Alla inlägg under september 2011

Av sofie - 16 september 2011 22:34

Haft en jättebra dag! Spenderade min fredagskväll med Sana och det var ingenting annat än positivt. Vissa människor får än att må så bra helt enkelt!

Hon bor på en jättestor gård och i ett stort hus så vi tog en liten rundtur innan vi satte oss på trappan och njöt av varandras sällskap. Fick träffa hennes hundvalp, HUR söt som helst! Och hennes andra två hundar som också var supermysiga.

Åh vad jag blev sugen på hund. Trots att jag älskar min katt så tar en hund ändå så mycket mer plats i ens hjärta på något vis. Vi kollade på Christina Aguileras film, åt god mat och kika lite på Idol.

   min katt maja fick stå för bilden idag. (hon är inte fotogenisk så att säga)


Av sofie - 15 september 2011 19:19

 


Kom nyss hem, jiiss..
Haft en relativt bra dag! Märker på mig själv att jag inte är så glad jag brukar vara. Blir så sjukt lätt påverkad om andra människor är ledsna, då blir jag också det.
Jajajaja, träffade iallafall Rickard idag, en gammalklasskompis. Då kom äntligen mitt glada jag fram igen. Saknar han sjukt mycket i skolan, det var ju alltid vi som var med varann innan han slutade. Vi hade alltid så sjukt kul ihop. Men nej, nu har han en annan skola att gå på och jag är glad för hans skull. Vi stack och åt subway med Rickard och Riccard sen åt jag med pappa på thai fastfood (jag ÅT inte subway, var bara sällskap). Sen nu.. efter flera timmar är jag äntligen hemma! 

Så tråkigt att Rickard har slutat, jag hade glömt hur det var att vara så glad i skolan. Nu är jag mest rädd för att trampa på människors fötter och för att vara mig själv. Så enkelt att bli missförstådd. Usch. Kanske borde byta till stylist eller något.. haha :(.  


Nej nu är det dags för min varma choklad och IDOL. 
PUSS 

Av sofie - 14 september 2011 21:01

GAH!
Min syster ANNA la upp en lista på hennes blogg, fick äkta flashbacken på några listor Jakob hade gjort för flera år sen (bilddagboken):

JAG OCH MIN FLICKVÄN/POJKVÄN
otur om man inte svarar!
Vad heter ni? jakob och sofie:)

Hur träffades ni? hade henne på msn i ett år sen träffades vi hemma hos henne

Vad var ditt första intryck? skit fin

Hur länge har ni varit tillsammans? vi var tillsammans i 1 år, sen blev vi tillsammans nydligen och varit tilssamsans i 1 månad nu då=)

När blev ni tillsammans? 19/12 -08

Är ni förlovade? nej

Bor ni ihop? nop

Har ni barn? nej

Har båda körkort? ingen
Isåfall, vem kör bäst? JAG

Kommer du ihåg er första kyss? de ´b va väll fin

Vem skrattar mest? sofie lätt

Vem sa "Jag älskar dig" först?  jag :)

Vem är äldst?  jag:)

Vem fyller först på året? sofiiiiiie:)

Vem är längst? jag såklart:)

Vem sjunger bäst? sofie såklart:o

Håller ni i handen på stan? alltid

Kände ni varann innan ni blev ihop? kommer inte ohåg

Har ni någon speciell låt?nivkleback - far away

Har ni stora framtidsplaner? hus med hundslagsmål i källaren:)

Har ni gråtit i varandras armar? yes<3

Vem lagar bäst mat? JAG LÄTT, sofie kan bara göra makaroner

Vad gör ni en vanlig vardagskväll? inget i princip:)

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?  ja:;)

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? 1mil typ

Blir ni lätt svartsjuka? jag iaf

Brukar ni bråka? ah=/

Har du slått till honom/henne någongång?  en gång på skoj:>

Om du bara fick lova honom/henne en sak, vad skulle du lova då? att aldrig sluta kämpa för oss

Trordu att ni kommer leva resten av ert liv med varann, tänk nu inte påvad du vill just nu, utan tänk på vad du tror kan vara möjligt? mmh tror jag:)

Ringer eller SMS:ar ni mest? ringeer

Vilket är det finaste med han/henne?  de sättet hon kollar på mej och hennes personlighet

Brukar nån av er prata i sömnen? sofie slåss sparkas vrider och vänder på sig iaf<3

ag gör det iafHur långt skulle du kunna gå för honom/henne?  igenom eld och vatten

Det bästa minnet med han/hon?  livet'


NAW!!!

En annan:
HAR JAG;
Husdjur? - sofie(L)
Vem vill du fika med just nu? - sofie(L)
Anser du om kärlek? - finns inge bättre
kramade du någon senast? - idag
Saknar du någon speciell person? - sofie
Har du träffat någon internet person? - sofie(L)
Har du hånglat med någon av samma kön? - dum eller
SENASTE PERSONEN SOM;
Sov i din säng? -  sofie
Såg dig gråta? - sofie
Fick dig att gråta? -  sofie
Du delade en drink med? -  sofie
Skällde på dig? - sofie(L)


DEN BÄSTA HAHAHAHAHAH
Till alla killar som blir förvirrade i olika situationer. Och vilseledda av sådana texter som den här. Akta er.

När hon går ifrån dig och är arg - Gå efter henne(och få en spark i pungen)
När hon puttar dig eller slår dig - Ta tag i henne och släpp henne inte(och få ännu en till spark i pungen)
När hon börjar svära åt dig - Kyss henne och säg att du älskar henne(då är du antagligen redan steril av mängden sparkar du redan har fått i pungen)
När hon är tyst - Fråga vad som står på(så kommer hon fortsätta att vara tyst)
När hon ignorerar dig - Ge henne din uppmärksamhet(fast då kommer hon antagligen att ge dej en så otroligt hård spark i klockspelet att båda kulorna blir helt intakta.)
När hon drar sig ifrån dig - Dra henne tillbaka(NOT, hon är osäker på dej, hon behöver tid för sig själv)
När hon ser ut som värst - Säg att hon är vacker(ganska uppenbart, säg i alla fall inte att hon är ful, för då är du så gott som död)
När du ser att hon börjar gråta - Håll om henne och säg ingenting(det är nu det är menningen att du ska fråga vad som händer)
När hon tar ditt favoritplagg - Låt henne ha kvar det och sova med det en natt(ge det till henne förfan)
När hon retar dig - Reta henne tillbaka och få henne att skratta(LoL)
När hon saknar dig - Är hon sårad på insidan(eller så vill hon bara va me dej)
När hon säger att det är över - Vill hon fortfarande att du ska vara hennes(eller så hatar hon dej, men vill bara inte erkänna det)

                       STÅ UPP FÖR MANLIGHETEN MEN AKTA FÖRFAN PUNGEN
- Det var denna min syster la upp. Jakob gjorde om den lite efter mgi HAHAHA :(

ÅH DU ÄR SÅ BRA!
   (2 år sedan)

-

Av sofie - 14 september 2011 20:40

         

onsdagskväll

Av sofie - 12 september 2011 21:43

HEJ

Jakob åkte nyss hem, saknar honom redan. Haha, de är helt sjukt va vi är knäppa. Dör... HAHA :(.  
Såg att min vän Jennica nyss fått lägenhet, en alldeles egen. Kollade runt lite innan dess på tvåor/treor till mig och Jakob. Fan vad jag längtar tills vi flyttar. Hoppas dessa två gymnasieår går snabbt så jag får börja på ett riktigt liv och göra exakt vad jag vill med det. Har inte ens flyttat in i studentlägenheten och längtar redan till mitt eget place med Jakob. Tiden kommer gå snabbt och woops så sitter jag och visar bilder på bloggen hur jag inrett lägenheten med Jakob. Har längtat efter det så länge så jag kommer typ lägga mig i sängen och gråta när det slår in! Haha! :( 

Jaja, mitt rum blir bara tommare och tommare nu, tänker mer och mer på att det faktiskt inte är långt kvar tills jag ska lämna min kära katt som trofast har legat vid min sida varje natt i snart 4 år. Kommer kännas tomt utan någon hårboll som ligger och kurrar brevid mig.  Nej, nu ska jag tänka posetivt. Ett steg närmare framtiden, ett steg närmare mitt helt egna (och Jakobs då, men min=jakobs
också) lya. Mums!
 
En annan sak jag längtar till är  nästa helg, då jävlar ska jag ha superkul. Då är det nämligen syskonfest i Evas lilla etta! Ska bli skitkul. Äntligen ska jag få släppa loss riktigt ordenligt igen, ni som tycker jag är galna på fest ska fan se mig med mina galna systrar. Wooowwh, det slår allt! 
     
Härlig tjejkväll hos Mig!  
Mormors 90års fest som blev riktigt rolig när man blandade de bästa! ;) (hanssons)  
Helt galen Sofie en syskonfest i Mars  
Tjejerna Hansson  
Trevlig sommarkväll hos Jahsmine!  

Av sofie - 11 september 2011 21:59


(jag och pappsen)

Skulle egentligen spendera min dag med Jakob, men han och hela hans familj ligger hemma och är sjuka. Så han stannade hemma, och jag var inte så pigg på att åka på en fet förkyldning igen så jag stannade också hemma.. (ego). 

Har inte fått något vettigt gjort idag, har inte ens ansträngt mig till att lägga in tvätten. Inte ens tagit ner den torra tvätten och inte heller orkat ta upp lådan med kläder som redan är färdigvikta. Vad onödig dag! Började med att sova bort halva dagen, (sov i 12 timmar), sen har jag bara kollat på tv, datorn, och ätit... lagat mat och bakat. Jo frästen jag packade faktiskt ner min spegel i en låda... Wihooo! 

Jaja, sånnahär dagar behöver man ibland. Imorgon ska jag sätta mig ner på min 3timmars hål lektion och plugga för på Torsdag ska Elin färga mina fransar och ögonbryn och sminka mig så då skippar jag en del av morgonen.

Dags att göra något annat! PUSS 

Av sofie - 10 september 2011 23:11

Hej!

Haft en riktigt bra dag. Jobbade från 10-17 och jag kände mig inte alls så trött någongång alls vilket jag brukar göra. Dessutom gick tiden jättesnabbt! Efter det fixade jag till mig lite, parfymerade bort McDonald´s lukten som fastnar på kroppen efter ett längre jobbpass. Sen bar det av till Ruffino med min älskling. Vi beställde exakt samma rätter som förra gången, plankstek till mig och pepparstek till honom. MUUMS! Dessutom fick vi lite fika efteråt, supergott!

Vi hittade inte någon film vi ville se på bio så vi bestämde oss för att åka hem och mysa istället. Känner att det luktar Jakob i hela rummet, speciellt mina kläder och sängen. Det gillas, kommer sova extra gott inatt!

Idag var en såndär dag då man verkligen känner hur mycket man älskar en person, bara kunna se på någon och föreställa sig framtiden med varann..åh vad jag älskar min Jakob.  

 

Dags för mig att sova, imorgon ska jag spela badminton med älsklingen sen ska jag försöka packa en till låda. Det är sjukt svårt att packa ner saker nu, har typ ingenting kvar att packa ner som jag inte använder hela tiden...

Av sofie - 9 september 2011 08:37

Helloj!

Tog mig en liten sovmorgon idag. Riktigt skönt. Ska snart börja ta på mig kläder och sminka mig. Börjar igen kl 11.45 Så då ska jag åka till school.
Efter skolan ska jag ta en fika med min fina vän Sofia, vi har inte umgåts på jäääääättelänge. Ska bli så kul att få träffa min pärla!

  Jag, Sofia och baloo - höst 2010

Ovido - Quiz & Flashcards