Alla inlägg under oktober 2012

Av sofie - 15 oktober 2012 10:44

Nu har jag äääntligen bokat riskettaaan! :)

Igår var en jättebra dag, Jakobs familj kom hit efter jag hade jobbat och jag bjöd på fika och hans mamma hade bakat någon god kaka också och så satt vi bara och umgicks.. de är inte ofta man gör det! :) Mysigt iallafall. Jag somnade ganska fort igår också. Snart ska jag göra schema från och med idag och en månad frammåt. Jag tänker inte berätta för någon mer än Jakob för då kommer de inte fungera. Ha en bra Måndag! 

PUSS
 
Hos mamma i somras, saknar!

Av sofie - 14 oktober 2012 07:39

Jag vaknade tidigt idag! Så jag skulle hinna städa lite innan jag åker till jobbet. Jag kom på mig själv att jag inte har några gardiner i köket än... ups! Men jag tror jag beställde det så när jag hämtar ut jotex paketet kanske jag får upp några idag eller imorgon iallafall! 

Jakobs familj kommer hit i eftermiddag! Hade jag haft pengar hade ju lägenheten varit tusen gånger finare, men dom pengarna tänker jag lägga på min köplägenhet sen. :)

Nu är det dags för mer städning!

   

Två bilder från en utav mina värsta dagar någonsin, usch. Båtturen i Alanya där dom snodde vårt vatten, kom i land 2 timmar försent och tvinga oss köpa allt. Jävla idiot turkar. Aldrig mer! 
Överkom min fiskfobi lite i Turkiet, kolla jag badar i Havet... vid en båt!!! Det är ju helt sick för att vara jag men I did it!!!

Av sofie - 11 oktober 2012 23:01

Hej!
Har varit en lång dag men den har rusat iväg! Övningskörde med ralph från 16-18:30 eller jaa.. vi åt lite därimellan och jag är knäpp. Blir två helt olika personer... en med mat i magen och en annan när jag är hungrig. Efter maten gick det mycket bättre iallafall! :)

Älsklingen och jag åkte hit efter det och satte upp min klocka... sen spela han NHL medans jag låg i hans knä och njöt av hans närvaro. Åh så jag längtar tills Januari!

Nu ska jag sova
Puss

Av sofie - 11 oktober 2012 08:22

Vaknade upp med något slags lugn, trots att jag var sjukt stressad för jag försov mig lite... Hade en jättebra igår, jag fick reda på att jag var nominerad till årets medarbetare för jag sprider sån glädje på jobbet och det är ju exakt det jag vill göra. Att sen få reda på att man verkligen gör det och får reda på hur människor uppfattar en gör en ännu gladare. Jag blev jätteglad verkligen och är jättetaggad på att leva upp till min roll... sen får vi se om jag drar hem allt eller om någon annan från resturangen får titeln :) Hur som helst är jag glad ändå!
   

Två bilder från turkiet, vill till värmen NU!


Så nu, trots att jag känner mig lite småledsen över en sak ska jag vara glad, tänka positivt och fortsätta så hela dagen. På bussen till skolan blir det att plugga teori, sen ska jag övningsköra efter skolan. Dessutom ska jag boka riskettan och ännu en körlektion.

PUSS

Av sofie - 9 oktober 2012 20:06

Säljer denna oanvända klänning.. innan jag lägger ut den på tradera ska ni självklart få en chans att köpa den. Den är heeelt jävla underbar och jag älskar den. Men den är oanvänd och dessutom kommer jag inte i den längre... eller jo fast de är knappt!

 

Av sofie - 9 oktober 2012 19:47

Nu har älsklingen varit här och vi har fått upp lite hyllor och min kära spegel. Har varit en bra ledig dag, tänkte kanske ställa mig och laga lasange snart så jag kan ha matlåda imorgon. Annars kommer jag bli riktigt fet om jag ska äta donken hela tiden. Längtar så grymt till att Jakob flyttar hit... men snart! Bara några få månader kvar sen så lever jag livet med älsklingen. Förstå vad härligt att alltid ha någon att komma hem till och inte bara en busig och vrålande katt.


Så här ser min vecka ut:
Onsdag: Jobba 11-19.30
Torsdag: Gå i skolan och övningsköra efter det, sen kommer älsklingen och så får vi upp de sista på väggarna.

Fredag: Skola
Lördag: Jobb 11-20
Söndag: Jobba 11-16 sen kommer Jakobs föräldrar hit och hälsar på för första gången! Varför tog de sån tid? Jo för de har sett skit ut i lägenheten fram tills nu haha :)
      Nästa vecka är fyyyyylllld... skola mån-tis och jobb tis, ons, fre, lör, söndag. Tur att veckan före höstlovet ser lovande ut. Hoppas jag hinner med skolan och körkortspluggandet bara! Nu måste jag planera allt för att hinna med någonting. Skulle sitta fint med en tripp till värmen! Synd att man varken har tid eller pengar!

PUSS

Av sofie - 9 oktober 2012 12:53

Kollade tillbaka i arkivet vad jag gjorde oktober 2011, helt sjukt vad allt förändras! 

- Övningskörde för första gången, fick bilen att lukta brunkål och ärtsoppa
- Flyttade till studentlägenhet och var typ helt deppig heela tiden, Jag och Jakob sökte lägenhet i hallsta men sen blev de inte så ändå
- Jag shoppade massa kläder och jobbade som vanligt... dessutom var jag igång med allt plugg som jag inte är nu. Har pluggat en gång på hela hösten hemma. Skönt på sätt och vis.

Nu tar jag snart körkort antagligen typ 2 månader SNÄLLA!
Bor helt själv och trivs hur bra som helst med det, trots att vissa dagar gör att jag känner mig jätteensam!
Står på egna ben och mår bra oftast!
Shoppar, dock inte så mycket kläder längre utan inredning. Mycket roligare! 
- Dessutom jobbar jag myyycket mer än förut... what to do, money is money!

Nej nu ska jag iväg till möbeloutlet. Inväntar fortfarande Jakob... usch. Blir en trippt till ica och köpa oboy+mackor också hihi

Imorgon är de jobb 11-19:30 och helgen är också fylld med jobb!

Av sofie - 9 oktober 2012 10:37

Heloj!

Håller på o grejar och fixar överallt och ingenstans. Väggarna ska prydas i vardagsrummet och garderoberna i sovrummet är rensade för typ 3e gången sen jag flyttade hit. Väntar på att min händiga man ska komma hit och hjälpa mig med allt. Funderar på att ta en tripp till hallsta möbeloutlet och köpa ljus och lite dekeration. Blev så himla sugen på att måla om i sovrummet också, isf beige. Får ringa hallstahem och höra med dom :) Börjar få iordning iaf, känns superskönt!

Nu ska jag plugga lite sen inväntar jag Jakob... lasange står på matlistan idag gud så gotttttt!! 

PS. Några tårar fällde jag imorse när jag såg att storasyster hade skrivit till mig på facebook. Ska vara inloggad på skype idag så kanske hon kommer in förr eller senare. Saknar dig debbie!


Ajuste lovade bilder på lägenheten, här kommer dom!

FÖRE
 

EFTER:

   
Allt är ju inte riktigt klart än, de här är ena sidan av vardagsrummet, andra sidan ser ut som skit. Där står gamla möbler och sen har jag tryckt in ett skrivbord som Jakob ska ha sina fina dator på sen :) 

Ovido - Quiz & Flashcards