Alla inlägg under juni 2011

-

Av sofie - 23 juni 2011 23:58

Hello! Sämst uppdatering, händer inte så mycket just nu. Men i helgen kommer troligen bildbomber om jag orkar lägga in dom. hihi :(.
Längtar tills jag får träffa Eva och Debbie, Danne också såklart. Alla har varit bortresta nu. Får hoppas vi träffas snart. Tur att jag har Anna, pappa och mamma här i Västerås. Har myskväll med mamma igen. Men nu är jag trött och ska sova riktigt länge imorgon. Ha en bra helg.

PUSS 

Av sofie - 21 juni 2011 21:21

Hello!

Fick börja jobba tidigare idag, började 05.30 ist för 10. Min första öppning alltså :). Vi fick in 2 sjukanmälningar vilket gjorde att jag blev själv i kassan och Hanna i köket ett bra dag. Vi klarade det dock helt OK. Fick belald rast (30 min) eftersom det var så mycket folk så jag åt lite och sen var det bara back on track igen. Den här dagen var jätterolig att jobba eftersom jag inte blev trött förutom den sista halvtimmen. Gillar när alla hjälper varann och det blir ett teamwork, yey! :) Så nu har jag lärt mig, så blir nog några tider innan 10 denna sommaren ändå, bara kul att lära sig mer tycker jag. Sen fick jag beröm av Hanna för att hon tyckte jag var duktig vid öppningen. Så efter jobbet var jag jätteglad, dels för att jag var övertrött efter 3 timmars sömn, dels för den goda kritiken och för att jag var lite uppstressad eftersom det var så mycket på jobbet. 

Efter jobbet drog jag till skolan och träffade lite vänner, sen åkte jag hem hit till Jakob. Sov någon timme och sedan har vi bara tagit det lugnt, han gjorde lite mellanmål till mig när jag vakna för att jag var så trött och hade ont i halsen, gulleplutt<3
 
Nu tänkte jag gå och lägga mig, trots att jag inte är så trött borde jag slockna snart. PUSS PUSS

Av sofie - 20 juni 2011 20:27

Åh vilken mysig dag! :)

Vaknade hemma, med min kissemisse. Låg i sängen och mornade mig tills 11 ungefär.  Tänkte, jag är ju ändå ledig imorgon igen så spelar ingen roll när jag går upp. Men, så blev det inte tillslut. Ska jobba imorgon också, wiho! Så de blir 2 dagar denna vecka, rätt lagom efter last week. 


När jag vaknade satte jag mig vid datorn och ser massor som börjat jobba och tycker det är jobbigt, och klagar o.s.v Men varför tar dom jobbet? Tacka bara nej?! Ja OK de kan vara jobbigt efter några veckor men första dagen?! Herregud, vad tänker alla göra med sin framtid? Man måste ju jobba för att leva, right? Är glad att jag trivs bra på mitt jobb iallafall, men de krävs ju en vilja till att jobba för att överhuvudtaget trivas med det också. ;)

Jag och mamma gjorde iallafall tortilla m. kyckling och sallad. Sen åt vi lite Marabou och läsk till efterrätt medans vi såg The Tourist, nu efter att ha åkt till Maxi och handlat lite så har hon åkt hem. Ska ändå sova snart, så jag kommer upp imorgon. 
   Snart är det midsommar vilket firas med mina underbara vänner, och Jakob <3
PUSS 

Av sofie - 19 juni 2011 23:38

Hej!

Jobbade som sagt till 19 idag, det gick bra. Sen när jag skulle hem regnade det dock smo tusan :( Ringde mamma och bad om skjuss, men icke! Jag stressade till bussen och hoppade på fel.. wiho! Så jag åkte hem till Evelina i 10 minuter och sen åkte jag med nästa igen. Nu är jag hemma hos mami, alltså hos mig själv.. mitt riktiga hem. Maja (min katt) dissar mig inte, riktigt förvånadsvärt. Det gör hon ALLTID om jag varit borta mer än någon dag, hon kanske har saknat mig för mycket denna gång. Just nu ligger hon i min säng med Puma (min andra katt) och väntar på mig. Snart ska jag göra dom sällskap.
 
Här är en bild på Jakobs student, i bakrunden ser ni mig och Ralph som är helt fasinerade av fiskarna, iallafall jag. Älskar deras fiskar, matar dom nästan jämt när jag är där. Haha, ibland stoppar jag ner fingret så dom får nafsa på mina små fingrar. När jag blir stor ska jag ha ett akvarium (stooort) typ genom en väg, eller i väggen på badrummet så man har något att göra när man sitter på toa. Det kan ju alltid vara smart. 

NU är det dags för kattmys i sängen.
PS.  1 månad kvar tills jag åker med Gotland med Jakobs familj! Hoppas jag hunnit bli brun innan dess. (SOOOL KOM FRAM)

Av sofie - 19 juni 2011 09:58

Hej hej!

Är fortfarande sjuk, har ont i halsen och är lite täppt i nästan till och från. Idag ska jag jobba i 7,5 timme. Slutar 19 så jag kommer nog sova efter det. Juni för 1 år sedan.. nu får det fan ta och bli sol!  

Nästa vecka är jag ledig så då har ni lite roligare uppdateringar från mig. Dags för att fixa till mig lite.. PUSS

Av sofie - 17 juni 2011 09:00

Så här har min vecka sätt ut: (vilket förklarar tråkig uppdatering)

Måndag: Jobb 11-17
Tisdag: Jobb 11.30-16
Onsdag: Jobb 10-19
Torsdag: LEDIG, mysa med Evve och Hoving
Fredag: Jobb 10-19
Lördag: Jobb 11.30-17
Söndag Jobb 11.30-19 

För 3 veckor sen greps jag av panik när jag såg att jag sparat 700kr till London och jobbar alldeles för lite för att de ska gå ihop. Men nu, efter att ha blivit inringd och jobbar över är jag mycket gladre. Äntligen kan jag pusta ut och njuta lite mer av mina lediga dagar. Kommer nog spara undan liiiite pengar till Gotland också, kan ju inte leva där i en vecka helt pank haha. 

Nej nu är det dags för mig att trampa iväg till jobbet, får hoppas de är uppehåll tills dess! 

Av sofie - 16 juni 2011 12:28

Hej!

Sitter här lyssnar på musik och tar de lugnt. Har precis blivit klar med den sista tvätten och hängt upp allting på tork. Vet inte vad jag ska göra för vettigt idag, kanske borde plugga på teorin eftersom jag inte har övningskört så mycket senaste veckan. Skulle vara perfekt och köra runt överallt idag, ååh vad roligt! Men nej, jag är helt ensam här och det är faktiskt riktigt skönt. Trodde jag skulle bli uttråkad, vilket jag är till en viss del. Men de är så otroligt skönt att få vara helt själv. Inte behöva störa sig på någon annan eller att någon blir störd av mig. Kan prata i telefon hur länge jag vill, ha hur stökigt jag vill, ha hur rent jag vill utan att någon stökar ner, få laga det jag vill när jag vill... Jag njuter!
Men, såklart finns det nackdelar, finns ingen att prata med, eller att äta med... jag är så sjutk social av mig och är så långt ifrån ensamvarg man kan bli. Saknar att ha någon att kela med varje kväll och någon som kurrar bredvid mig, saknar att ta en nattmacka med mammsen och kolla på serier med henne. Men, när jag flyttar till eget ska jag skaffa mig en katt om jag inte jobbar för mycket... eller varför inte en bebis? Just kidding.. Nu blev det mycket skriva. Blir kul att kolla tillbaka om några år... hihi.

Behöver inte vara ensam länge till, Evelina kommer över ikväll och har lite mys och imorgon ska Jakob göra mig sällskap!
PUSS

Av sofie - 15 juni 2011 23:14

Hallooo

Kom hem för någon timme sedan. Stack till Anna direkt efter jobbet, fick mat där och sen blev de filmmys med godis till. Har varit uppe sen åtta imorse och hade tänkt lägga mig väldigt snart. Är preeetty trött.. Imorgon är jag ledig BUT, har en tvätttid kl 10-13, ångrar jag mig att jag inte tog det senare? JA. Får sova ut på fredagen istället, Jakob kommer ändå inte förens efter 17 sååå jag får en lång sovmorgon :D.  Imorgon kväll hoppas jag tjejerna tittar förbi och har de lite trevligt, annars vet jag inte vad som händer. Får kanske hälsa på mamma och katterna en stund? 
 
Hoppas den fina solen visar sig i helgen, annars blir jag ledsen. 
POIUSS 

Ovido - Quiz & Flashcards