mig. Blir så glad bara jag tänker på min familj och min andra familj (jakobs familj). Har allt jag kan önska mig och mer! 


Just nu är jag jättetaggad för jag hittat en utbildning där jag kan få jobb och dessutom något jag tycker är intressant såväl som brett. Jag kan aldrig tröttna! :) Vill ta studenten idag, vara klar med ubildningen igår och ha barn imorgon. Nejdå, jag ska njuta såååå mycket av sista året i gymnasiet, festa hårt, sjunga högt och ta studenten med bra betyg. Mitt sista år ska bli det bästa och studenten ska bara vara pricket över i:et.
 
Jag ska njuta av livet idag för jag har ju trots allt allting jag någonsin kunde drömma om   

Av sofie - 4 november 2012 18:23

Helo!


Träffade min kära familj idag, är helt slut. Man pratar så mycket och jag är ju sjuk dessutom så de kändes inge bra... men så kul att träffa alla! Imorgon ska jag träffa Debb igen tror jag. Hon kommer hit och träffar katten och kollar på lägenheten. Har saknat henne!! 


Är lite taggad inför veckan som kommer, ska sitta mycket med projektarbetet så jag får de klart snart! Jag ska fokusera på skolan nu få bra betyg så jag kommer in på det jag vill sen... Ajuste... nu måste jag kolla upp utbildningar! Får lite ångest ang framtiden, måste boka in möte med SYOn snart.. har massa frågor. 


Av sofie - 3 november 2012 21:04

Firade våran förlovning idag.. fick höra några väl utvalda ord och fick även fika och presenter. Känns så bra allting! Blir så glad av att höra hur glad vänner och familj är för våran skull!

Ovido - Quiz & Flashcards