Alla inlägg under september 2011

Av sofie - 7 september 2011 21:39

Möts av varma härliga ord, sånna där ord jag sparar i hjärtat och tänker på när jag känner mig lite ledsen eller vill må lite bättre.

Något som gör mig extra glad är när människor vågar berätta för mig att dom verkligen tycker om mig för den jag är, när dom berättar att dom tycker jag är äkta, när dom berättar att dom tycker jag är extra bra på någonting eller bara att dom är glada att dom har mig. 
Jag blir även själv glad när jag får berätta för någon hur speciell den är för mig, hur mycket jag älskar den eller viktig den personen är. Det är så viktigt att kunna uppmuntra varandra. På något sätt känns det så äkta när en person lägger ner tid på att skriva ett litet sms, skriva ett meddelande på facebook eller kolla än i ögonen och förklara hur viktig man är. 

Detta blogginlägg är till alla som står mig nära, mina kära syskon Daniel, Anna, Deborah och Eva. Min mamma Beate och min pappa Staffan, min pojkvänn Jakob och mina underbara vänner.  

Gör det du också! Ta en minut från din Onsdagskväll och skriv ett sms till någon som du verkligen tycker om. Förklara hur fin hon/han är, förklara hur viktig och speciell hon/han är. Jag LOVAR att både du och personen som får sms:et kommer bli varm i hjärtat och le för att DU fått henne/honom att känns sig speciell.
Alla behöver någon.
Älskar er! 
     

Av sofie - 7 september 2011 20:12

Hej!

Vilket väder det har varit ute idag! Jeeeez.  
Har iallafall varit i skolan idag, hur tråkigt det än är så måste man ju faktiskt. Imorgon är det skola igen och då ska jag försöka plugga matteeee så jag slipper plugga hemma. Det går inte, jag är waaay to avslappnad hemma. Haft en lugn kväll, snart ska jag ut en sväng men innan dess funderar jag på att klicka hem detta!
   

Av sofie - 6 september 2011 19:40

Massa jobbiga tankar och känslor som äter upp mig. Jag har en extrem rädsla av att bli lämnad ensam, bli utanför och inte känna mig välkommen. Jag förstår inte vad jag gör för fel, jag förstår inte vad jag ska göra för att ändra på allting. Förstår inte hur man kan få någon att känna såhär, men jag mår skitdåligt.


Får försöka tänka frammåt, om två år flyttar jag in med Jakob.. Han vill faktiskt bo med mig och ha mig i sin närhet, och jag vill bo med honom och ha han i min närhet. Åh vad jag önska att tiden kunde gå lite fortare. Får kämpa igenom dessa två år, om det skiter sig rejält flyttar jag till Stockholm med mamma, i värsta fall kanske jag får sova hos Jakob i veckorna. Får hoppas de inte går så långt, just nu känns det inte omöjligt. 

<3

Av sofie - 5 september 2011 21:25

Hello! Skriver detta inlägg på pappas iPad så ursäkta om detta inte blir helt korrekt,Haft en ganska jobbig dag, som tur var löste sig allting vilket var hur skönt som helst. Efter denna jobbiga dag åkte jag till pappas jobb, busade som fan med eva och fortsatte busa det på vägen hem. vi satte magneter runt en hel skål på pappas jobb, tog flera nävar godis ur deras godis Åse och förstodp att vi skulle bli helt bistre om dom hade övervakningskameror där. Hahaha. Dom kommer säkert ha ett möte om oss imorgon, i denna klang. " övriga punkter: Staffans döttrar" och därefter visa film på hur vi pyntar deras skål och tar halva godislpåsen. Vi försätter resans hem till Eskilstuna med att skratta på oss med hjälp av diskutionen pm burgerkipbg och McDonalds, flickan som hotar med att Pelle ska äta upp hennes glass om hon inte skyndar sig, knackar på hos en gamling och vill se en soffa då vi knackatpå hel dörr, hur får man skogmakarvägen till allmogevägen? Och massa annat, åh önska hon kundevara i västerås varjedag. Som sagt haft en bra dag! Eller halva dagen iaf!Puuuuuusss

Av sofie - 4 september 2011 13:41

Söndag igen, tiden går fort! Jobbade igår, sen åkte jag förbi Ewe för att mäta rummet. Skönt att veta att allt ska få plats där inne.. :):):)

Idag skulle jag egentligen vara med Jakob men han är sjuk så det blir ingenting tyvärr :(. Får helt enkelt göra lite nödvändiga saker istället, packa ner lite grejer rensa allt skit o.s.v STÄDA. Sen ska jag ta mig en lång ducsch och äta en riktigt god lunch!
 
Ha en fin söndag
puss 

Av sofie - 2 september 2011 17:52

Av sofie - 2 september 2011 17:24

Hellojsan!

Idag har jag varit och köpt örngott och kollat på en soffa för någon tusenlapp. Ringer syster Eva och hon har hittat massa soffor på blocket för typ 500spen eller MINDRE. Jag dör, varför tänkte jag inte den tanken förut? Så nu ska jag köpa en på blocket istället. Kan dock inte bestämma mig om jag ska ha en röd soffa eller inte.... 

Snart är det dags att börja laga mat, mamma kommer väl hem snart. Då ska vi göra det vi gjorde för några dagar sen. Kyckling och klyftpotatis + en vitlök och parmesan sås. MUMS!

Nu ska jag dansa mig in på friskis och kolla vad dom har att erbjuda i höst, OM jag ens hinner träna. Vi får se hur det blir med de. Saknar Aerobicsen som FAN iallafall!
 

-

Av sofie - 1 september 2011 22:09

Lite bilder från dagen..
   Lina gjorde fin fiskbensfläta! :D   drack espressochoklad, tror det var någonting konstigt i det. Jag blev iallafall helt till mig när jag och Moa kollade på videons på Beyoncé. Älskar henne, mums!
   Varit med min älskling, välbehövt! Du får mig att glömma alla jobbiga tankar för en stund. Du är den enda som får mig att känna mig speciell. Love U!


Så jobbigt just nu, jag trycker undan alla jobbiga tankar och saker som oroar mig. Jag vill inte må dåligt, jag är så sjukt rädd för att det ska hända igen. 

Ovido - Quiz & Flashcards