Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

I'm not a robot..

Av sofie - 7 oktober 2012 23:02

Har varit jobb hela långa dagen, och inte en lugn söndag här inte! De va ju bodybiulding SM så de va ganska mycket idag. Blev en sugig stängning dock för jag bröt ihop. Va någon gäst som var packad och sågade mig, han snodde grejer vid kassalinjen och ville inte vänta 3 minuter på den burgaren som han beställde och var allmänt skit jobbig och dryg. Sen va de någon påtänd kärring som höll med om att man inte ska vänta 1 sekund på sin mat. Jag försökte få dem förstå att vi var två som jobba och inte kan ha allting klart så sent på kvällen när vi säljer så pass lite. Men nej, de förstod dom ingenting av och ville ha allt gratis och skit. Nej fyfan... så där står jag med kö till dörren och domdär idioterna som skäller på mig. Jag jobba mig igenom kön med gråten i halsen och hela jag darra för jag höll in gråten så mycket. Sista kvinnan i kassan såg hur dåligt jag mådde och jag kunde inte hålla mig längre så jag gick till vårt backroom och lät min kollega ta den sista gästen. Fyfan vad ledsen jag blir, jag kan verkligen ta skit... men de går ju självklart till en gräns. Jag som var så trevlig och får massa skit tillbaka. Vad tror seriöst människor om oss som jobbar på McDonald´s att man inte har några känslor och jobbar som jävla robotar? Blir så irriterad och besviken på mänskligheten... självklart träffar jag på vissa guldvädra människor som har förståelse att man blir lite stressad när de är mycket folk. Men vissa andra har noll respekt för än och hur trevlig man är så är det aldrig nog. 

Nog om det! Har sovmorgon imorgon, så sjukt skönt! Snart ska jag sleepa, men först solsidan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie - 2 december 2012 11:29

Jag har inte gjort en ny blogg, alla inlägg finns kvar och nya stället jag bloggar på är http://www.nattstad.se/sofiehanssonSå i fortsättningen hittar ni mig där! ...

Av sofie - 2 december 2012 10:56

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3227624637 " ...

Av sofie - 2 december 2012 10:16


Var jobb hela långa dagen igår, vi fick besök av han som öppnade resturangen och de som jobbade där för 30 år sedan. Jag och Cajsa började nästan gråta, det var så rörande när dom såg varann och blev så otroligt glada! Älsklingen och jag drog till BK...

Av sofie - 1 december 2012 08:55


Julpyntade igår i lägenheten med Jakob, ska köpa lite mer.. fast det känns onödigt ut i fall att jag skulle få en lägenhet i Västerås.. men de är riktigt mysigt iallafalll! Bara milo som saboterar granen... man måste ha koll på honom.. så dryygt.    ...

Av sofie - 29 november 2012 22:57

Jag bara la mig ner i sängen och fick dendära jobbiga känslan jag hade för några veckor sen. Dendära känslan när man inte är tillräcklig, man vet inte vad man gjort för fel. Men jag måste påminna mig själv att jag är en bra person...att alla faktiskt...

Ovido - Quiz & Flashcards