Alla inlägg under mars 2012

Av sofie - 9 mars 2012 08:56

Hej! 
Har helt ärligt haft fullt upp hela tiden, jag har helt enkelt inte hunnit skriva någonting på bloggen. Igår hann jag med att handla och städa hela lägenheten efter skolan iallafall, Evelina hjälpte också till!

Den här dagen ska bli skit rolig! Jag ska till skolan lite senare, men innan det fixa ännu mer i lägenheten (det stökas ner otroligt fort) fixa håret och sen drar jag till skolan. Ikväll kommer mina tjejer hit + jonte och jakob och förfesstar innan vi drar till bmb. Längtar som fan, vet dock inte vad jag ska ha på mig. BESLUTSÅNGEST. Dör.. 

Hoppas ni får en bra fredag! :)

Inga fler mys och tjockishelger för min del på ett tag!
   

Av sofie - 6 mars 2012 19:47

Hej igen..


Tog mig ett bad, 40 minuter tog det att få tänka och bara varva ner alla känslor som dök upp. Jag kom på mig själv när jag lågs stirrande in i väggen, taket, badkarskanten och schampoflaskan. Kände mig jättedepprimerad helt plötsligt och bara skit ledsen. Det känns dock mycket bättre nu, fick skaka av mig allt jobbigt. Imorgon ska jag cykla till skolan, och sedan åka hem eller stanna kvar och plugga matte. Efter det är det föräldrar möte klockan 18. Ska dit med mammsen, känns sådär. 

Jag taggar till Fredag, ska bli så sjukt skönt att tänka på annat! Hoppas kvällen blir helt wild! :)
   

Av sofie - 6 mars 2012 16:22

Tänk er att ni går andra året på gymnasiet. Du kämpar varje dag för att hinna med inlämningar, prov och försöka få ett bra betyg och få en bra framtid. När alla lärare slutar men eleverna stannar kvar. När lärare skiter i din utbildning och inte rättat dina inlämmningar på månader, när andra lärare lider med dig och bryr sig om dig som ingen annan! När ALLA personer försöker få skolan på bättre vägar och en bättre framtid förutom den som sitter med alla pengar. När alla så gärna vill lyckas men när en person sabbar allt. När du ser fram emot din framtid varje dag, när du längtar tills dagen du slipper skolan och tar studenten. När du får reda på att din student troligtvis inte kommer existera.

Det gör så jävla ont! Jag är så jävla ledsen, ni anar inte. Jag har aldrig haft en så bra klass som nu, jag vill inte byta ut den mot något i hela världen. Jag vill verkligen ta studenten med dom, jag vill inte att någon ska få ta det ifrån mig. Men det är inte alltid rättvist och just nu ser de mörkt ut, men jag hoppppaaaas verkligen av hela mitt hjärta att ett mirakel kommer ske och skolan fortsätter existera och jag får ta på mig en studentmössa, som alla andra, och påbörja mitt riktiga liv. 

OP10 kommer alltid vara den bästa och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi får kämpa i 1,5 år till! 

 

Amanda, Jag och Sana i ettan...

Av sofie - 4 mars 2012 09:00

Sista dagen av mitt nästsista sportlov består av att jobba 10-19. Men de är perfekt! Då går dagen snabbare imorgon fyller jag nämligen 18 år! :D

   

Tror inte ni fattat hur jävla mycket jag längtat till denna dag. Äntligennnnn!! :)


Ha en bra dag, nu är det dags för frukost! :)

Av sofie - 3 mars 2012 14:56

Har haft en jättebra helg med mamma i bro, vi har moffat godis, ätit gott, gått på stan, promenerat och kelat med katterna. Vi storhandlade idag och nu har jag precis diskat, proppat kyl och frys med massa mat och packat upp mina saker. Min mat KOMMER att räcka i två månader, har handlat för 900 kronor och köpt bl.a lövbiff vilket kommer räcka till typ 13 måltider till mig! :D WIE!!


Har köpt en ny klocka också, SÅ FIN!
 

150 kr - ur och penn. Rea är bäst!  

Av sofie - 2 mars 2012 10:11

 

  1. syskonen Hansson
2. Jag och Jakobs lillasyster Emma
3. Syskon + respektive haha vilket härligt litet gäng vi är! <3 

Av sofie - 1 mars 2012 13:40

 

Den här SKA beställas hem, kommer vara så himla fin med gyllende brun kropp i sommar!

Av sofie - 1 mars 2012 13:32

Helloo!

Kom precis hem, sa hejdå till Jakob och sen gick jag och köpte ett par solglasögon. Vårkänsla!! Nu inväntar jag klockan, ska nämligen (för första gången) åka till Bålsta med tåg. Åker aldrig tåg ensam, men de ska nog gå bra! Mamma hämtar mig där, tack gud för jag slipper ta pendeln för de förstår jag mig inte på. Har kameran med mig så bilder kommer antagligen upp. Får en hel helg med henne själv, känns underbart!

   Nya solglasögongen och mina nya fina örhängen! :)

Ovido - Quiz & Flashcards